LillePerlen Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Er det "dumt" å ikke ville vite kjønn på Ul? Får man ikke forberedt seg ordentlig Psykisk om man ikke vet kjønn? Og praktisk? Dere som ikke ville vite, hvordan gjorde dere det I forhold til klær og utstyr? Må kjøpe alt i Nøytral farge?
♥Madam Mim♥ Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 jeg vil vite kjønn mest av praktiske årsaker. Hr jente fra før, så blir det en ny jente trenger vi ikke så mye klær osv. Blir det gutt blir det masse innhandlinger. Vil handle før fødsel for man har ingen garanti i det hele tatt for at men er oppegående og i god nok form til å gå i butikker den første tiden!! Synes også det blir lettere å knytte bånd til den lille i magen når jeg vet hva det blir. Istedet for å si den, blir det han eller hun f.eks :-)
CarmaCameleon Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg vil vite kjønn når den tid kommer, det er jo så spennende å se frem til at det blir så tydelig at UL kan vise det ALT med å bli mamma for første gang er jo så utrolig spennende, så jeg trenger overhodet ikke den spenningen i 9 mnd
Neffi78 Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har ikke vist kjønnet på mine to snupper og skal heller ikke vit det med lille i magen. Jeg synes det er mye mere spennende å kunne kunngjøre kjønnet når babyen har kommet. Jeg tenker også slik at hvis man ønsker et kjønn mer en noe annet, så blir gleden over at barnet har kommet større en en evnt skuffelse på at det kanskje ikke ble det kjønnet man ønsker. Vet om flere som har gråtet på ul fordi det er "feil" kjønn i magen. Når det gjelder kjær, så har jeg kjøpt et par klær i nøytrale farger. Samme med annet utstyr. Jeg fikk masse rosa klær når folk fikk vite hva jeg fikk.
GeekGirl81 Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Jeg har alltid sagt at jeg vil vite, men er jammen ikke så sikker lenger. Er enig med deg, Labj, det _er_ mye mer spennende å opplyse om dette når babyen har kommet (og det vet jeg at familie og venner synes også.) Forøvrig så nekter helseregionen jeg hører til å opplyse om dette på UL så må i tilfelle ekstra for privat UL / 3D-scan dersom vi vil vite kjønn (jeg bor ikke i Norge.)
LillePerlen Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2012 Men en Evt skuffelse kan jo komme selv om Man ikke vet kjønnet? Og jeg tenker, bedre å bli "skuffet" på UL Enn når babyen ligger på brystet? Eller? Jeg aner jo ikke, men syntes det er inntressant å høre hva andre tenker:) Er litt i samme situasjon om to av samme kjønn, Men skal jeg vente helt til fødsel med å vite Hva nr 3 blir?
:o) :o) :o) Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Vi visste ikke kjønn på våre to første barn, og jeg kan anbefale å ta vare på den spenningen. Det er veldig spesielt å ikke vite Denne gangen vet vi at vi får en jente, bare for å prøve det også. Føler at litt av spenningen mangler faktisk, men for all del, vi gleder oss veldig denne gangen også altså! Når det gjelder forberedelser til den lille når man ikke vet kjønn: Man får jo så utrolig mye fint av venner og familie etter at barnet er født, og da handler gjerne folk noe som passer til jente/gutt. Kjøp kjønnsnøytrale klær/sengesett før barnet kommer, det er ikke vits å handle inn så veldig mye, for som sagt, man får ofte veldig mye gaver. Spesielt til førstemann
Snuppi06 Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Jeg visste kjønn på mine 2 første, og synes alle som ikke ville vite var noen raringer... Men den gang da Nå er nr 3 rett rundt hjørnet & det er så utrolig spennende å ikke vite kjønnet!! Gleder meg så vanvittig til å finne ut hvem dette er!! Vi har en gutt og en jente fra før og det gjorde det nok lettere å klare å vente, men tro meg - det var en utfordring når jordmord ba oss se bort på UL om vi ikke ville vite... Litt sånn for og mot, som du spør om. Jeg synes det å gå gravid er en litt absurd greie og klarer ikke helt å forholde meg til hva som faktisk er det inne. Så sånn sett, så blir det jo lettere å forholde seg til at det faktisk er en liten gutt eller jente/barn inni der. Det virkeliggjør det litt mer, for min del hvertfall. Som noen har nevnt over her, så er det også fort gjort å bli litt skuffet når man ønsker seg det ene mer enn det andre. Gjerne så har far og mor ulike ønsker også.. Jeg holdt på å gå i bakken når jeg fikk vite at vi skulle ha en gutt (nr 2), for jeg så på meg selv som en jentemamma & synes guttebarn var så bråkete... Kjempeteit, for han er jo bare så utrolig fantastisk nydelig & jeg er nok en guttemamma også Ikke lett dette her, men om det er første, så ville jeg nok gått for å vite.
Februargullet2013 Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Jeg ville vite kjønn pga da visste jeg hva jeg kunne kjøpe og ikke, dumt og kjøpe masse Rosa så er det gutt, har noen nøytrale klær,men nå er det bare gutteklær
♥♂13 + ♂15♥ Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Vi vil ikke vite Kjøper det vi trenger i nøytrale farger, og fyller på etter barnet kommer. Begge kjønn er like velkomment!
DotM Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Jeg hadde ikke lyst til å vite, men samboer ville veldig gjerne vite. Tror han syns det var litt lettere å knytte seg til den lille om han fikk vite, så endte opp med å spørre på UL
Frufluffy Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Jeg elsker overraskelser og har ikke vist med våre to. Ikke vil jeg vite det med 3. Heller . Veldig glad i klær som ikke er bare babyrosa eller babyblått så har jo nøytrale klær fra de andre liggende . Får alltid mye gaver i rusa eller blått.
Phlocs Skrevet 7. desember 2012 #13 Skrevet 7. desember 2012 Vi vil ikke vite denne gangen. Jeg har to gutter fra før, og fikk så idiotiske kommentar etter vi var på UL sist og fikk vite at nummer 2 var en gutt. ("Er du ikke skuffet?" "Uff stakkar", "vi vil ikke ha denne gutten"). Jeg gråt og gråt og gråt i flere uker fordi jeg følte at folk ikke brydde seg om denne guttebaby og følte synd på oss... Så denne gangen, for å beskytte meg og for at ikke andre ødelegger mitt svangerskap så vil jeg IKKE vite (og jeg vet at jeg kommer til å si at det er en gutt eller en jente om jeg får vite det, så da er det bedre å ikke vite noe )
Gjest AnneS Skrevet 7. desember 2012 #14 Skrevet 7. desember 2012 Jeg visste ikke med de to første, men ville vite nå Har bare positive erfaringer med det ) Føler både jeg og barna knytter oss mer til lillebror i magen, og vi bruker navnet når vi snakker om han og ikke bare "babyen" Det er så stort ig spennende å bli mamma igjen, at den ekstra spenningen med å ikke vite kjønn klarer jeg meg uten
pip pip Skrevet 7. desember 2012 #15 Skrevet 7. desember 2012 Jeg skjønner dere som ikke vil vite, må jo være veldig spennende når barnet kommer. Jeg vil vite hva det blir på UL. Er altfor spent til ikke å få vite;) Har også lyst til å strikke til babyen. Er klart noe som man kan strikke i nøytrale farger, men syns at mange oppskrifter(som jeg liker) er veldig jentete, med blonder og bølger. Blir det jente har jeg lyst til å strikke de fine jentete genserene, blir det gutt er det fint med litt lyseblått:) Har ei jente fra før av og blir det en gutt har jeg lyst til å kjøpe inn litt gutteklær stoler ikke på hva vi får fra andre. Er ikke sikkert vi liker det. Sist gang fikk vi ikke noe klær som passet i starten. De fleste kjøpte str 62 og 68 og vesla brukte str 50
Frufluffy Skrevet 7. desember 2012 #16 Skrevet 7. desember 2012 Vi vil ikke vite denne gangen. Jeg har to gutter fra før, og fikk så idiotiske kommentar etter vi var på UL sist og fikk vite at nummer 2 var en gutt. ("Er du ikke skuffet?" "Uff stakkar", "vi vil ikke ha denne gutten"). Jeg gråt og gråt og gråt i flere uker fordi jeg følte at folk ikke brydde seg om denne guttebaby og følte synd på oss... Så denne gangen, for å beskytte meg og for at ikke andre ødelegger mitt svangerskap så vil jeg IKKE vite (og jeg vet at jeg kommer til å si at det er en gutt eller en jente om jeg får vite det, så da er det bedre å ikke vite noe ) Er ikke det teit? Jeg hadde gutt og ventet nr 2 alle sa da at håper det blir jente da. Jeg begynte jo nesten å ønske meg gutt bare fordi jeg ikke ønsket at de skulle få "viljen " sin. Så kom det en jente da og alle sa : Såå heldig du er nå har du en av hver da er du vel ferdig. Nå kommer det vel til å bli: ja du har jo en av hver så nå spiller det vel ingen rolle hva det blir. Sef gjør det ikke det, men det hadde det ikke gjort uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå