Gå til innhold

Noen av de mer nyere nickene


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fra siste året dere synes har utmerket seg på en positiv måte?

 

Er så lei av å lese bare dritt om folk.

 

Anonym poster: a5ab981281bf20f46172a1ffc8f9f4cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke på så mange nyere nick jeg, men sier meg enig i elsker livet:)

Skrevet

Eg også synes Elsker Livet livar opp her inne. Ho står for sine val, og lar andre velge som dei vil utan å ty til moralisering.

Gjest peacock
Skrevet

Nå er jeg selv ganske ny, men elsker livet synes jeg også er tøff!

Skrevet

Nå ble jeg rørt her :)

Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere;

 

De kristnes liv i verden

2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet.

 

8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Jeg vet ikke helt hvem som er nye og ikke, har ikke vært her så lenge selv. Men liker Elsker livet, så hvis hun er ny går jeg for henne :)

Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

 

Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 :)

Gjest peacock
Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

 

Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 :)

 

5, 11 og 12 da? Hehe.

Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.
Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 :)
5, 11 og 12 da? Hehe.

 

Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5?

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Personlig sliter jeg veeeeldig med 9 jeg også. Og 11 og 12 kunne jeg sikkert jobbet mer med, haha :P

Skrevet

Nå ble jeg rørt her :)

Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere;

 

De kristnes liv i verden

2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet.

 

8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.

Eg har ikkje oppfatta at du forlangar at andre skal innrette seg etter di overtru, men i så fall; i stand corrected..

 

Gjest peacock
Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.
Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 :)
5, 11 og 12 da? Hehe.

 

Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5?

 

Jeg lever vel i synd siden vi ikke er gift, og så er jeg ikke den flinkeste i verden til å holde huset pinlig rent, for det har jeg ikke tid til. Og underordne meg? Nei, det er jeg jammen ikke flink på heller...

Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.
Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 :)
5, 11 og 12 da? Hehe.
Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5?
Jeg lever vel i synd siden vi ikke er gift, og så er jeg ikke den flinkeste i verden til å holde huset pinlig rent, for det har jeg ikke tid til. Og underordne meg? Nei, det er jeg jammen ikke flink på heller...

 

Vi lever alle i synd. Så den er grei.

Skrevet (endret)

Det er veldig fint å underordne seg, i alle fall på min overordnede måte. Mannen har ansvaret for det meste, han får skylda når noe går galt, jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet. Men det hender jeg underviser mannen. Han er f.eks ikke spesielt flink til kombinere antrekk. Så hender det jeg snakker i forsamlinger uten at noen har bedt meg om det, jeg er litt impulsiv til tider.

Endret av Elsker livet
Skrevet
Personlig sliter jeg veeeeldig med 9 jeg også. Og 11 og 12 kunne jeg sikkert jobbet mer med, haha :P

 

12 er bare for at mannfolka ikke skal få ta del i våre kunnskaper. Det er vårt våpen om vi trenger det i en evt. kamp mot mannen :) Så hold på hemmelighetene dine.

Skrevet

Er det GUDS HUS forum eller. AMMMMEEENNN

 

Anonym poster: 8c8ffdab828092865532277e504d0790

Skrevet

Nei, egentlig så er det for å moralisere litt, siden jeg ble beskyldt for å ikke gjøre det :) I tillegg så er jeg et veldig seksuelt vesen, og Bibelen er en fin bok om man vil kåte seg litt opp. Må bare lese de riktige kapitlene :)

Skrevet

Nei, egentlig så er det for å moralisere litt, siden jeg ble beskyldt for å ikke gjøre det smile.png I tillegg så er jeg et veldig seksuelt vesen, og Bibelen er en fin bok om man vil kåte seg litt opp. Må bare lese de riktige kapitlene smile.png

 

Fint at bibelen er brukt som dildo.

 

 

Anonym poster: 8c8ffdab828092865532277e504d0790

Skrevet

Jøss, trodde dette var en tråd hvor flere nick skulle bli nevnt jeg.. Ikke en bibeltime med elsker livet!! kke missforstå, hun virker veldig koselig, men denne tråden har sporet litt vel av......

 

Vet ikke hvem som er nye og hvem som er gamle nick jeg, men liker veldig godt barn&engler :-)

 

Anonym poster: 9556cb0476bb09acfc8065c805ef6988

Skrevet

Ellers takk, bibelen står i hylla:p Fått mer enn nok av den slags, hehe.

Skrevet

Jeg liker Kengumamma :)

 

Anonym poster: 97e74c030fbf6884be16e24f20d34b65

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hahaha, jeg synes denne tråden ble kjempemorsom jeg! Amen!

Skrevet
Nå ble jeg rørt her :) Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Eg har ikkje oppfatta at du forlangar at andre skal innrette seg etter di overtru, men i så fall; i stand corrected..

 

Jeg forlanger selvsagt ingenting. Hver og en får leve som de selv føler er riktig. Men det hender jeg drar frem en moralpreken, uten å prøve å virke dømmende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...