Gå til innhold

Idiotisk og sykt irriterende og på grensa til farlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når uvitende folk sitter å gir råd om ting de absolutt ikke har peiling på.

Sikter til hun som sier " det er uvanlig å ha feber ved streptokokk infeksjon"

Utsagn og påstander som dette når det kommer til helseråd er jo faktisk nesten farlig. I enkelte tilfeller kan det bli livstruende.

Sett at : mor spør , sønnen min har litt sånn røde prikker på armene som ikke går vekk, han har vært småsyk en liten stund.

Han klager over at han har vondt i nakken sin, får liksom ikke lagt haka på brystet. Og så er han litt døsig.

Hva feiler han?

Svarene er : han er forkjøla, vanlig å bli stiv og døsig.ikke nødvendig med legevakt.

Men så da... Fordi den og de som skrev trodde de var leger , sjekka ikke mor ( som stolte på folk her inne) med legen.

Gutten dør i løpet av helgen av hjernehinnebetennelse.

TENK Dere om FØR dere gir helseråd som kan gi alvorlige konsekvenser. !!!!

Anonym poster: a41f5ee352ccb7c638e415beba111c8a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men den som tar helseråd inne her alvorlig i stede for å kontakte lege kan jo ikke være så smart.Dette er jo ikke noe legeforum.

Anonym poster: eb295b0c523d315a6a68b9463c400054

Skrevet

Men den som tar helseråd inne her alvorlig i stede for å kontakte lege kan jo ikke være så smart.Dette er jo ikke noe legeforum.

Nei. Begge deler er like uansvarlig. Men den som svarer må ta høyde for at den som skrev innlegget lytter til svaret.

Da er det den som svarer sitt ansvar å ha sitt på det rene.

Anonym poster: 3090fde7788d78805b51cffd765ed155

Skrevet

Det som er det gjennomgående på disse sidene er at alle er så bombastiske! Har du ett barn er du allviter om det, har du en hund er du allviter om det ane the list goes on and on. Folk må fatte det kreves utdannelse og erfaring utover erfaring på egen sykdom/barn/hund for å uttale seg som rene eksperten på emnet!

Anonym poster: 87a8f8b0853d0718c98a3e20ed2c616d

Gjest Morn du
Skrevet

Nei. Begge deler er like uansvarlig. Men den som svarer må ta høyde for at den som skrev innlegget lytter til svaret.

Da er det den som svarer sitt ansvar å ha sitt på det rene.

Nei, vet du hva, man har da ansvar for å få riktig hjelp til ungen sin eller seg selv, selv. Om man er så naiv at man velger å stole på ukjente på et forum som dette, da får man ta konsekvensene selv.

Skrevet

Det som er det gjennomgående på disse sidene er at alle er så bombastiske! Har du ett barn er du allviter om det, har du en hund er du allviter om det ane the list goes on and on. Folk må fatte det kreves utdannelse og erfaring utover erfaring på egen sykdom/barn/hund for å uttale seg som rene eksperten på emnet!

Anonym poster: 87a8f8b0853d0718c98a3e20ed2c616d

Amen !!

Du som skriver det er den som lurer sitt ansvar : ja, så klart. Men det er også den som feilinformerer sitt.

Ingen feil info = ingen feil!!

Skrevet

Dårlig sammenligning med hjernhinnbetennelse, men jeg skjønner hva du mener. Er nok derfor det nesten alltid folk skriver sine erfaring,sitt tips og råder om å kontakte legen.

Skrevet

Om sønnen min er syk ringer jeg alltid legevakt eller Lege og spør. Hvorfor bruke tid på og spørre andre mødre her inne når Det tar like land tid og bare slå på tråden til legen for sikkerhets skyld.

Jeg syns folk som ellers bruker tid her inne istedenfor og spørre fagfolk kan takke den late rævva si selv.

Du er ansvarlig for barnet ditt og er du usikker så tar du også ansvar og ringe legen en gang for mye enn for lite.

Anonym poster: 0329845c85084182791f03744dc9e25d

Skrevet

Dårlig sammenligning med hjernhinnbetennelse, men jeg skjønner hva du mener. Er nok derfor det nesten alltid folk skriver sine erfaring,sitt tips og råder om å kontakte legen.

Var ikke en sammenligning. Men situasjonen satt på spissen, for at folk skal forstå alvoret.

I og med at hjernehinnebetennelse er lumsk som bare det. Skjønner ?

Skrevet

Om sønnen min er syk ringer jeg alltid legevakt eller Lege og spør. Hvorfor bruke tid på og spørre andre mødre her inne når Det tar like land tid og bare slå på tråden til legen for sikkerhets skyld.

Jeg syns folk som ellers bruker tid her inne istedenfor og spørre fagfolk kan takke den late rævva si selv.

Du er ansvarlig for barnet ditt og er du usikker så tar du også ansvar og ringe legen en gang for mye enn for lite.

Anonym poster: 0329845c85084182791f03744dc9e25d

Hell yes ! Men det er dessverre ikke mange nok som har forstått det der.

Skrevet

Jeg er HI i det halsinnlegget under her.

Og nå er det sånn at om ungene er virkelig syke, så nøler jeg selvsagt ikke med å kontakte lege.

Men ved litt hangling, synes jeg det er greit å høre erfaringer fra alle om hvordan ting kan utarte seg. Vil ikke dra til legen for ting som uansett går over av seg selv.

Me er det noe som behandles, så vil jeg ikke at de skal ha vondt lenger enn nødvendig.

Tror (håper) de fleste her inne tar svarene med en klype salt, og ikke som ren legevitenskap.

Anonym poster: aab5e9256938047c093301f555eac708

Skrevet

Det ligger vel til skjeldenheten at folk ikke allerede har ringt lege da. Det er gjerne både ventetid og kø, og folk er gjerne redde for å overreagere.

Jeg personlig ringer alltid legen, uansett hva det måtte være :P

Men jeg er enig i at de som gir råd også har et ansvar.i alle fall de som ikke bare gir råd, men svar.

Det sjokkerer ofte hvor mange som bare svarer her. Der folk bare gjetter for det er det som høres riktig ut for dem..

Skrevet

Det ligger vel til skjeldenheten at folk ikke allerede har ringt lege da. Det er gjerne både ventetid og kø, og folk er gjerne redde for å overreagere.

Men jeg er enig i at de som gir råd også har et ansvar.i alle fall de som ikke bare gir råd, men svar.

Det sjokkerer ofte hvor mange som bare svarer her. Der folk bare gjetter for det er det som høres riktig ut for dem..

Akuratt dette jeg forsøkte å få frem. Du er mye flinkere til å formulere deg enn meg. :-)

Skrevet

Akuratt dette jeg forsøkte å få frem. Du er mye flinkere til å formulere deg enn meg. :-)

Hehe, bra vi er enige da :P

Skrevet

:-D

Skrevet

Egentlig , for å følge DIB standaren burde vi være i full krangel nå.

Asså, du retta liksom litt på meg. Får være maken til !! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...