Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har en fantastisk mann, to flotte barn, en god jobb og gode venninner. Jeg har nær familie og nok penger. Jeg har alt som skulle tilsi at jeg var lykkelig. Problemet mitt er at jeg har forferdelig darligselvbilde. Jeg er litt overvektig, og absolutt ikke pen. Jeg føler at jeg er direkte stygg. Jeg tenker alltid på hvordan jeg ser ut, sminker meg, ordner håret. Jeg er hele tiden redd for at andre skal oppdage hvordan jeg egentlig ser ut. Jeg snakker med mannen min og venninnene mine om dette, men det er akkurat som de ikke forstår problemet. Jeg gjør vel egentlig ikke det helt selv heller. Noen andre i samme situasjon? Eller noen med råd om hva jeg kan gjøre? Anonym poster: a36f49e12d4a76f30e509ccb001ccb36
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Ingen er stygge, Det er smak og behag. Noen liker sånn andre liker sånn. Det vil finnes folk som kunne ønske de så ut som deg. I din manns øyne er du vakreste. De kan da bli sliten av og høre på deg gå og snakk med noen andre psykolog etc og jobb med Det Anonym poster: 7f8b0e0a4aecf9e2327576cb13009c8f
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Du har ikke tenkt på det at de ikke forstår problemet nettopp fordi du IKKE er stygg?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Enig med hun over... hvis du konstant forteller andre hvor stygg du synes du er blir de møkklei til slutt. Bare slutt med det! Anonym poster: 351fe7f8af0c622ad3b5f310df69aa81
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Det er ikke slik at jeg konstant forteller om dette. Kanskje til min mann, men til venninnene mine har jeg fortalt hvordan jeg føler det, uten at vi snakker om det veldig ofte. Jeg klarer ikke å snu tankegangen min. HI Anonym poster: a36f49e12d4a76f30e509ccb001ccb36
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Jeg er som deg. Men jeg snakker lite om det.. Men når jeg ser negative i speilet ser jeg en blubbete kjerring med bolle skinn og alt er bare feil! Jeg veier 54 kg og er 1.68 høy men føler meg faktisk feit og ekkel.. er så lei av å føle det slik. Vil bare føle meg pen.. hater å se bilder av meg selv! Så jeg unngår og bli tatt bilde av mest mulig. Utrolig slitsomt.. Så har desverre ikke noe råd til deg.. men føler med deg :/ Anonym poster: d0132ab566e7ffa6d4be954da40fad42
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Jeg er stygg og jeg vet det (har også fått det fortalt mange ganger så det er tilfelle: jeg er stygg) Jeg har stygt ansikt. Jeg har stygge tenner. Jeg har stygg kropp. Håret er grusomt. Fasongen på hele meg er feil. Hendene mine er stygge. Alt er bare feil! Det er en grunn til at jeg er singel, for å si det slik Anonym poster: 6e07c8fa91be14b27c58e1e9977394f3
Gjest jule-Juliea Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Om du konstant forteller din mann om hvor stygg du er, skal du ikke se bort ifra at han endrer sitt syn på deg. Forskning viser at mennesker som kontinuerlig påpeker sine feil og problemer etterhvert blir oppfattet slik av andre også. En kvinne som hele tiden påpeker hvor stor nese hun har vil etterhvert få mannen til å tenke "ja den er faktisk stor!" Selvom han i utgangspunktet ikke syntes det. Så om du sliter så med dette er det nok lurt å ta kontakt med en coach som kan lære deg kognitiv terapi
Jojo x3 Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Du er ikke stygg, det er jeg sikker på. Men et speil lyver fælt, om det sitter inni hodet. Heng en lapp på speilet med fine ord til deg selv om deg selv, les dette høyt for deg selv hver gang du ser deg i speilet. Før du legger deg skriver du noe fint om deg selv, alle har noe fint! Ellers, har du tid til å trene, trening er godt for den psykiske (og fysiske selvf) helsen og for selvbilde! Trening er til tider terapi for meg!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Hvem bestemmer hva som et stygt og hva som er pent, hva du oppfatter er ikke Det samme som hva andre syns Et det media som planter seg i huene deres, Vær fornøyd med sånn gud har skap deg. Hans verk er vakkert. Tenk om din datter som er perfekt i dine øyne hadde sagt hun var stygg Anonym poster: 7f8b0e0a4aecf9e2327576cb13009c8f
Cat_Woman Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Mannen din synes du er pen, og han trenger ikke at du forteller ham hele tiden at han tar feil. Hvis du må snakke med noen om dette kan du kontakte en psykolog eller en coach.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 For andre vil det nok virke som du fisker etter kompliment når du tar opp temaet om at du synes du er stygg. Til slutt vil de i erste ll innse at u er stygg, for du lar de ikke tro anet, eller de går lei av fiskngen og egoismen din..... Anonym poster: 0089c1ce7c9049d4832d2be3bfa80fb5
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Jeg har en fantastisk mann, to flotte barn, en god jobb og gode venninner. Jeg har nær familie og nok penger. Jeg har alt som skulle tilsi at jeg var lykkelig. Problemet mitt er at jeg har forferdelig darligselvbilde. Jeg er litt overvektig, og absolutt ikke pen. Jeg føler at jeg er direkte stygg. Jeg tenker alltid på hvordan jeg ser ut, sminker meg, ordner håret. Jeg er hele tiden redd for at andre skal oppdage hvordan jeg egentlig ser ut. Jeg snakker med mannen min og venninnene mine om dette, men det er akkurat som de ikke forstår problemet. Jeg gjør vel egentlig ikke det helt selv heller. Noen andre i samme situasjon? Eller noen med råd om hva jeg kan gjøre? Anonym poster: a36f49e12d4a76f30e509ccb001ccb36 Jeg skjønner hvordan du har det! Jeg snakker ikke så mye om det. Snakker kanskje for lite om det. Føler meg som en dritt og har gjort det siden jeg var sånn ca på prefjortisstadiet. Har ingen gode råd å gi deg dessverre. Kunne trenge noen råd selv. Da ikke av typen "tenk positivt. Alle er vakre på sin måte" Det funker ikke for meg. Anonym poster: 2cae2d544fcaf9903698ac8cfc78bf52
Jojo x3 Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Du er ikke stygg, det er jeg sikker på. Men et speil lyver fælt, om det sitter inni hodet. Heng en lapp på speilet med fine ord til deg selv om deg selv, les dette høyt for deg selv hver gang du ser deg i speilet. Før du legger deg skriver du noe fint om deg selv, alle har noe fint! Ellers, har du tid til å trene, trening er godt for den psykiske (og fysiske selvf) helsen og for selvbilde! Trening er til tider terapi for meg! Glemte å legge ved denne: http://www.nationaleatingdisorders.org/nedaDir/files/documents/handouts/TenSteps.pdf (passer for alle uansett, så se bort ifra d med eating disorder i linken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå