lUmlUm med tulla si Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Vi har en gammel vedovn i støpejern (er det ikke det det heter da?), ikke glass i døra eller noe slikt, men den er så fryktelig skitten utenpå! Å komme borti den (spiller ingen rolle hvor man kommer borti, toppen, sida, døra...), er skikkelig ekkelt, for man blir helt svart der man kommer borti. Såpass svart at det ikke går vekk fra klær uansett hvor mye de vaskes... Jeg har forsøkt å vaske den med kun vann og klut, og jeg sier det bare... Klutene måtte kastes, sotet eller hva enn det er, gikk ikke bort etter tre kokvask engang. Og uansett hvor mye jeg skrubbet den, hjalp det INGENTING?! Som om jeg aldri skulle gjort det! De vi kjøpte huset av, fortalte at ovnen måtte fettes eller noe slikt, for å bevare ovnen, og dette gjorde de før de flyttet, for to år siden. Jeg har ikke gjort det siden, fordi den er så fryktelig skitten, og jeg nekter å bidra til å gjøre den enda skitnere ved å bruke noe fett-greier på den... Jeg skulle helst sett den idiotiske ovnen kastet ut av vinduet, så vi kunne fått planta inn en ny, lekker ovn... Men slik er ikke økonomien akkurat nå. Så hvordan skal jeg få den ren? Noen som vet?
Hybelkanina Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Vi bruker Jif glasspray og gryteskrubb, fungerer helt fint!
lUmlUm med tulla si Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #3 Skrevet 7. desember 2012 Hva er en gryteskrubb? Sånnen svamp? Jeg tenkte stålull da du sa det, og det vil jeg neppe ha borti ovnen Funker glasspray på støpejern? Tror du en ovnsrens (til stekeovn) vil funke like greit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå