Gjest Tale30 Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Jenta vår fikk påvist UVI i går, og har tatt antibiotika i går og i dag. Har holdt henne hjemme fra bhg i går og i dag for å kunne følge med på at hun drikker og går på do som normalt. Har ikke hatt feber i det hele tatt, og veldig god allmentilsand, men har vært litt bleikere enn vanlig og tisser lite. I morgen får vi håndtverkere i hus klokka sju om mårran som skal holde på her hele helga. Vi har derfor valgt å sende henne bort til tante og onkel så hun slipper å stå opp klokka seks og være midt oppi byggekaos. De har lyst til å ta med seg henne på julemarked på Bygdøy, kjøre hest og slede osv i morgen. Er det ok om hun kler seg godt, siden hun ikke ar feber? Har aldri hatt UVI i hus før..
Skautrollet Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 drikke mye, vann, appelsinjuice, tranebærnektar om hun liker det, å drikke noe surt hjelper. og drikke ofte hjelper for meg. finns det tranebær kapsler og, men vet ikke hvor mye det rådes å gis til barn
Caprica Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Tja jo... så.lenge hun er i.god form går det vel greit! Men ta på.et ekstra lag ull på underkroppen. Hvor ganmel.er hun? Kan hun si.ifra om hun kjenner.ubehag?
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Tredje dagen på antibiotika pleier det å bli merkbart bedre, men de bør jo være obs på at hun kanskje må på do oftere enn vanlig. Jeg hadde ikke hatt problemer med å la henne være ute, vil tro hun sitter varm på et saueskinn e.l. i sleden og at du sender med henne godt med tøy så hun ikke fryser. Det viktigste er at hun drikker mye så hun får skylt godt ut og ikke urinen blir stående så lenge i blæra. Når jeg har uvi har jeg som regel at jeg drikker et glass vann hver gang jeg har tisset og i tillegg drikker mer enn jeg pleier hele dagen gjennom.. Anonym poster: 579dce65939250a8112df9a7054e831e
Gjest Tale30 Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Takk for svar. Problemet her er at hun drikker mye, men det er ikke like mye som kommer ut.. Hun vil ikke tisse når hun sitter på do, og når hun gjør det kommer det ikke mye. Jeg sa dette til legen, men syns de tok litt lett på det. Jeg tenker jo at de kan være noe galt med nyrefunksjon eller liknende, siden hun ikke tisser så mye..
Gjest Tale30 Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Hun er fire år, og veldig god verbalt.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Hun kniper og holder seg antagelig fordi det har svidd og vært ubehagelig når hun har tisset, derfor slipper hun ut bare det hun må nå... Men etter 3 dager på antibiotika skal det ikke svi å tisse lenger altså, når hun kjenner det vil hun antagelig slappe av og tisse skikkelig igjen. Fortsett å gi henne mye å drikke så bør det ordne seg i løpet av kort tid, tror jeg. Anonym poster: 579dce65939250a8112df9a7054e831e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå