Gå til innhold

Forklar meg hvordan jeg lager en luedusk!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker det bare sånn ca... Må ha det inn med teskje! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipp ut en sirkel i papp, og klipp ut en runding i midten av den. Snurr tråd til du kaster opp og klipp den opp til slutt.

Skrevet

Klipp ut en sirkel i papp, og klipp ut en runding i midten av den. Snurr tråd til du kaster opp og klipp den opp til slutt.

Må man ikke ha to pappsirkler da? Skal jeg snurre tråd til hullet i midten er helt tett? Og skal trådenden festes på noen måte før jeg klipper opp?

Skrevet

Ja, nå sier du noe. 2 pappsirkler var det!

Da er det vel bare å dra en tråd mellom pappen etter du har klipt den opp, og knyte hardt, vil jeg anta.

(Jeg har ikke gjort det siden jeg gikk i 4.;)

Skrevet

Husker du hvor stort hullet i midten skal være i forhold til hele pappsirkelen da?

Skrevet

Alt etter størrelsen på dusken, vil jeg anta. Sikkert like stor diameter med hull i forhold til papp, kanskje?

Gjest MaJo0812
Skrevet (endret)

Bruk en kaffeskål som mal, hullet i midten bør være 3-4 cm i diameter, litt større enn en 20 kroning eller så. Surr så lenge du gidder, jo tettere hull jo tettere dusk. Denne blir på størrelse med en appelsin ca, men kan selvfølgelig klippes mindre ;)

Når du er ferdig å surre klipper du bare av tråden og lar den ligge (evt stapp den litt under d du har surret), klipp rundt kanten, ta en egen tråd og lirk mellom pappskivene (ja, d skal være 2), og knyt hardt før du fjerner pappen.

Endret av MaJo0812
Skrevet

Og klipp først en runding ut i midten av pappsirklene, så klipper du et snitt inn til midten så du kan åpne dem.Det blir så deilig mye lettere å surre tråd rundt. Masse videoer på youtube, forresten;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...