LilleBamBam+EnTil Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Sist gang ble det en sommerbaby. Denne gangen en april/maikl baby. Så tenkte jeg skulle strikke litt allerede nå. Men er det ikke litt variabelt og kanskje kaldt for en nyfødt da? Tenkte å strikke i ull eller alpaca. Og hva trenger jeg ellers av kjøpeklær den første tiden?
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Jeg fikk nr 2 i slutten av april i fjor. Da hadde vi en periode med uvanlig varmt vær, så ull ble nesten for varmt å ha på. Men varmen varer jo sjelden lenge i dette landet, så slo jo om til kjøligere vær når vi kom ut i mai. Da var det greit med ull enkelte dager. Anonym poster: d41ae5f1bdd1314a4794764ec9ec8fb0
It's all about me Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Har to april barn, en tidlig i mnd og en sent i mnd. Ull har jeg ikke trengt eller savnet til noen av dem. Hadde da heller strikkes så det kan brukes til høsten igjen.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Jeg fikk barn i slutten av april, de første 2-3ukene var det surt og kaldt, type 10grader og vind. men så kom sommeren for fullt, og jeg kunne glemme alt som het varmt tøy. Ville bare tatt en sjanse på et strikketøy, umulig å forutse temperaturen. Av andre klær ville jeg valgt vanlige bodyer og strømper\myke bukser, så heller hatt en fleecedress\bomullsdress til å trekke over, og regulert med teppe/dyne. Anonym poster: 9889d838108fd2c9e34dd1607f9ab76a
Ikkesåallerværst Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Jeg fikk ikke bruk for ull i starten i år (ha er født i starten av mai), men da vi dro på hytta på ferie i juli trengte vi ull.. Syns det var vanskelig å planlegge det med klær, trengte plutselig t-skjortebodyer i str 56.
LilleBamBam+EnTil Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2012 Takker og bukker. Skal se hva jeg velger å gjøre. Er en nydelig heldress jeg kan strikke i bomull og en sparkebuke i alpaca
May the force be with you Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Jeg fikk barn nr.1 i slutten av april i fjor, og venter barn nr.2 i beg. Av mai neste år:) Lillegutt var og er av den typen som lett blir kald, helt fra like etter fødsel fikk han dandert varmeflasker under seg av jordmødrene/barselpleiere.. Så for vår del var både ullpysj og noen ullbodyer et must! Samt strikka sokker og andre strikka klær:) Mens en vennine av meg, som fikk barn rundt samme tid, sier ofte at hennes barn er veldig varm av seg og trengte ihvertfall ikke ull i dagene etter fødselen:) Så det varierer nok! Men sikkert godt å ha litt varme klær i bakhånd, sånn i tilfelle behovet melder seg:)
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Hvis du er glad i å strikke og strikker mye, ville jeg strikket en ting som vil passe babyen når den er nyfødt. HVis du strikker lite og bruker lang tid, så det du skal strikke nå er sånn bortimot den ene tingen du kommer til å strikke, så hadde jeg heller strikket det sånn at det passer neste høst. Jeg har en gutt som ble født i begynnelsen av april og selv om det var snø lenge det året, så var det lite behov for ull her på Østlandet. Anonym poster: aa1ac683c189c9b11605c08941c12a06
Skautrollet Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 begge guttene mine er født i mai, er oftes litt småkjølig og ikke altfor varmt enda. babyull kan nok nok være tingen
Fomle84 Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Har også ei som er født i mai, hun var og er fremdeles veldig barn av seg. Hadde kun en ull body til henne. Venter nå i midten av april og blir nok max en ullbody eller to... Får heller supplere hvis det er veldig kaldt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå