Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye mm burde man gi en baby på 10 uker som veier 6 kg pr måltid sånn ca? Kan hende jeg må være borte en stund fra mini imorgen og skal pumpe litt så han har i tillfelle. Men jeg har aldri gitt han flaske før bare ammet. Vet jo ikke hvor mye han spiser da, hahah ca 1 pupp hahahah.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurt å pumpe deg et godt lager du kan fryse ned. Frys ned 50 ml og 100 ml. Lettere å dosere når småen skal spise. :-)

Skrevet

Ser du skrev i morgen. Bare pump det du kan så får far vare dosere ettersom hvis 100 ml er for lite så varmer han 50 ml til eks. Vanskelig å si hvor mye de spiser ettersom alle er forskjellige.

Skrevet

Det varierer veldig :) Du ser når babyen blir mett og ikke vil ha mer :)

Lillemannen her drakk ca. 150 ml annenhver time på dagtid, mens bare 2 nattmåltider da han var 10 uker :)

Lykke til!

Skrevet

Du burde også teste ut at han tar flaske..

Anonym poster: faf0b371035ac5be74717f46c91ff985

Skrevet

150 ml pr kilo kroppsvekt sånn ca i døgnet.del det på åtte hvis han spiser hver 3 time

Skrevet

Jeg ville bare pumpet ut så mye som mulig. Resten kan fryses hvis det ikke har blitt varmet opp. Det holder seg 2 døgn i kjøleskap.

Skrevet

Fikk høre at de skal ha 30 ml pr kg kroppsvekt hver 3. time :)

Så siden de jente er 6 kg skal hun ha 180 ml til hvert måltid.

Anonym poster: 30a4407425740d624c36823447deb458

Skrevet

Fikk høre at de skal ha 30 ml pr kg kroppsvekt hver 3. time :)

Så siden de jente er 6 kg skal hun ha 180 ml til hvert måltid.

oææ, mente 20 ml ;) så da skal han ha 120 ml til ett måltid ;)

Skrevet

Det er umulig si hvor mye mm en baby skal ha. Noen har fet melk, andre tynn. Det er også forskjell på melka om man pumper ut på morgenen og kvelden. Jeg merket stor forskjell på hvor mye mine spiste etter når jeg pumpet.

Jeg hadde ikke reist fra babyen uten å ha prøvd flaske på forhånd, hvertfall ikke uten at det er mulig for mannen å få tak i deg. Ikke alle babyer tar flaske og da har han et problem hvis du skal være lenge borte og han ikke kan få tak i deg.

Anonym poster: 9c0ad57389c89f5eb1372d7f611490c2

Skrevet

okay takk for hjelpen, vet ikke om det blir noe tur ut på meg. men hvis jeg blir å ta en tur ut så er jeg bare rett nede i gaten så tar meg bare ett par min for å komme hjem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...