Skautrollet Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #26 Skrevet 6. desember 2012 Søk opp feks Roy Storli du på Google, så vil du se bilder av korthårede trekkhunder du fort kunne tatt feil av! De må tas mer hensyn til enn andre Alaska huskyer med tykkere pels, men er like fullt en alakahusky som fint klarer endel kuldegrader utenfor butikken mens man er inne å handler.... Allvitere er det værste jeg vet!!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nå sikter jeg til trekkhunder av rase, huskyer o.l.. Ikke bastarder, slik som Roy Storli har. Alle hunder kan få ei trekksele på seg og kalles trekkhund.... Nei, nå må du fader meg gi deg! For det første omtaler du landets beste trekkhunder på en veldig nedsettende måte. For det andre er det fremdeles en hund du hadde trodd fryser utenfor butikken, bastard eller ikke. Lite kledelig med folk som ikke kan innrømme egne feil og heller oppfører seg som komplett idiot! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 slapp av da, er blandinghunder ett bedre ord kanskje
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #27 Skrevet 6. desember 2012 Søk opp feks Roy Storli du på Google, så vil du se bilder av korthårede trekkhunder du fort kunne tatt feil av! De må tas mer hensyn til enn andre Alaska huskyer med tykkere pels, men er like fullt en alakahusky som fint klarer endel kuldegrader utenfor butikken mens man er inne å handler.... Allvitere er det værste jeg vet!!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nå sikter jeg til trekkhunder av rase, huskyer o.l.. Ikke bastarder, slik som Roy Storli har. Alle hunder kan få ei trekksele på seg og kalles trekkhund.... Nei, nå må du fader meg gi deg! For det første omtaler du landets beste trekkhunder på en veldig nedsettende måte. For det andre er det fremdeles en hund du hadde trodd fryser utenfor butikken, bastard eller ikke. Lite kledelig med folk som ikke kan innrømme egne feil og heller oppfører seg som komplett idiot! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 slapp av da, er blandinghunder ett bedre ord kanskje Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #28 Skrevet 6. desember 2012 Nei, nå må du fader meg gi deg! For det første omtaler du landets beste trekkhunder på en veldig nedsettende måte. For det andre er det fremdeles en hund du hadde trodd fryser utenfor butikken, bastard eller ikke. Lite kledelig med folk som ikke kan innrømme egne feil og heller oppfører seg som komplett idiot! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Geez, ta deg en bolle og ro ned. Du får virkelig unnskylde, men bastard er faktisk det korrekte ordet på blandingshund, og det var overhodet ikke ment på en frekk eller nedsettende måte. Til den siste setningen din; ditto.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #29 Skrevet 6. desember 2012 Husky er forøvrig ingen rase heller... De kalles sibirian husky! Ja, idioti irriterer meg!!! Alaska husky er bastarder og kommer med kort og lang pels.... Og vinner det som vinnes kan!!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #30 Skrevet 6. desember 2012 Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #31 Skrevet 6. desember 2012 Nei, nå må du fader meg gi deg! For det første omtaler du landets beste trekkhunder på en veldig nedsettende måte. For det andre er det fremdeles en hund du hadde trodd fryser utenfor butikken, bastard eller ikke. Lite kledelig med folk som ikke kan innrømme egne feil og heller oppfører seg som komplett idiot! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Geez, ta deg en bolle og ro ned. Du får virkelig unnskylde, men bastard er faktisk det korrekte ordet på blandingshund, og det var overhodet ikke ment på en frekk eller nedsettende måte. Til den siste setningen din; ditto. Så søtt at du fremdeles ikke forsto det ikke er bastard ordet jeg hang meg opp i... Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #32 Skrevet 6. desember 2012 Husky er forøvrig ingen rase heller... De kalles sibirian husky! Ja, idioti irriterer meg!!! Alaska husky er bastarder og kommer med kort og lang pels.... Og vinner det som vinnes kan!!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Siberian, siden vi skal være pirkete. Med husky så mente jeg ALT av huskyraser. Men du er tydeligvis i kverulanthjørnet idag. Håper hvertfall det, for ellers synes jeg synd i de du omgås med til daglig.
Skautrollet Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #33 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. enig ed deg miryks. trekker hunden folk, pulk, slede el lignende da blir den jo trekkhund, og så lenge den liker det why not Endret 6. desember 2012 av Skautrollet
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #34 Skrevet 6. desember 2012 Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. Du må jo være dum! Kan du fortelle meg hvilke hunder som går på hobbybasis og ikke i dette landet? Synes du feks Sørlie sine hunder går under den betegnelsen? Ja, det er en hobby for de aller fleste fordi man sjeldent kan leve av det, men hundene hans vinner likefullt det aller meste! Og hundene hans er bastarder... Kjedelig å diskutere med idioter som ikke ser egne feil, så du får sove godt! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #35 Skrevet 6. desember 2012 Dette var forøvrig ditt svar på min påstand at det finnes korthåra hunder som nødvendigvis ikke fryser: "Nå sikter jeg til trekkhunder av rase, huskyer o.l.. Ikke bastarder, slik som Roy Storli har. Alle hunder kan få ei trekksele på seg og kalles trekkhund...." Ser sikkert kjempe lurt ut for alle som har en hund og tror de har peil, for de som driver med det blir det bare latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Skautrollet Skrevet 6. desember 2012 Forfatter #36 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Dette var forøvrig ditt svar på min påstand at det finnes korthåra hunder som nødvendigvis ikke fryser: "Nå sikter jeg til trekkhunder av rase, huskyer o.l.. Ikke bastarder, slik som Roy Storli har. Alle hunder kan få ei trekksele på seg og kalles trekkhund...." Ser sikkert kjempe lurt ut for alle som har en hund og tror de har peil, for de som driver med det blir det bare latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 javel så er vi som bare har vanlige husbikkjer og ikke trekkhunder stokkdumme på akkurat det området da. men vi har da ikke mindre peil på hunder for det Endret 6. desember 2012 av Skautrollet
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #37 Skrevet 6. desember 2012 Dette var forøvrig ditt svar på min påstand at det finnes korthåra hunder som nødvendigvis ikke fryser: "Nå sikter jeg til trekkhunder av rase, huskyer o.l.. Ikke bastarder, slik som Roy Storli har. Alle hunder kan få ei trekksele på seg og kalles trekkhund...." Ser sikkert kjempe lurt ut for alle som har en hund og tror de har peil, for de som driver med det blir det bare latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 javel så er vi som bare har vanlige husbikkjer og ikke trekkhunder stokkdumme på akkurat det området da. men vi har da ikke mindre peil på hunder for det Kort og godt: å binde hunder utenfor butikken er forbudt, du kan anmelde eier. Det finnes korthårede hunder som ikke nødvendigvis fryser. Det er mitt svar på ditt innlegg, så får dere ellers synse så mye dere orker!! Greie på hund eller ikke... Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. desember 2012 #38 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. Du må jo være dum! Kan du fortelle meg hvilke hunder som går på hobbybasis og ikke i dette landet? Synes du feks Sørlie sine hunder går under den betegnelsen? Ja, det er en hobby for de aller fleste fordi man sjeldent kan leve av det, men hundene hans vinner likefullt det aller meste! Og hundene hans er bastarder... Kjedelig å diskutere med idioter som ikke ser egne feil, så du får sove godt! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Vet du? Det er faktisk du som virker som den dumme og ustabile her.. Har lest gjennom diskusjonen og oppfatter deg som ei som lager gull av gråstein. Myriks virker verken dum eller nedlatende.. DU derimot kommer veldig uheldig ut av denne diskusjonen og jeg greier ikke ta deg seriøst uansett hvor "peiling" du har. Du virker vannvittig kranglelysten og firkanta. Beklager, men her greide jeg ikke holde kjeft ! Endret 6. desember 2012 av HeltLykkelig ♥♥ Live+spire
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #39 Skrevet 6. desember 2012 Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. Du må jo være dum! Kan du fortelle meg hvilke hunder som går på hobbybasis og ikke i dette landet? Synes du feks Sørlie sine hunder går under den betegnelsen? Ja, det er en hobby for de aller fleste fordi man sjeldent kan leve av det, men hundene hans vinner likefullt det aller meste! Og hundene hans er bastarder... Kjedelig å diskutere med idioter som ikke ser egne feil, så du får sove godt! