Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Altså dere som virkelig er preget av dette. Som får behandling og/eller sliter med å fungere i jobb.... Jeg holder på å bli gal av de smertene. På dagen er jeg i full gang, ikke mye vondt da. Men utpå ettermiddagen og kvelden kjennes det ut som om halebeinet er på vei ut. Stort sett halebeinet og nedover i bena. Ikke foran på symfysen. Dårlig tegn eller er det bare å holde ut til fødsel? Er 20 uker nå. Anonym poster: 992a0d34e59085c0e8f2ca701cbd147b
Tuttelura881 Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Er i uke 18 og holder på og bli gal, blest store smerter i rygg, hofter, ned mellom føtttern og mellom benene. Har også fått ishas i høyre foten. Har bare en 50 % stilling men jobber mer i jula, klarer nesten ikke og røyse meg opp av sofan nå! Er veldig smertefullt og røyse seg på jobb, og gå! :/ gruer meg til mandagen, må vel snakke med legen igjen :/ Når jeg gikk med nr 1 ble jeg fult sykemeldt ifra uke 20, da måtte jeg ha hjelp for og komme meg opp av sofa og senga. Håper ikke det blir like ille nå, siden jeg har en liten en i tillegg! Du lærer og kjenne dine begrensninger, ville ha tatt det som det kommer. Og snakket med lege om tilpasning på jobb, eller jobbe redusert en stund!
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Absolutt dårlig tegn. Den gyldne regelen er: gir det smerter, ikke gjør det. Det inkluderer gjerne både jobb og sosiale aktiviteter. Anonym poster: 1f0c53c6950a27e188ace148d2f0776c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Så bekkenløsning kan være der bak også? *blond* har alltid trodd det satt fremme i symfysen...da er det kanskje det som plager meg! Skikkelig vondt/ekkelt i halebeinområdet, kjennes som leddene nederst i korsryggen er løse, og må endre stilling forsiktig hvis jeg sitter rolig en stund. Verst om kvelden og blir verre ved aktivitet. Kan det stemme? Sist hadde jeg bare fremme i symfysen helt mot slutten, og det var verre, men så var jeg jo høygravid også da. HI, er det en ting jeg har lært, så er det at ingen utenom deg selv kan ta ansvar for din egen helse, og ingen gir deg stjerne i boka eller så mye som en takk for at du sliter deg ut. Dessuten kommer kanskje den «verste» (tyngste) perioden etter at barnet er født, og da er du lite tjent med en utslitt kropp. Mange gravide «yter» og ofrer så mye av helsa, som om det som venter etterpå (spesielt de tre første månedene) skulle være noen slags ferie! Nei, ta vare på dere selv jenter! Endret 7. desember 2012 av UndrendeUllteppe
Gjest AnneS Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Høres mer ut som bekkenlåsning. Bekkenløsning er mer foran. Søk det opp på nettet Bekkenlåsning kan behandles hos kiropraktor
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 At bekkenløsning må sitte foran er bare tøys. Jeg hadde i all hovedsak symptomer fra halebein/korsrygg, og er diagnostisert med bekkenløsning og påfølgende kronisk bekkenleddsyndrom av fysikalskmedisiner ved Ullevål, som er et av Norges fremste kompetansesentre på problematikken. Anonym poster: 1f0c53c6950a27e188ace148d2f0776c
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Høres mer ut som bekkenlåsning. Bekkenløsning er mer foran. Søk det opp på nettet Bekkenlåsning kan behandles hos kiropraktor Er det svar til meg? Det kjennes jo helt skranglete løst der bak?
hol(L)y COW Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 (endret) Den er mest vanlig å få vond bekkenløsning i de to leddene som sitter bak. Egentlig ganske få som får i symfysen eller alle tre sier fysiodama jeg går til. Og ja, man kan få låsning også - i alle tre eller bare ett ledd. Jeg har bekkenløsning i symfysen, også baller det på seg med muskelsmerter og evt låsninger bak også. Hadde forrige gang akkurat på samme måte. Det er helt forj**** og ikke så veldig mye å gjøre noe med bekkenløsning i symfysen annet enn å roe ned. Sist innså jeg det ALT for sent, og det ble skikkelig ille. Kommer ikke til å skje igjen. Det er ikke verdt det. Denne gangen...... kom kilo her er ingen motstand! NULL trening, NULL gåing mer enn jeg må og NULL bæring av tunge ting. Kjedelig siden jeg bare er i uke 19. men ikke så kjedelig som en rullestol. Endret 7. desember 2012 av T82
Gjest AnneS Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 At bekkenløsning må sitte foran er bare tøys. Jeg hadde i all hovedsak symptomer fra halebein/korsrygg, og er diagnostisert med bekkenløsning og påfølgende kronisk bekkenleddsyndrom av fysikalskmedisiner ved Ullevål, som er et av Norges fremste kompetansesentre på problematikken. Anonym poster: 1f0c53c6950a27e188ace148d2f0776c Javel, det visste ikke jeg, for alle steder jeg har lest om bekkenløsning vs bekkenlåsning har det stått som jeg skrev i forrige innlegg.
Krystallen Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Jeg e en av de få som har bekkenløsning i alle 3. Bak og foran. Helt for jævlig. Du MÅ være forsiktig, er du ikke forsiktig så kan du bli fort mye verre. Hør om det er muligheter for tilrettelegging på jobb, evt sykemelde deg 50% eller fullt. Det avhenger av jobben din og hvor vondt du har det. Og få henvisning til fysioterapeut, gjerne en som har erfaring. Pass på deg selv du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå