Gå til innhold

Mannen har fått spysjuka...

Anbefalte innlegg

Skrevet

og er selvflølgelig sykest i verden, hehe...

Men til saken: Jeg og ungene skal egentlig på besøk til noen i morgen, det kommer flere venner med barn. Bør vi holde oss hjemme for ikke å smitte noen? Foreløpig har vi ingen symptomer, bare mannen som er dårlig. men vi får det vel hele gjengen... Hvor lang inkubasjonstid er det på spysjuka? Kan vi være smittebærere allerede før vi får symptomer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok ikke holdt meg hjemme "bare" for mannen er syk. Holder heller ikke barna hjemme fra bhg eller skolen om det ene barnet er sykt.

Det er jo litt anderledes hvis det er folk med svakt immunforsvar og slikt da. Babyer, eldre osv. Da hadde jeg rett og slett bare spurt dem om hva de synes selv.

Jeg ga farmora mi omgangssjuka som barna mine hadde, men ikke jeg. Det var flaut.. Og veldig uheldig da :(

Skrevet

Og ja du kan være smittebærer både før symptomene bryter ut og faktisk uten at sykdommen bryter ut. Tror det er inkubasjonstid på ca 12-24 timer på slikt.

Skrevet

Jeg hadde nok holdt meg hjemme, ingen som vil ha spysyken i hus nå rett før jul og når dere har det i hus er dere smittebærere hele gjengen.

Inkubasjonstiden er vel vanligvis mellom 12 timer og 3 døgn, men det hender faktisk det er lenger.

Her i huset ble 5 av 6 syke og det gikk opptil 4-5 dager mellom hver av oss ble syke...

Anonym poster: 2b70a88b3f047eadc57e33542451aaa5

Skrevet

Dessverre har du nok blitt smittet allerede, og er dermed smittefarlig.. Mest smittefarlig før det bryter ut.

Skrevet

Her pleier bare barna eller en av de å bli syke *bank i bordet*

Men du kan jo høre med de dere skal være med også hva de synes.

Skrevet

Man er ikke mest smittefarlig før det bryter ut. Man er mest smittsom mens man er syk.

Skrevet

Jeg syns dere skal holde dere hjemme. Det er jo nettopp slike anledninger som gjør at spredningen fortsetter og fortsetter..

Det har heller ikke noe med immunforsvar å gjøre.. Alle er like utsatt når det gjelder dette viruset.

Jeg er livredd for spysyke, og HATER når folk ikke kan holde seg hjemme når slikt herjer. Som regel blir flere i familien smittet fordi man tar på de samme tingene som feks dørhåndtak og går på samme toalett. Så dere bærer ganske sannsynlig smitte flere av dere.. Tenk på andre og ikke snitt flere enn dere må......

Anonym poster: 69ed0078e8d0f0fd043344b7243e494e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...