weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 #1 Skrevet 7. desember 2012 Klar for julebakst, og med julebakst hører julemusikk. Jeg er ikke så digital av meg, så julemusikk er best på cd... Nå har jeg lett høyt og lavt etter mine gamle kassetter etter et innfall av nostalgi. Jeg var lykkelig eier av Ingjerd Helen sine to julekassetter utgitt i 1978 og 1979. Disse har desverre forsvunnet, og jeg står fattig igjen uten julemusikk. Ikke sett i gang fakketog for meg! Hjelp meg heller å finne en god erstatning. Her er spillelista: «Glade jul» «Deilig er jorden» «Det kimer nå til julefest» «Et barn er født» «Deilig er den himmel blå» «Her kommer dine arme små» «Rudolf er rød på nesen» «Dominique» «På låven sitter nissen» «Det var engang en julenatt» «Little Drummer Boy» (på norsk!) «White Christmas» (på norsk!) «Julekveldsvisa» «Musevisa» «Bånsull» «Romjulsdrøm» «Julepresangen» «Du og jeg og dompappen» «Hei, hå nå er det jul igjen» «Snømannen Kalle» «Den gamle nissen» «Mannen ville fra nissen flytte» «Nå er det jul igjen» «Bjelleklang» «Nisser og dverger» «Noen barn er brune» Er også åpen for nye tradisjoner hva julemusikk anngår, så del gjerne din favoritt
Gjest cunning stunts Skrevet 7. desember 2012 #2 Skrevet 7. desember 2012 Hm, jeg har Absolutt Jul, den dekker alle behov her...
Gjest cunning stunts Skrevet 7. desember 2012 #3 Skrevet 7. desember 2012 http://www.discogs.com/Various-Absolute-Jul/release/806203 Dette er låtlista fra min jule-cd.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. desember 2012 http://www.discogs.c.../release/806203 Dette er låtlista fra min jule-cd. Se der ja, der var det jo litt av hvert. Savner vel bare litt mer Prøysen. Men det kan jeg jo ha i tilleg
Toherligegutter Skrevet 7. desember 2012 #5 Skrevet 7. desember 2012 Celine Dione sin julecd er noe vi må høre på her i huset for at det skal bli julestemning.
mandel i grøten Skrevet 7. desember 2012 #6 Skrevet 7. desember 2012 og du vet, jeg kommer aldri utenom Sondre Bratland, cd'en heter Rosa frå Betlehem.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2012 og du vet, jeg kommer aldri utenom Sondre Bratland, cd'en heter Rosa frå Betlehem. Inbiller meg at dette er en mer sjelefredplate? Det har jeg! Sigmund Groven og Iver Kleive. Trenger altså en mer sing-along-julebakeplate
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #9 Skrevet 7. desember 2012 Odd Nordstoga Den med Sissel, eller har han en egen juleplate?
Mama Christmas Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Julekveld i skogen - kassetten fra nittenhundreogklæmmåt, som de sier her jeg bor. Den finnes vel på cd og, såvidt jeg har sett, men ikke pokker om jeg finner den igjen nå som jeg faktisk ønsker å kjøpe den. Svigermor ble overkjørt av nissen med banana airlines var også en klassiker i mine barndomsjuler. Trass i at både mamma og pappa kom veldig godt overens med sine respektive svigermødre. En knallsang for de med litt lun humor er det i alle fall, og ikke en sang for de som tar seg selv altfor høytidelig. Lurer innimellom på om jeg kommer fra en noget spesiell familie.
Mama Christmas Skrevet 7. desember 2012 #11 Skrevet 7. desember 2012 (endret) ...men på cdon.com har de visst alt! Juhuu, julestemning bestilt! Kanskje du finner dine savnede kassetter i cd-form der også, weinachtmarkblomstre? Endret 7. desember 2012 av Minty Christmas
Mistletoe and wine Skrevet 7. desember 2012 #12 Skrevet 7. desember 2012 Odd Nordstoga Den med Sissel, eller har han en egen juleplate? Den med Sissel
Gjest Kira bjeffer julen inn Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Og jeg som trodde at Mariah Carey var dronningen over alle jule-cder!
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #14 Skrevet 7. desember 2012 ...men på cdon.com har de visst alt! Juhuu, julestemning bestilt! Kanskje du finner dine savnede kassetter i cd-form der også, weinachtmarkblomstre? De savnede kassetter er dessverre ikke gitt ut på cd. Men et album som heter julekveld i skogen altså? Hvilke sanger er det på det da?
Mama Christmas Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 ...men på cdon.com har de visst alt! Juhuu, julestemning bestilt! Kanskje du finner dine savnede kassetter i cd-form der også, weinachtmarkblomstre? De savnede kassetter er dessverre ikke gitt ut på cd. Men et album som heter julekveld i skogen altså? Hvilke sanger er det på det da? Det er den berømte julekveld i skogen av Rolf Just Nilsen (er det ikke han som har den da?), og den føromtalte svigermor ble overkjørt av nissen, samt mange andre, kanskje best glemte, norske julesvisker, fritt oversatt fra blant annet engelsk. Blant annet en versjon av O Helga Natt som heter Kom Julenatt. Eneste grunnen til at jeg liker dette er fordi jeg har vokst opp med det fra en tid da jeg ikke skjønte hva de sa i sangene, og det har dermed blitt et uttrykk for julestemning for meg. Hadde jeg hørt de for første gang nå ville jeg antakelig ha brent hele plata på bålet.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #16 Skrevet 7. desember 2012 Det er den berømte julekveld i skogen av Rolf Just Nilsen (er det ikke han som har den da?), og den føromtalte svigermor ble overkjørt av nissen, samt mange andre, kanskje best glemte, norske julesvisker, fritt oversatt fra blant annet engelsk. Blant annet en versjon av O Helga Natt som heter Kom Julenatt. Eneste grunnen til at jeg liker dette er fordi jeg har vokst opp med det fra en tid da jeg ikke skjønte hva de sa i sangene, og det har dermed blitt et uttrykk for julestemning for meg. Hadde jeg hørt de for første gang nå ville jeg antakelig ha brent hele plata på bålet. He, he, kanskje ikke for meg den da. Et stykke fra Ingjerd Helen og Prøysen antageli
Mama Christmas Skrevet 8. desember 2012 #17 Skrevet 8. desember 2012 Det er den berømte julekveld i skogen av Rolf Just Nilsen (er det ikke han som har den da?), og den føromtalte svigermor ble overkjørt av nissen, samt mange andre, kanskje best glemte, norske julesvisker, fritt oversatt fra blant annet engelsk. Blant annet en versjon av O Helga Natt som heter Kom Julenatt. Eneste grunnen til at jeg liker dette er fordi jeg har vokst opp med det fra en tid da jeg ikke skjønte hva de sa i sangene, og det har dermed blitt et uttrykk for julestemning for meg. Hadde jeg hørt de for første gang nå ville jeg antakelig ha brent hele plata på bålet. He, he, kanskje ikke for meg den da. Et stykke fra Ingjerd Helen og Prøysen antageli Prøv å søke på youtube, google eller lignende steder på nettet. Det er utrolig hva man kan finne, og de ligger sikkert et eller annet sted der ute. Sorry, jeg så nå i overskriften at jeg har lest veldig feil (skylder på vinglasset i går), trodde du skrev hvilken jule-cd må du ha. Tydelig at lesekunsten ikke forsterkes av et glass rødt
Iiiiik Skrevet 8. desember 2012 #18 Skrevet 8. desember 2012 Jeg har Absolute Christmas og er fornøyd med den. I år har jeg i tillegg kjøpt "Familiens julesanger", så da er vi vel dekket tror jeg. Mangler riktignok "Julekveld i skogen", men den klarer jeg meg fint uten 01Dizzie Tunes – Nå er det jul igjen 02Odd Nordstoga – Jolevise 03Nora Brockstedt – Så går vi rundt om en enebærbusk 04Malin – Julekveldsvise 05Trond-Viggo Torgersen – Juletre 06Per Asplin – Spikke-sage-lime-banke 07Vazelina Bilopphøggers – Ingen får ei pakke i fra nissen 08Celine & Malin – Bjelleklang 09Alf Prøysen – Romjulsdrøm 10Elisabeth Andreassen – Glade jul 11Helene Bøksle – Deilig er jorden 12Sissel – Nå tennes tusen julelys 13Maria Arredondo – Jeg er så glad hver julekveld 14Eli & Theodor – Som julekveld på kjerringa 15Malin & Celine – Jeg så mamma kysse nissen 16New Jordal Swingers – Rockin’ around the christmas tree 17Yukon Gjelseth – Det snør, det snør tiddelibom 18Cecilia – When you wish upon a star
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå