Gå til innhold

Hvor lenge ammet dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig vanlig å amme flere ganger i døgnet når barnet har rundet ett år?

 

Anonym poster: aa9c3e5b3c5970b4a0e2806a5c8490ff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stoppet av seg selv da barna var 5 mndr. Skulle gjerne ha ammet lengre denne gangen, men gikk dessverre ikke :(

 

Men om det er normalt med flere ganger i døgnet? Kan jeg ikke uttale meg om .

Skrevet

Er det veldig vanlig å amme flere ganger i døgnet når barnet har rundet ett år?

 

Anonym poster: aa9c3e5b3c5970b4a0e2806a5c8490ff

 

Jeg gjorde ihvertfall det.

Skrevet

Er det veldig vanlig å amme flere ganger i døgnet når barnet har rundet ett år?

 

Anonym poster: aa9c3e5b3c5970b4a0e2806a5c8490ff

 

Har inntrykk av at det er omtrent like vanlig å gjøre det som å ikke gjøre det. Ikke uvanlig i allefall.

 

Selv ammet jeg kun om kvelden da han var 1 år, sluttet helt ved ca 13 mnd.

 

Anonym poster: 2c6ce7cf3775cb0baaa4eaf9c6d91295

Skrevet

Min jente er 1 år om noen uker, og jeg ammer henne tre gang i døgnet. Tenker å kutte ned til to ganger etter jul..

 

Anonym poster: fd35bb72908b42b7d3f20e99cf694dd5

Skrevet

Her er vi bok i sluttfasen av amminga, og jeg ammer henne om våkner på natten, om morgenen og om hun er i dårlig humør utover dagen, altså 1-3 ganger i døgnet. På kvelden får hun mme. Hun er straks 10mnd.

Tror, som en over her skriver, det er nok dere som bestemmer hva som er vanlig for dere :)

Skrevet

13 mnd da jeg måtte ha Cosylan og da kunne jeg ikke amme mer...

Skrevet

Jeg sluttet å amme når babyen var 3 mnd av medisinske årsaker. Skulle gjerne ammet hun lenger!

 

En ting jeg alltid har lurt på; Dere som ammer barna til de er 1 år og mer, hva skjer når de får tenner? Biter ikke de??

Jenta mi bruker å gnage på flaska si, så jeg kan forestille meg store smerter!

 

Anonym poster: 4e2234ed6aebac45809ee37c2760ce04

Skrevet

Jeg sluttet å amme når babyen var 3 mnd av medisinske årsaker. Skulle gjerne ammet hun lenger!

 

En ting jeg alltid har lurt på; Dere som ammer barna til de er 1 år og mer, hva skjer når de får tenner? Biter ikke de??

Jenta mi bruker å gnage på flaska si, så jeg kan forestille meg store smerter!

 

Anonym poster: 4e2234ed6aebac45809ee37c2760ce04

 

Jo, det var en av grunnene til at jeg sluttet da han var 13 mnd. Da fikk han tenner oppe og. Det gikk enda an da han bare kunne bite fra en kant liksom... Han bet stort sett bare når han ikke ville mer og jeg ikke tok signalet tidsnok, men det gjorde noe infernalsk vondt ja...

 

Anonym poster: 2c6ce7cf3775cb0baaa4eaf9c6d91295

Skrevet

Amma første i 6mnd, del amma i de tre siste. Fullammer minste nå som er fire mnd.

 

Anonym poster: c293b1ddc6225a205bb22d4462f0fb74

Skrevet

Jeg sluttet å amme når babyen var 3 mnd av medisinske årsaker. Skulle gjerne ammet hun lenger!

 

En ting jeg alltid har lurt på; Dere som ammer barna til de er 1 år og mer, hva skjer når de får tenner? Biter ikke de??

Jenta mi bruker å gnage på flaska si, så jeg kan forestille meg store smerter!

 

Anonym poster: 4e2234ed6aebac45809ee37c2760ce04

Bet i en lite periode, men har heldigvis slutta med det. Virket som hun het da det var tomt eller hun var ferdig. Nå bare ser hun på meg med ett sånt "hva vil du?"-blikk før hun hylflirer!

Skrevet

Ammet mange ganger om dagen til hun var 16 måneder. Nå er hun 20 måneder, og får bare på natten.

Skrevet

Ammet barnet mitt i 2,5 år.

Opplevde biting i brystvorten kanskje 2-3 ganger i løpet av dne perioden, og jeg ammet MYE.

 

Anonym poster: 1f379ec41e381f1b645e6e4a8239ee23

Skrevet (endret)

Jeg ammer ei på 2 år med fullt tannsett, har aldri bitt meg hun.

 

Tenner er ikke synonymt med smerter når de har teknikken inne.

Endret av Jenny251210
Skrevet

Når hun var ett ammet jeg morgen og på kvelden i sengen. Så plutselig hadde hun ikke tid om morgenen lenger. Ville bare opp. Så da hun var 14 mnd, ville hun ikke ha på kvelden heller. Bet meg i puppen for første gang (ouch!!). Tror hun skvatt like mye som meg. Hun gjorde det samme 3 kvelder på rad og ville ikke ha pupp, så da bestemte jeg meg for å legge henne uten puppen. Det gikk jo så bra som bare det, så da hadde vi sluttet å amme. Og jeg som trodde det skulle bli så vanskelig... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...