Gå til innhold

Trenger jeg bli bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veide jenta mi på badevekta i dag. Da veide hun 300 gram mindre enn for noen uker siden. Hun har spist mindre enn ellers siden da, men ikke veldig lite heller, sånn at hun skulle gått ned i vekt av det.

Badevekta kan jo være litt ustabil da.

Hadde dere bekymret dere?

Anonym poster: 93e66ace297ef152fafc1ce6bd26d8c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er hun og hva veier hun. Er hun nyfødt ville jeg vært bekymret.

Skrevet

En badevekt er ikke noen god vekt for gram. Er du bekymret, tar du en tur på helsestasjonen. Vei f.eks. på mandag og så på neste mandag. Da vil du få se.

Skrevet

Det glemte jeg visst å skrive. Hun er 1 1/2 år. Hun veide 12,2 kg sist. Nå veide hun 11,9.

Hi

Anonym poster: 37d47c5967a0f6295b66f0354a8408f1

Skrevet

En badevekt er for unøyaktig. Ta en tur innom helsestasjonen og vei henne med en ukes mellomrom, du.

Anonym poster: 0af9ad930d68967ad350d8d41bbe09af

Skrevet

Hadde ikke bekymret meg. Kan være om hun har tisset eller ikke f.eks. Viss du ER bekymret, snakk med helsesøster. Apetitten kommer og går:-)

Skrevet

Jeg bekymrer meg ikke voldsomt. Hun spiser jo greit. Noe varierende, men sånn er det vel.

Er redd jeg blir mer bekymret hvis jeg veier henne på helsestasjonen og hun f. eks. har gått litt ned, eller har stått stille.

Dummeste jeg gjorde, å sette henne på den vekta.

Hi

Skrevet

Ville absolutt ikke bekymret meg :). Hun er no ikke spesielt liten heller. Jenten min på 2, 5 veier 12 kg. Barn går av og til litt opp og ned akkurat som oss voksne :). Og som andre sier her så er det veldig forskjellige fra vekt til vekt og da. Visst du veide henne på helsestasjonen sist for eks..

Anonym poster: 9e54592bfbf59a817600bd79e3239cbc

Skrevet

Da skal jeg prøve og ikke bekymre meg. Veid henne hjemme på badevekta begge gangene.

Ble bare litt overrasket når jeg så vekta. Hadde forventet at hun hadde gått opp.

Blir lett bekymret og da så.

Hi

Skrevet

Sønnen på.3 år har en vekt som svinger litt opp og ned, fra 13,5

6 til 14,3. Han legger på seg fint og følger kurven som.han skal

Så dette ville jeg ikke bekymret.meg for!

Skrevet

Det ville ikke bekymret meg i det hele tatt, barn er gjerne litt periodespisere så hun kommer helt sikkert til å spise på seg disse grammene igjen.

Skrevet

Takk for svar. Nå er jeg litt roligere. Skjønner ikke hvorfor jeg satte henne på vekta når jeg vet jeg blir lett bekymret.

Da tror jeg det blir en stund til jeg putter henne på vekta igjen.

Hun har egnentlig alltid vært småspist, men lagt greit på seg. Så forventet meg ikke dette.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...