Gå til innhold

Trenger tips til en god bank!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å summere kort opp vår historie:

For 14 måneder siden kjøpte vi et hus på billigsalg, og har siden brukt av oppsparte midler for å heve verdien på boligen. I dag er huset verdt 800 000 mer enn når vi kjøpte det. Vi fikk låne noen penger i banken mot at dette skulle gå til oppussing, hvilket det også gjorde, men når vi skulle rydde opp i disse låneforholdene nå, viser det seg at vi er 66 000 over 85% og må derfor tåle 8,55% rente på den summen.

Jeg syns dette er så dårlig av banken, vi er relativt gode kunder: 900 000 i samlet årsinntekt, har ikke lånt i nærheten av tre ganger inntekten vår, har spart over 20 000 kroner i diverse fond og kontoer mens vi har pusset opp, har ingen betalingsanmerkninger og har ellers svært god økonomisk sans (tror jeg kan si det uten at jeg skryter).

I dag benytter vi DnB, men som sagt de kunne ikke gi oss samme rente på hele lånet, til tross for alt vi har gjort med huset (og fortsatt gjør vel og merke). Vi løste også inn BSUene våre for at beløpet ikke skulle bli større enn 66 000, så er ingenting å hente der.

En løsning er selvfølgelig å spørre våre foreldre om å kausjonere, men de tjener dårligere enn oss, og helt ærlig vil jeg gjerne at vi skal klare oss selv.

Så hvilken bank er fleksible og belønninger god økonomistyring? Dit vil gjerne vi!

Anonym poster: 063ff9a51dae60521ccee2c317886e62

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dnb, Nordea, Fokus bank og andre "storbanker" er bedriftsbanker. Privatpersoner har det best i en mindre lokalbank.

Anonym poster: 610975cf2d6659c70cb347b856c58717

Skrevet

Det har jeg skjønt også. Men nå var jeg i en av Terra Sparebankene i dag, og de trodde ikke vi kunne få noe bedre rente der.

Andre forslag?

Skrevet

Vi har forresten Sparebanken Hedmark. Godt fornøyd med det.

Anonym poster: 610975cf2d6659c70cb347b856c58717

Skrevet

Sjekk fokus/ Danske Bank. Vi opplever god fleksibilitet, gode løsninger vi alle kan leve med og særdeles imøtekommende og villige til å strekke seg litt lenger.

Anonym poster: 3264519cdbd1041be992cdec8490f1ca

Skrevet

Vi gikk nettopp over fra en stor bank Nordea til en liten lokal bank kjede. Var egentlig veldig fornøyd med Nordea, men vi fikk bedre vilkår hos den lille banken. Dette var Sparebanken Møre.

Anonym poster: 49db16f1579d2480e9c1cd66478f96de

Skrevet

Sparebank1 er ofte greie! Elsker min "lokalbank" men vet det er stor forskjell innad der og.

Skrevet

Anbefaler Sparebank 1. Vi byttet nettopp dit, for de gav oss bedre rente på hele lånet (vi hadde også topplån tidligere). Betaler 1500 kr mindre på lånet pr mnd! Men vi måtte bli totalkunder, da, så vi har flyttet forsikringene dit også. Fikk 25% på noen av forsikringene. Men det hjalp at vi begge er LO-medlemmer, benyttet oss av LO-favør.

Anonym poster: 8d035b75953db16fb919aa4146d6f4fa

Skrevet

Da skal jeg sjekke ut fokus og sparebank1.

Takk for forslag!

Skrevet

Handelsbanken! Er utrolig fornøyd med dem :-)

Skrevet

Takk! da havnet Handelsbanken også på listen over banker å ringe :)

Skrevet

Byttet bank igår etter å ha vært kunde i lokalbanken siden jeg var 5år gammel. Ikke bra rente og ikke bra forhold til banken.

Valgte da Sparebank1.

Anonym poster: 06c6c37a11a4c83907e16d810082c51e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...