DaTuMa Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Skulle kjøpe bil idag. Har bestilt og kontrakten underskrevet. Men når jeg skal betale......Nei, betale med kort gikk ikke ann. Kontanter da? Spurte jeg. Nei, det gikk heller ikke ann. Manmåtte betale i nettbank på forhånd. Dårlig service. Det er tross alt en bilforhandler. De må jo ha en kortautomat som kan ta imot store summer. Han vi kjøpte bilen av har ikke nevnt dette med ett ord da vi bestilte bilen for et par mnd siden. Tok det som en selvfølge at man kunne betale med kort. Hadde trilogien sjekket med banken min på forhånd at det gikk å betale så store beløp med kort. Så må vente til mandag da, og overføre med nettbanken.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Er vel vanlig praksis å pverføre på forhånd... Aldri hørt om å bruke kort nei
Gjest Ingen skal få! Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 Og står nok i papirene fra forhandler også
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #4 Skrevet 7. desember 2012 Skulle kjøpe bil idag. Har bestilt og kontrakten underskrevet. Men når jeg skal betale......Nei, betale med kort gikk ikke ann. Kontanter da? Spurte jeg. Nei, det gikk heller ikke ann. Manmåtte betale i nettbank på forhånd. Dårlig service. Det er tross alt en bilforhandler. De må jo ha en kortautomat som kan ta imot store summer. Han vi kjøpte bilen av har ikke nevnt dette med ett ord da vi bestilte bilen for et par mnd siden. Tok det som en selvfølge at man kunne betale med kort. Hadde trilogien sjekket med banken min på forhånd at det gikk å betale så store beløp med kort. Så må vente til mandag da, og overføre med nettbanken. Ny bil? Hvor mye tenkte du å betale med kort da? Tror ikke noen kan betale 500 000 med kort hos en butikk f.eks Anonym poster: 442c1cb2c31fb51d5d9769a4b0975b7f
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Hva koster denne bilen da? Har aldri hørt om noen som betaler bil med kort. Tror det vanligste er å få banken til å ordne det evt. betale fra nettbank selv.
Lykke Fryd ♥ Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 Jeg betalte bilen min med kort hos forhandler. 36 000,- Null problem
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #7 Skrevet 7. desember 2012 Vi betalte ek på kort, men den var bare på 16 000. Resten av de 150 000 har vi lån på Anonym poster: 4e929bd20555c30afc83110ad24ad9ed
DaTuMa Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2012 Vel, jeg har aldri kjøpt helt ny bil før så visste ikke at man ikke kunne betale med kort. banken sa jo at det ikke var noe problem. Bilen koster 300 000. Hvis man skal betale på noen annen måte så er det dårlig at selger ikke informerer om det når man inngår en kontrakt.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 Når man skriver kontrakten, får man en gjenpart der det står at det og det beløpet skal være overført forhandler før bilen hentes? Evt så har man med en garanti fra bank der de stiller garanti for lån som blir overført bedriften. Dette er ikke dårlig service, det er helt vanlig praksis
DaTuMa Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #10 Skrevet 7. desember 2012 Nei. Jeg har akkurat lest kontrakten. Alle 3 sidene. Det står ingenting om hvordan pengene skal betales. Selger burde jo informert om at kort ikke er godkjent betalingsmiddel. De fleste betaler jo det meste med kort om dagen. Hvis det ikke er mulig med kort burde han jo ha fortalt om de forskjellige måtene man kan betale på. Jeg syns dette er dårlig service. Jeg fikk jo ikke hentet bilen min når jeg hadde tenkt pga manglende informasjon. Selvom jeg hadde overført penger i nettbanken der og da kommer pengene uansett ikke på dems konto før mandag.
Elsker livet Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 Nei. Jeg har akkurat lest kontrakten. Alle 3 sidene. Det står ingenting om hvordan pengene skal betales. Selger burde jo informert om at kort ikke er godkjent betalingsmiddel. De fleste betaler jo det meste med kort om dagen. Hvis det ikke er mulig med kort burde han jo ha fortalt om de forskjellige måtene man kan betale på. Jeg syns dette er dårlig service. Jeg fikk jo ikke hentet bilen min når jeg hadde tenkt pga manglende informasjon. Selvom jeg hadde overført penger i nettbanken der og da kommer pengene uansett ikke på dems konto før mandag. Det er dessverre en av de tingene som man bare skal vite av seg selv. Er mange slike eksempler på ting som egentlig ikke er en selvfølge. Egentlig burde man lært mer av slike ting når man har samfunnsfag på skolen.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Enig med Elsker livet. Det er litt dumt, men dette er en sånn typisk ting som du skulle visst. Anonym poster: 26f00ae43781c094851fe7cf6061bcbe
Aiyanna Rose Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Man kjøper ikke en bil til 300000 og betaler med kort! Hadde aldri tenkt tanken en gang. Du kunne jo spurt forhandleren på forhånd hvordan ting blir gjort, dersom du var usikker. Som det blir sagt over her, så er dette noe du burde visst... Sorry Men lykke til med ny bil da
DaTuMa Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2012 Tydeligvis vet dere det, men aldri kjøpt ny bil før. skjønner ikke at det er så rart å ville betale med kort jeg. Har jo pengene på konto, da er kort den enkleste måten i mine øyne.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Vi kjøpte ny bil nå nylig, betalte vel 75000 med kort ( måtte bruke to forskjellige) noe lån og noe innbytte Anonym poster: 64e16c1e2a48bb49826cf25e16bf5e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå