Gå til innhold

Seriøst! Bør jeg betale for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde datteren til kusinen min hos oss i helgen. Mandag fikk vi beskjed fra barnehagen om at noen av barna hadde lus. Sjekket mine og visst søren hadde ikke de det også. Ikke mye men lus er lus. Så jeg fortet meg og meldte kusinen min for å si at hun måtte sjekke datteren. Hun hadde også blitt smittet, ikke overraskende, hun har delt seng med datteren min i helgen.

Rett før helgen var kusinen min og jeg på shopping og jeg la ut noen penger for henne, og hun skulle overføre dette til meg.

Så fikk jeg melding fra kusinen min i hår kveld om at hun setter inn penger til meg men trekker fra for lusebehandlingsmidlene...!!

Jeg har ikke svart. Men er det riktig at jeg skal betale det fordi hun har fått lus her? Vi har da for søren ikke smitta jenta med vilje!

Anonym poster: 74f0630a1f1fba02e0adf55a17363bbe

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Dette innlegget passer inn under disse trådene om gjerrige folk. At hun i det hele tatt tenkte på å trekke fra disse pengene er i seg selv ganske spesielt.

Skrevet

Hahahaha, frekk og freidig ;)

Jeg hadde ledd og av det og betalt lusebehandlingen til jenta.

Anonym poster: 6fd465a172b930867bc98140990d4a90

Skrevet

Riktig er det kanskje ikke, men jeg ville ikke sagt noe på det. Dere har ikke smitta henne med vilje, men hun har alikevel blitt smittet av dere :P

Gjest Guttemamma :)
Skrevet

Enig med Kira. Hadde aldri falt meg inn å kreve penger for lusbehandling. Har hun dårlig råd kanskje?

Skrevet

Smålig!!!

Man må da regne med at det kan forekomme lussmitte fra tid til annen når man har valgt å få barn, og kostnadene må man jo ta selv.

Skulle hun f.eks ha saumfart barnehagen etter hvem den skyldige var hvis datteren hadde blitt smittet der, kun for å få dekt kostnad for lusebehandlingsmiddel?

Nei vettu hva, den utgiften synes jeg kusina di lett kunne tatt selv. Det ville jeg gjort iallefall....

Skrevet

Utrolig frekt! Lus er noe en kan få både her og der, og betaler selvfølgelig for behandlinga selv!!

Skrevet

Da syns jeg du skal svare; supert, bare gjør det! Jeg sender deg en nød i kveld med hva du skal overføre for helgen, har ikke fått regnet sammen enda, har vært så travelt.. Så summerer du, melk, brød, brus, pålegg, lørdagsgodt osv, regner med du hadde utlegning med barnepass.. Kanskje pipa får en annen lyd..?

Skrevet

Det hadde ikke jeg gjort. Det blir jo som om at du skulle krevd penger fra den ungen som kom med lus i barnehagen. Sånn er det å ha unger!

Skrevet

Haha, for en kjip kusine du har!

Greit at lusemidler koster en del, man har man barn, så er dtte en utgift man bør beregne ;) Det går jo rene luseepidemier rundt nå, så...

Jeg synes ikke du skal betale for din kusines datters lusekur! Men hadde heller ikke giddet å gjøre annet enn å riste på hodet over henne... (Og aldri lagt ut for henne igjen ;) )

Skrevet

Temmelig spesielt. Og er hun nå helt sikker på at det er hos dere smitten har skjedd? I disse lusetider kan jenta ha blitt smittet i barnehage og andre steder der det ferdes barn.

Gjest Gullguttene
Skrevet

Sært og frekt, skulle du gått og krevd penger fra det barnet som brakte lus inn i bhgen da? Hvis du har dårlig råd så kan du jo si ifra, jeg hadde latt det gå hvis ikke. Men hadde aldri verden lagt ut for henne igjen.

Skrevet

Da syns jeg du skal svare; supert, bare gjør det! Jeg sender deg en nød i kveld med hva du skal overføre for helgen, har ikke fått regnet sammen enda, har vært så travelt.. Så summerer du, melk, brød, brus, pålegg, lørdagsgodt osv, regner med du hadde utlegning med barnepass.. Kanskje pipa får en annen lyd..?

Det hadde jeg også gjort!

Gjest Morn du
Skrevet

Jenta kan jo hatt lus før helgen.

Nei, jeg synes ikke du skal betale for det. Blir det samme som at du må betale for eventuell medisin jenta måtte trenge fordi din datter har smittet henne med forkjølelse som igjen utvikler seg til lungebetennelse eller noe annet. Eller at du kan gå og kreve at en kollega må kjøpe nesespray fordi h*n smittet deg med forkjølelse.

Skrevet

Sært!!! Enten må du ta diskusjonen, eller godta det og aldri låne henne penger igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...