Gå til innhold

3 åring uten matlyst

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på tre år som har hatt omgangssyken, men er på andre dag nå uten oppkast... men hun vil ikke spise noenting! ! Jeg har prøvd kjeks, popcorn, knekkebrød, druer, epler, salt chips, yoghurt... og all slags drikke!!! Men det er kun litt væske som går ned... ingen mat. Og hun får bare mer og mer vondt i magen siden den er helt tom... jeg vet ikke mine arme råd lengre, kan jo ikke stå å presse maten ned heller!!! Noen som har noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne litt tid, tenker jeg. Matlysten pleier jo å være dårlig etter man har kastet opp en stund, og det tar gjerne litt til før den er tilbake. Bare pass på at hun får i seg nok veske du, og så ser du henne ann. Om du fortsatt er bekymret i morgen, så kan du jo ringe legevakten å be om litt råd. Eller med en gang, så slipper du tenke på det :)

Skrevet

Det viktigste er væske! Så lenge hun får i seg nok væske til at hun tisser klart, så er det ikke noe stress. Avsilt havresuppe er bra! Med sukker og kanel i... det pleier også å falle i smak hos de små her etter slike omganger! Men dersom hun ikke tisser klart, så har du et problem... Lykke til!

Anonym poster: b24f89367a8ad1407786480d82573101

Skrevet

Matlysten kan være dårlig leeeenge etter omgangssyken. Det er jo bare to dager uten oppkast, og fortsatt tidlig. Du kan nok regne med enda noen dager uten særlig matlyst.

Skrevet

gi henne nok å drikke, kanskje snoothie smaker? Sønnen min på tre blir salig om han får smoothie på sånn "klemmetube" fra.butikken. Er jo næring i det også.

Gi henne tid! Sjokomelk lagd på helmelk, helmelk å drikke etc.. bare få i henne næring i form av væske. Apetitten vil komme tilbake!

Skrevet

Takk for alle svar :D

Skrevet

Hvor lenge bør man vente med å besøke andre eller få besøk etter oppkast? I natt søn kommer blir det 48 timer siden sist...

Skrevet

I natt SOM kommer skulle det stå ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...