Gå til innhold

Tatovering mens gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tatovert seg mens de er gravide?

Har bestilt time til å tatovere over en gammel en mens vi er i Irland i januar, men fant nettop ut at jeg er gravid.

Har ikke lyst å gå nok en sommer i vente med den stygge tatoveringen jeg har (har holdt på å fjerne den og nå er den endelig lys nok til å ta over).

Anonym poster: b7d7954f2b8dc42574d1da64dbfe769b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde også time til tatovering da jeg fant ut at jeg var gravid. Avbestilte med en gang for man skal IKKE tatoveres når man er gravid!

Anonym poster: 1ece5800194c34be6169fcb158c76254

Skrevet

Hva er grunnen til det? Har googlet litt og kommet frem til at så lenge studioet er regnslig og bruker engangsnåler er det ikke skadelig.

Men lurte på om det er noen som har noen erfaring selv?

Skrevet

ingen erfaring selv men ei venninne tok mens hun var helt i starten av sv.skapet og tatoveringen ble kjempestygg.. blass i fargen og ujevn. er noe med graviditetshormonene som gjør at blekket kan bli "avvist" av huden.. hadde avbestilt tatoveringen og heller tatt når du har fått babyen :)

Skrevet

Såpass :S hmmm...da får jeg heller revurdere litt da :S

Skrevet

kan være fare for blodforgiftning og...

Anonym poster: 4478e09c843516f9305190f0bfe53e76

Skrevet

lol, så når det blir fare for at den ikke blir fin, DA blir det et problem? Ikke med de andre farene?

Anonym poster: 9ab080992dbb700c9a3bd2d58ffe18d9

Skrevet

Det er større muligheter for betennelser og som det står over her at kroppen rett og slett avviser blekket.

Et seriøst studio vil ikke tattovere deg så lenge du er gravid.

Så lenge du er sikker på hva du vil ha er det vel ikke noe problem å vente? Jeg har selv vært nødt til å sette et par prosjekter på vent, men det kan jeg leve med ;)

Skrevet

Som hun sier over her, det kan gå betennelser og pga av alt vannet i kroppen så vil kroppen støte ut blekket. Skal helst vente til det har gått et halvt år etter fødsel (kommer annpå hvor fort vannet forsvinner). Men som sakt ingen seriøs tatovør vil tatovere deg hvis du er gravid...

Så vent :)

Skrevet

Som hun sier over her, det kan gå betennelser og pga av alt vannet i kroppen så vil kroppen støte ut blekket. Skal helst vente til det har gått et halvt år etter fødsel (kommer annpå hvor fort vannet forsvinner). Men som sakt ingen seriøs tatovør vil tatovere deg hvis du er gravid...

Så vent :)

Skrevet

Min tattovør ville ikke gjøre det før jeg var ferdig med å amme. Sånn tilfelle man fikk noe infeksjon som gikk i melka

Skrevet

Du har allerede tatt en tatovering som du angrer på, og nå vil du ta en over den? Håper du er sikker denne gangen, da.

Skrevet

Drit i ungen og helsa så lenge man bare får seg en fiiiiin tatovering!

Anonym poster: e681fa006bfbe89be1a9d4cdfb5e469c

Skrevet

Dert kan gå bra, men hvorfor ta sjangsen? Hvis det skulle gå galt er det først og fremst barnet ditt som må lide.

Anonym poster: a7d894654ecbecf318a758be57585568

Skrevet

Jeg var gravid da jeg tok min på armen. Jeg spurte i forkant om det var ok! Jeg fikk som svar at det ikke var farlig. men han ville kansje bare tjene penger;) Det gikk bra da, med både barn og tattoering!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...