Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Fra siste året dere synes har utmerket seg på en positiv måte? Er så lei av å lese bare dritt om folk. Anonym poster: a5ab981281bf20f46172a1ffc8f9f4cd
*Miss Flua* Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Kommer ikke på så mange nyere nick jeg, men sier meg enig i elsker livet:)
★julestjerne★ Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Eg også synes Elsker Livet livar opp her inne. Ho står for sine val, og lar andre velge som dei vil utan å ty til moralisering.
Gjest peacock Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Nå er jeg selv ganske ny, men elsker livet synes jeg også er tøff!
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet.
Gjest Gullguttene Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 Jeg vet ikke helt hvem som er nye og ikke, har ikke vært her så lenge selv. Men liker Elsker livet, så hvis hun er ny går jeg for henne
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13
Gjest peacock Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 5, 11 og 12 da? Hehe.
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 5, 11 og 12 da? Hehe. Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Personlig sliter jeg veeeeldig med 9 jeg også. Og 11 og 12 kunne jeg sikkert jobbet mer med, haha
★julestjerne★ Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Eg har ikkje oppfatta at du forlangar at andre skal innrette seg etter di overtru, men i så fall; i stand corrected..
Gjest peacock Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 5, 11 og 12 da? Hehe. Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5? Jeg lever vel i synd siden vi ikke er gift, og så er jeg ikke den flinkeste i verden til å holde huset pinlig rent, for det har jeg ikke tid til. Og underordne meg? Nei, det er jeg jammen ikke flink på heller...
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Jeg synder nok når det gjelder vers 9 og, sliter litt med 13 5, 11 og 12 da? Hehe. Jeg er ganske god på de etter dagens standard. Men alt kan jo tolkes, så mulig jeg er en skikkelig synder der også. Hvordan vil du tolke 5? Jeg lever vel i synd siden vi ikke er gift, og så er jeg ikke den flinkeste i verden til å holde huset pinlig rent, for det har jeg ikke tid til. Og underordne meg? Nei, det er jeg jammen ikke flink på heller... Vi lever alle i synd. Så den er grei.
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Det er veldig fint å underordne seg, i alle fall på min overordnede måte. Mannen har ansvaret for det meste, han får skylda når noe går galt, jeg trenger ikke ha dårlig samvittighet. Men det hender jeg underviser mannen. Han er f.eks ikke spesielt flink til kombinere antrekk. Så hender det jeg snakker i forsamlinger uten at noen har bedt meg om det, jeg er litt impulsiv til tider. Endret 7. desember 2012 av Elsker livet
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #17 Skrevet 7. desember 2012 Personlig sliter jeg veeeeldig med 9 jeg også. Og 11 og 12 kunne jeg sikkert jobbet mer med, haha 12 er bare for at mannfolka ikke skal få ta del i våre kunnskaper. Det er vårt våpen om vi trenger det i en evt. kamp mot mannen Så hold på hemmelighetene dine.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #18 Skrevet 7. desember 2012 Er det GUDS HUS forum eller. AMMMMEEENNN Anonym poster: 8c8ffdab828092865532277e504d0790
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #19 Skrevet 7. desember 2012 Nei, egentlig så er det for å moralisere litt, siden jeg ble beskyldt for å ikke gjøre det I tillegg så er jeg et veldig seksuelt vesen, og Bibelen er en fin bok om man vil kåte seg litt opp. Må bare lese de riktige kapitlene
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #20 Skrevet 7. desember 2012 Nei, egentlig så er det for å moralisere litt, siden jeg ble beskyldt for å ikke gjøre det I tillegg så er jeg et veldig seksuelt vesen, og Bibelen er en fin bok om man vil kåte seg litt opp. Må bare lese de riktige kapitlene Fint at bibelen er brukt som dildo. Anonym poster: 8c8ffdab828092865532277e504d0790
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #21 Skrevet 7. desember 2012 Jøss, trodde dette var en tråd hvor flere nick skulle bli nevnt jeg.. Ikke en bibeltime med elsker livet!! kke missforstå, hun virker veldig koselig, men denne tråden har sporet litt vel av...... Vet ikke hvem som er nye og hvem som er gamle nick jeg, men liker veldig godt barn&engler :-) Anonym poster: 9556cb0476bb09acfc8065c805ef6988
PRobert Skrevet 7. desember 2012 #22 Skrevet 7. desember 2012 Ellers takk, bibelen står i hylla:p Fått mer enn nok av den slags, hehe.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #23 Skrevet 7. desember 2012 Jeg liker Kengumamma Anonym poster: 97e74c030fbf6884be16e24f20d34b65
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. desember 2012 #24 Skrevet 7. desember 2012 Hahaha, jeg synes denne tråden ble kjempemorsom jeg! Amen!
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #25 Skrevet 7. desember 2012 Nå ble jeg rørt her Men jeg moraliserer ikke? Da sier jeg dere; De kristnes liv i verden 2Men du skal undervise i samsvar med den sunne lære: 2 Eldre menn skal være edruelige, verdige og forstandige og sunne i troen, kjærligheten og tålmodigheten. 3 På samme måte skal eldre kvinner oppføre seg slik det sømmer seg for de hellige. De skal ikke fare med sladder eller være avhengige av mye vin, men være gode eksempler, 4 så de kan lære de unge kvinnene å elske mann og barn, 5 leve forstandig og rent, ta ansvar for hjemmet og underordne seg sine menn, slik at Guds ord ikke blir spottet. 8 På hvert sted vil jeg at mennene skal be med løftede og rene hender, uten sinne og strid. 9 På samme måte vil jeg at kvinnene skal ha en fin fremferd. De skal smykke seg med måte og forstand, ikke med alle slags fletninger, gullsmykker, perler eller dyre klær,10 men med gode gjerninger, slik det passer seg for kvinner som vil leve gudfryktig.11 En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.12 Jeg tillater ikke en kvinne å undervise eller bestemme over mannen, hun skal være stille.13 For Adam ble skapt først og så Eva.14 Og det var ikke Adam som lot seg lokke, men kvinnen lot seg lokke og brøt budet.15 Men hun skal bli frelst gjennom barnefødselen – bare de viser forstand og lever i tro, kjærlighet og hellighet. Eg har ikkje oppfatta at du forlangar at andre skal innrette seg etter di overtru, men i så fall; i stand corrected.. Jeg forlanger selvsagt ingenting. Hver og en får leve som de selv føler er riktig. Men det hender jeg drar frem en moralpreken, uten å prøve å virke dømmende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå