Gå til innhold

Ivrig hund!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familehunden vår er snill, rolig, flott med ungen, kjempelydig inne, bjeffe ikke ute! Nesten rett og slett perfekt, men hun er så vild/ivrig når det kommer folk på besøk! Hopper, piper skjelver og pæse som om ho sku ha sprunge marraton. Ho får ikke hilse på folk nÅr hun er sånn! Er lett og kontrollere inne, vist jeg står i stua når folk kommer! men er hun i hagen! Så tar hun helt av, spesielt når det kommer folk på besøk som ikke liker hunder..

Noen gode tips for og få jobbet bort dette? Inne så ligger hun på plassen sin, men piper og er urolig! Ute, tar hun helt av :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått anbefalt strømhalsbånd! Men vil ikke gå så lang!!

Hi

Skrevet

Bra at du ikke vil bruke strømhalsbånd!

Råd kan jeg ikke gi deg. Men vil anbefale deg å ikke høre på råd fra folk på et forum som ofte prater høyt og bastant, uten å ha kunnskap om emnet.

Vil anbefale deg å finne en hundeskole som du liker filosofien til og som du stoler på, og hørt på hva de sier.

Da jeg hadde hund var jeg på kurs (med hunden) i regi av Oslo Hundeskole.

Skrevet

Jeg har også en "sprettball" av en hund når det kommer folk. Jeg sier i fra til besøket at hvis han hopper må de snu seg bort fra han og overse helt til han hilser pent (altså sitter). Fungerer bra! Han hilser nå pent på alle som har gitt han den "behandlingen" et par ganger, for han lærer fort. Men prøver seg på alle nye ;)

Skrevet

Bor på en liten plass, så må reise mange timer for og kunne dra på en dressur skole med henne:/ har en liten gutt og en på vei.. Så det blir tunkt og dyrt og reise fram og tilbake på sånt..

Tar råd med omhu, like mere rolige og konsekvente metoder!

Hi

Skrevet

for all, ikke gå til det skrittet med elektrisk hundehalsbånd. det er ikke veien å gå.

men kanskje det er noen hundetrenere i den lokale hundeklubben du kan be om tips fra?

Skrevet

Anne S sine råd er kjekke. Hadde en sprettball av en hund, og i begynnelsen måtte jeg ha henne i bånd når vi hadde besøk. Kort bånd som jeg knøt rundt benet mitt, så hun måtte ligge ved siden av meg mens jeg satt i sofaen. Når hun var rolig, fikk hun hilse på om det var greit for gjestene. Av og til fikk hun ikke hilse på i det store og hele for å lære seg at folk som kom inn døra skulle ikke nødvendigvis hilses på.

Nå er hun en rolig og behagelig hund når vi har besøk :)

Skrevet

Det er vanskelig å gi råd ang adferd år man aldri har sett det, så dette rådet er på generellt grunnlag.

Planlegg besøk og la dem komme mens hunden er i hagen. Lær besøket ditt at hunden kun blir sett på når den sitter. Hopper hunden skal de snu seg bort, bjeffer hunden skal de se bort osv

Først når hunden sitter kan den klappes og hilses på.

Avslæring av dårlige manerer krever mye trening og tid.

Strømhalsbånd på en hund som er glad og viser for mye glede kan fort skape en aggressiv hund. Ikke ødelegg hunden din :)

Skrevet

Det er vanskelig å gi råd ang adferd år man aldri har sett det, så dette rådet er på generellt grunnlag.

Planlegg besøk og la dem komme mens hunden er i hagen. Lær besøket ditt at hunden kun blir sett på når den sitter. Hopper hunden skal de snu seg bort, bjeffer hunden skal de se bort osv

Først når hunden sitter kan den klappes og hilses på.

Avslæring av dårlige manerer krever mye trening og tid.

Strømhalsbånd på en hund som er glad og viser for mye glede kan fort skape en aggressiv hund. Ikke ødelegg hunden din :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...