Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #1 Skrevet 8. desember 2012 Vi var på et opplegg med mange mennesker. Ungen var overtrøtt og vi skulle snart dra. Hun prøver å løpe ut av lokalet og jeg fanger henne. Sier å nei du din lille terrorist. Det var kjærlig og jeg lo. Jeg var ikke sint. En dame med to andre barn ser på meg og gaper. Hun sier at man sier ikke terrorist. Det er rasistisk. Nå er jeg usikker på om jeg har dummet meg. Det er ikke eneste gangen jeg har brukt det til tøyseord. Anonym poster: 7f0ec657d0220b59364cfdbf1feb1931
ærlig talt Skrevet 8. desember 2012 #2 Skrevet 8. desember 2012 Det sier jeg til ungene mine av og til også.. Har aldri tenkt på det som rasistisk.. Nordmenn kan også være terrorister (les: ABB) så hvordan kan dette være rasistisk?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #3 Skrevet 8. desember 2012 Ser ikke noe galt i det...og hvordan kan det være rasistisk med 22.7 i minne? Folk er oversensitive... Anonym poster: 8560943c2ffe2f52413d3bd4c6544bb5
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #4 Skrevet 8. desember 2012 Terrorister kommer i alle farger og politiske og religiøse overbevisninger. Jeg synes ikke du har dummet deg ut. Anonym poster: 6a3ac9101c00ebf07c128f611a5fdece
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #5 Skrevet 8. desember 2012 Det er vel hun som var rasistisk? Hilsen meg med den lille søvnterroristen Anonym poster: f0832caa611b793555ea99facca35963
Musemorbr / Skrevet 8. desember 2012 #6 Skrevet 8. desember 2012 Det er et uttrykk som ikke akkurat er positivt ladet, om enn ikke rasistisk. Noen mener jo at prinsesse og prins er det eneste man kan si til barna. Men når jeg tenker over det, kan man vel tjene på å vokte seg for å bli så vant med å si det, at man plutselig bruker uttrykket i sikkerhetskontrollen på en flyplass.
Fomle84 Skrevet 8. desember 2012 #7 Skrevet 8. desember 2012 Vil ikke heller si det er rasistisk, men kunne aldri sagt det om mine barn fordi det er et veldig negativt ord forbundet med mye sorg og smerte...
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #9 Skrevet 8. desember 2012 Rasistisk? Nei. Men jeg ville aldri kalt min unge for en terrorist. En terrorist er en som planlegger å gjøre, eller gjør forferdelige handlinger. Kaller heller sønnen min en ramp ved sånne anledninger. Anonym poster: 8238c8d2abc7a8341f4092adcf154812
Gjest peacock Skrevet 8. desember 2012 #10 Skrevet 8. desember 2012 Rasisme er myntet på et folkeslag, så å være terrorist har ingenting med det å gjøre. Kanskje damer er rasist og tror at alle terrorister er mørke i huden? Synes ikke du har dummet deg ut i det hele tatt, jeg ville til og med kanskje ha vært fristet til å spørre damen hva hun mente med å sette likhetstegn mellom terrorist og rasist? Svaret hadde nok vært interessant (og sannsynligvis virkelig dumt).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #11 Skrevet 8. desember 2012 Hehehe, nå lo jeg godt ;D Dette er et glimrende eksempel på hva som skjer her i Norge nå. Omvendt rasisme.. Anonym poster: 3a85e088b05a88ba48a4fb1eba81d789
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 Eeeh, seriøst? Det var en veldig merkelig sammenligning Man slenger jo ut med rasismekortet i hytt og pine nå om dagen, skjønner hva annie nr 11 mener. Nei hi, du har ikke gjort noe galt Man tuller jo med barna sine, alle burde skjønne og vite at du ikke mente noe seriøst med det ordet
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #13 Skrevet 8. desember 2012 Lurer på om hun jobber i nrk. Der er det jo så stor rasismeangst at både jesus og julenissen er fjernet fra julekalenderen. Anonym poster: 7f0ec657d0220b59364cfdbf1feb1931
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #14 Skrevet 8. desember 2012 Du skulle gitt beskjed til hun som sa at du var rasistisk at hun burde sjekke samfunnsfag kunnskapene sine og lære seg hva ordene terrorist og terrorisme er før hun slenger ut rasisme kortet. Jeg studerer samfunnsfag nå og gikk inn på studiesiden min for å finne definisjonen på terrorisme: Terror blir oftest brukt av ekstreme politiske grupper som mener de ikke har andre veier til målene sine. Motivene for terrorisme er : skape frykt i sivilbefolkningen påvirke opinionen presse regjeringer for å oppnå bestemte mål Anonym poster: 56bfe0a61072c31835062dc040fe33a8
jeem Skrevet 8. desember 2012 #15 Skrevet 8. desember 2012 jesus og julenissen fjernet fra julekalenderen??????
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. desember 2012 #16 Skrevet 8. desember 2012 Nei du gjorde ikke noe galt Du skulle bare bedt henne passe sine egne saker. Ikke tenk på det.
Appelsinpiken Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 (endret) hehe, vi har en tornado og en terrorist. Terroristen fikk navnet sitt etter å ha avbrutt sin mor og far i et meget intimt øyeblikk Hvordan tornadoen fikk sitt navn sier seg vel selv... Endret 8. desember 2012 av Ariadne85
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 Vi var på et opplegg med mange mennesker. Ungen var overtrøtt og vi skulle snart dra. Hun prøver å løpe ut av lokalet og jeg fanger henne. Sier å nei du din lille terrorist. Det var kjærlig og jeg lo. Jeg var ikke sint. En dame med to andre barn ser på meg og gaper. Hun sier at man sier ikke terrorist. Det er rasistisk. Nå er jeg usikker på om jeg har dummet meg. Det er ikke eneste gangen jeg har brukt det til tøyseord. Anonym poster: 7f0ec657d0220b59364cfdbf1feb1931 Ha ha ha, den dama hørtes ikke helt oppdatert ut :-D Nei, du sa ikke noe galt.
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. desember 2012 #19 Skrevet 8. desember 2012 Slenger meg på de som sier at dette er helt latterlig av dama Ungene mine blir kalt trollunger, både når de gjør noe søtt eller når de oppfører seg teit. Man må da kunne tulle med ungene sine uten å få skjeve blikk fra andre? Syns enkelte er så voldsomt selvhøytidelige innimellom, kan liksom ikke se humoren eller sjarmen i noe. Må liksom lese alt i verste mening
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2012 #20 Skrevet 8. desember 2012 Slenger meg på de som sier at dette er helt latterlig av dama Ungene mine blir kalt trollunger, både når de gjør noe søtt eller når de oppfører seg teit. Man må da kunne tulle med ungene sine uten å få skjeve blikk fra andre? Troll? Blasfemi! Syns enkelte er så voldsomt selvhøytidelige innimellom, kan liksom ikke se humoren eller sjarmen i noe. Må liksom lese alt i verste mening Anonym poster: 7f0ec657d0220b59364cfdbf1feb1931
Gjest Sommerfuggel i vinterland Skrevet 8. desember 2012 #21 Skrevet 8. desember 2012 Slenger meg på de som sier at dette er helt latterlig av dama Ungene mine blir kalt trollunger, både når de gjør noe søtt eller når de oppfører seg teit. Man må da kunne tulle med ungene sine uten å få skjeve blikk fra andre? Troll? Blasfemi! Syns enkelte er så voldsomt selvhøytidelige innimellom, kan liksom ikke se humoren eller sjarmen i noe. Må liksom lese alt i verste mening Anonym poster: 7f0ec657d0220b59364cfdbf1feb1931 Hvor kom dette "troll og blasfemi" fra? Jeg har ikke skrevet det??!! Spoooooky
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 8. desember 2012 #22 Skrevet 8. desember 2012 Slenger meg på de som sier at dette er helt latterlig av dama Ungene mine blir kalt trollunger, både når de gjør noe søtt eller når de oppfører seg teit. Man må da kunne tulle med ungene sine uten å få skjeve blikk fra andre? Syns enkelte er så voldsomt selvhøytidelige innimellom, kan liksom ikke se humoren eller sjarmen i noe. Må liksom lese alt i verste mening Det du sa!
LilleBamBam+EnTil Skrevet 8. desember 2012 #23 Skrevet 8. desember 2012 Slenger meg på de som sier at dette er helt latterlig av dama Ungene mine blir kalt trollunger, både når de gjør noe søtt eller når de oppfører seg teit. Man må da kunne tulle med ungene sine uten å få skjeve blikk fra andre? Syns enkelte er så voldsomt selvhøytidelige innimellom, kan liksom ikke se humoren eller sjarmen i noe. Må liksom lese alt i verste mening Det du sa! Signerer denne!!! Her har lillejenta blitt kalt trollunge og terrorist. Når hun er helt umulig og strekker lunta mi maks, så sier jeg det. Ikke med sinne eller hat, men med en solid dose humor som viser hva jeg egentlig mener. Og hva er så galt med det. Hva vi voksne legger i begrepet sees ut fra vår kontekst og ikke barnets. Og i slike kontekster kan en ikke sette likhetstegn med det negative og det destruktive.
Hannepålandet Skrevet 8. desember 2012 #24 Skrevet 8. desember 2012 Kanskje hun trodde du sa islamist? Knis... Det hadde vert mindre bra
Musemorbr / Skrevet 8. desember 2012 #25 Skrevet 8. desember 2012 Kanskje hun trodde du sa islamist? Knis... Det hadde vert mindre bra Jeg dør av latter her nå. Ser for meg en løpsk unge, med mor hakk i hel, som roper "din lille islamist!" hahaha!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå