Gå til innhold

Jeg er så pisse sur!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 14/15. Og jeg er pisse sur. Ordentlig sur. Eller skal vi si sinna?

Jeg er så sinna! Er det hormoner?

Hadde en diskusjon med kjæresten min i morges, henger igjen enda tror jeg. Men hormonene gir vel en sinnaboost?

Jeg kunne banket noen helseløse nå tror jeg!

Anonym poster: aea27125194169b091f53730657e617d

Videoannonse
Annonse
Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Såså. Smil og vær glad :D og det går over.. Om en god stund :D

Skrevet

Har svart på dette spørsmålet tidligere i dag faktisk. Ja, det er hormoner. Har selv hatt det slik gjennom fra begynnelse til slutt i mine svangerskap. Er veldig slitsomt og hovedgrunnen til at vi ikke skal ha flere barn. Jeg irriterte meg på helt irrasjonelle ting og hadde lyst å brøle og kaste ting. Var ofte irritabel uten at jeg klarte å finne noe jeg var irritert over også. Eneste som hjalp litt var å bli satt på plass.

Skrevet

Har svart på dette spørsmålet tidligere i dag faktisk. Ja, det er hormoner. Har selv hatt det slik gjennom fra begynnelse til slutt i mine svangerskap. Er veldig slitsomt og hovedgrunnen til at vi ikke skal ha flere barn. Jeg irriterte meg på helt irrasjonelle ting og hadde lyst å brøle og kaste ting. Var ofte irritabel uten at jeg klarte å finne noe jeg var irritert over også. Eneste som hjalp litt var å bli satt på plass.

Tror heller ikke det hjelper at det skjer ting jeg vet jeg hadde blitt sur for utenom graviditet også, og så har jeg hormoner oppå det hele, så det blir liksom helt eskalert! Jaja..

Skrevet

9 måneder med pms, det er svangerskap det ;)

Hormonene påvirker deg absolutt, man blir sinna, nærtagende, hårsår, sur, lykkelig, blid, sentimental, sinna igjen, glad, sur, forbannet, lykkelig igjen osv fra det ene tiendels sekundet til det andre.

Men av en eller annen grunn er det nærtagende og irritabel som er overrepresentert i følelsesregisteret i denne hormonelle perioden av livet...

Anonym poster: 0b653f4602d6e03e3ab205555c7555dc

Skrevet
Tror heller ikke det hjelper at det skjer ting jeg vet jeg hadde blitt sur for utenom graviditet også, og så har jeg hormoner oppå det hele, så det blir liksom helt eskalert! Jaja.. Anonym poster: aea27125194169b091f53730657e617d

Ja, var vi uenige om noe så ble dette selvsagt blåst opp fra min side. De situasjonen jeg ble sint for hadde jeg ikke reagert slik på i det hele tatt i dag. Sansynligvis hadde jeg bare ledd og sagt: "Whathever kjære, du bestemmer, men jeg syns det er en dårlig ide/avgjørelse".

Hva var diskusjonen i dag? Bare nysgjerrig.

Skrevet
Tror heller ikke det hjelper at det skjer ting jeg vet jeg hadde blitt sur for utenom graviditet også, og så har jeg hormoner oppå det hele, så det blir liksom helt eskalert! Jaja.. Anonym poster: aea27125194169b091f53730657e617d

Ja, var vi uenige om noe så ble dette selvsagt blåst opp fra min side. De situasjonen jeg ble sint for hadde jeg ikke reagert slik på i det hele tatt i dag. Sansynligvis hadde jeg bare ledd og sagt: "Whathever kjære, du bestemmer, men jeg syns det er en dårlig ide/avgjørelse".

Hva var diskusjonen i dag? Bare nysgjerrig.

Om kjæresten til den fremtidige onkelen ;)

Skrevet

9 måneder med pms, det er svangerskap det wink.png

Hormonene påvirker deg absolutt, man blir sinna, nærtagende, hårsår, sur, lykkelig, blid, sentimental, sinna igjen, glad, sur, forbannet, lykkelig igjen osv fra det ene tiendels sekundet til det andre.

Men av en eller annen grunn er det nærtagende og irritabel som er overrepresentert i følelsesregisteret i denne hormonelle perioden av livet...

Anonym poster: 0b653f4602d6e03e3ab205555c7555dc

Hehe.. ja, huff. Pleier ikke ha voldsom PMS, men synes jeg merker det nå altså.

Hjalp å gå på do og gråte litt :)

Skrevet

Uff ja de helvetes hormonene. Jeg har hatt runder hvor jeg har grått og ønsket jeg ikke var gravid, til å nesten bli euforisk. Og gubben har fått kjeft for de minste ting stakkars...

Skrevet
9 måneder med pms, det er svangerskap det wink.png Hormonene påvirker deg absolutt, man blir sinna, nærtagende, hårsår, sur, lykkelig, blid, sentimental, sinna igjen, glad, sur, forbannet, lykkelig igjen osv fra det ene tiendels sekundet til det andre. Men av en eller annen grunn er det nærtagende og irritabel som er overrepresentert i følelsesregisteret i denne hormonelle perioden av livet... Anonym poster: 0b653f4602d6e03e3ab205555c7555dc
Hehe.. ja, huff. Pleier ikke ha voldsom PMS, men synes jeg merker det nå altså. Hjalp å gå på do og gråte litt :)Anonym poster: aea27125194169b091f53730657e617d

Hjelper alltid å gråte litt. Bare synd det går ut over sminka og at det er kjipt med røde øyne om det kommer besøk :)

Skrevet

Hormoner på virker absolutt alt, fra fordøyelsen til humøret :D samboeren min sier jeg kan være alt fra verdens snilleste engel til den sureste hurpa når jeg er gravid og man vet aldri hva som er hva. Slitsomt!

Eneste trøsten er at det går over etter ni måneder ;)

Skrevet

Takk for alle svar! Måtte ta en runde med sminkefjerner ja ;) Heldigvis er foreldre 1 på julebord og foreldre 2 langt unna, regner ikke med besøk, hehe :)

Lurer på om jeg vips, etter fødselen, ikke er sur lenger, hihi.

Skrevet
Hormoner på virker absolutt alt, fra fordøyelsen til humøret :D samboeren min sier jeg kan være alt fra verdens snilleste engel til den sureste hurpa når jeg er gravid og man vet aldri hva som er hva. Slitsomt! Eneste trøsten er at det går over etter ni måneder ;)

Egentlig så går det aldri helt over. Det er alltid til stedet til en viss grad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...