Gå til innhold

Noen som har slanket bort PCOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har slanket bort PCOS?

Eller som har blitt betydelig bedre av vektnedgang?

Anonym poster: 9c2748d4b5ba837d514e0db91c4ed485

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått mye mindre kviser på kroppen, men behåringen er den samme, dessverre. Har også fått 2 barn på naturlig måte etter at vi måtte til med IVF på førstemann..

Så det hjelper, men blir ikke borte..

Anonym poster: 28c81e1973cd317d2b690dfabaafb906

Skrevet

Ja, har spist meg frisk med lavkarbo. Lever lavkarbo nå og har stabil menstruasjon, mye bedre humør og 30 kg i minus. Har gått ned i vekt med lavkalori tidligere, og det hadde ikke samme effekt på menstruasjonssyklus ol.Så for meg er det HVA jeg spiser og ikke vekta i seg sjøl som er avgjørende.

Anonym poster: e8140e91a2f71062eeb0c789658c57c5

Skrevet

Ja, har spist meg frisk med lavkarbo. Lever lavkarbo nå og har stabil menstruasjon, mye bedre humør og 30 kg i minus. Har gått ned i vekt med lavkalori tidligere, og det hadde ikke samme effekt på menstruasjonssyklus ol.Så for meg er det HVA jeg spiser og ikke vekta i seg sjøl som er avgjørende.

Anonym poster: e8140e91a2f71062eeb0c789658c57c5

Ble du kvitt varulvpelsen også? For da legger jeg om på et blunk!! Selv om resten fungere på et vanlig kosthold..

Anonym poster: 28c81e1973cd317d2b690dfabaafb906

Skrevet

Alle jeg har hørt om som har fått redusert PCOS'en har fått det til med lavkarbo. Selv gikk jeg ned fra 130 til 70 kg med lavkalori, men alle symptomer var like ille. Var like mange cyster også (sjekket med ultralyd) og gynekologen skjønte ingenting for det skal jo liksom hjelpe så veldig å gå ned i vekt. Så etter jul skal jeg også prøve lavkarbo. :)

Anonym poster: f914c622ed96c8aedcf456bc9fd7a8a4

Skrevet

Jeg har gått ned 15 kg ca, er spent på om antall cyster har minsket, og ikke minst om hormonene mine har normalisert seg mer..... Skal snart til gyn på sjekk :)

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg har!!!! Ble gravid og gikk ned 25kg!!!' No more pcos:-)

Skrevet

Det virket for meg. 22 kg er nå borte- og jeg er endelig gravid:-)

Skrevet

Ikke slanket bort, men redusert symptomene kraftig, fått regelmessig syklus, mer stabil psyke og mer energi med lavkarbo. Gått ned litt i vekt, men er fremdeles overvektig. Er mange år siden, og barna kunne vi lage hjemme nesten med en gang jeg hadde lagt om kosten.

Anonym poster: 361d04aa0de6cbe492d293f80cf85309

Skrevet

Jeg har!!!! Ble gravid og gikk ned 25kg!!!' No more pcos:-)

:D Så flott!!

Fortell mer?! Hvilke symptomer hadde du, hva gjorde du, og hvilke symptomer har du nå?

Godt å vite at det finnes håp!

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Hadde ikke El, mens, økt behåring, svette, kviser you name it.. Ble gravid på pergo med tvillinger og etter jeg fikk de raste jeg ned. Nå har jeg INGEN symptomer. Ikke cyster, ikke hår, normal syklis etc. Men om jeg legger på meg kommer det tilbake:)

Skrevet

UTEN lavkarbo:)

Så herlig, jeg har insulinresistens så kun lavkarbo som funker på meg. Men, jeg slipper behåringen og cycter. Har bare masssssse egg og insulinresistensen så klart.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Jeg har spist normal mat hele veien altså. Tilogmed drukket mye cola...

Skrevet

Skulle ønske jeg kunne det og. Skal på lavkarbo etter fødsel, og komme meg ut og i form. Eneste som funker for meg.

Gjest Ingen skal få!
Skrevet

Tror det hjalp for meg å bli gravid. Virket som hormonene stabiliserte seg av det. Takk gud for at jeg slipper lchf

Skrevet

Dere med pcos....

Er symptomene bl.a uregelmessig mens og manglende eggløsning?

Anonym poster: 5d1da50e3c7baa25447303a5d1fa252d

Skrevet

Tror det hjalp for meg å bli gravid. Virket som hormonene stabiliserte seg av det. Takk gud for at jeg slipper lchf

Trenger ikke lchf jeg heller, men holde meg unna hvete, hvitt sukker og stivelse.

Det hjalp helt sikkert, skulle ønske jeg bare kunne spise det jeg vil.

Skrevet

Dere med pcos....

Er symptomene bl.a uregelmessig mens og manglende eggløsning?

Det kan være pco/pcos ja. Jeg har insulinresistens også, men ikke forhøyet testosteron. Er nesten like mange forskjellige varianter av dette som det er som har det. En kan være normalvektig og ha det og. Ikke bare formfulle damer.

Skrevet

Men kan man være overvektig, ha normal mens og eggløsning og helt normal hårvekst?

Skrevet

Er dette medfødt, eller noe man kan få etterhvert, f.eks i voksen alder? Etter at man har fått barn?

Skrevet

Er vel medfødt, men viser seg vanligvis ikke før tidligst puberteten og gjerne senere også.

Skrevet

Jeg har 2 barn. Ble rakt gravid begge gangene. Nå har jeg spist med tjukk, sikkert 35 kg for mye og blir ikke gravid. Har regelmessig mens og eggløsning. Men lurer liksom på om jeg kan ha "spist på meg" pcos elker om det faktisk "bare" er overvekten eller tilfeldigheter som spiller inn..jeg høres sikkert dum ut

Skrevet

Vil tro det "bare" er vekten som er problemet ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...