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Vet du? Det er faktisk du som virker som den dumme og ustabile her.. Har lest gjennom diskusjonen og oppfatter deg som ei som lager gull av gråstein. Myriks virker verken dum eller nedlatende.. DU derimot kommer veldig uheldig ut av denne diskusjonen og jeg greier ikke ta deg seriøst uansett hvor "peiling" du har. Du virker vannvittig kranglelysten og firkanta. Beklager, men her greide jeg ikke holde kjeft ! ja, ja du om det. Om noen uttaler seg på trynet feil om ting du har mer enn middels greie på får du heller holde munn. Jeg gidder ikke la meg pelle på nesa og la folk fremdeles gå rundt å tro at korthåra hunder nødvendigvis fryser! Å innse ett faktum ligger ikke for alle vet du, så diskusjonen hadde ikke blitt som den ble om hun ikke var sta som ett esel i sin uvitenhet! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 6. desember 2012 #40 Skrevet 6. desember 2012 Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. Du må jo være dum! Kan du fortelle meg hvilke hunder som går på hobbybasis og ikke i dette landet? Synes du feks Sørlie sine hunder går under den betegnelsen? Ja, det er en hobby for de aller fleste fordi man sjeldent kan leve av det, men hundene hans vinner likefullt det aller meste! Og hundene hans er bastarder... Kjedelig å diskutere med idioter som ikke ser egne feil, så du får sove godt! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Vet du? Det er faktisk du som virker som den dumme og ustabile her.. Har lest gjennom diskusjonen og oppfatter deg som ei som lager gull av gråstein. Myriks virker verken dum eller nedlatende.. DU derimot kommer veldig uheldig ut av denne diskusjonen og jeg greier ikke ta deg seriøst uansett hvor "peiling" du har. Du virker vannvittig kranglelysten og firkanta. Beklager, men her greide jeg ikke holde kjeft ! ja, ja du om det. Om noen uttaler seg på trynet feil om ting du har mer enn middels greie på får du heller holde munn. Jeg gidder ikke la meg pelle på nesa og la folk fremdeles gå rundt å tro at korthåra hunder nødvendigvis fryser! Å innse ett faktum ligger ikke for alle vet du, så diskusjonen hadde ikke blitt som den ble om hun ikke var sta som ett esel i sin uvitenhet! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Mulig å hisse seg litt mer opp pga noen hunder? Du var et forferdelig usympatisk hissig menneske. God natt til deg og dine kjære trekkhunder
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #41 Skrevet 6. desember 2012 Det er ikke poenget! Poenget er uvitenhet fra enkelte og når man da forsøker lære de noe fortsetter de med samme idiotien. Bare å innse at enkelte må gis opp! Forøvrig har ikke en renraset polarhund vunnet over bastarder/blandingshunder på aldri så lenge, så å påstå man kan sette en sele på hvem som helst hund og kalle den trekkhund er fullstendig latterlig!! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Nei, det er ikke latterlig. En hund som har trekksele på og trekker folk, pulk, slede osv er i praksis en trekkhund, dog på hobbybasis. Vet også at blandingshunder (happy?) presterer bedre enn renrasede når det kommer til akkurat den delen, og de scorer stort sett høyere på helse enn mange raser. Trekker meg forøvrig ut av denne diskusjonen nå. Å bli kalt for idiot for at jeg ikke deler samme meninger som deg, er noe jeg overhodet ikke ser på som greit. Du må jo være dum! Kan du fortelle meg hvilke hunder som går på hobbybasis og ikke i dette landet? Synes du feks Sørlie sine hunder går under den betegnelsen? Ja, det er en hobby for de aller fleste fordi man sjeldent kan leve av det, men hundene hans vinner likefullt det aller meste! Og hundene hans er bastarder... Kjedelig å diskutere med idioter som ikke ser egne feil, så du får sove godt! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Vet du? Det er faktisk du som virker som den dumme og ustabile her.. Har lest gjennom diskusjonen og oppfatter deg som ei som lager gull av gråstein. Myriks virker verken dum eller nedlatende.. DU derimot kommer veldig uheldig ut av denne diskusjonen og jeg greier ikke ta deg seriøst uansett hvor "peiling" du har. Du virker vannvittig kranglelysten og firkanta. Beklager, men her greide jeg ikke holde kjeft ! ja, ja du om det. Om noen uttaler seg på trynet feil om ting du har mer enn middels greie på får du heller holde munn. Jeg gidder ikke la meg pelle på nesa og la folk fremdeles gå rundt å tro at korthåra hunder nødvendigvis fryser! Å innse ett faktum ligger ikke for alle vet du, så diskusjonen hadde ikke blitt som den ble om hun ikke var sta som ett esel i sin uvitenhet! Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643 Mulig å hisse seg litt mer opp pga noen hunder? Du var et forferdelig usympatisk hissig menneske. God natt til deg og dine kjære trekkhunder Hahaha, finnes ikke hissig! Jeg morer meg stort over diskusjoner som dette og uttaler med kun om det jeg vet noe om. Irl er jeg verdens snilleste og hyggeligste, men her inne er det ikke så mange av de, så digg å bare ta det fra levra uten mellomlegg Anonym poster: f76af1ae945c0e0878e5b06f0ea85643
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #42 Skrevet 6. desember 2012 Er ikke kulda som irriterer meg når det gjelder hunder utenfor butikken... Hundene mine står i hundegård og får godt med vinterpels de også. Det som irriterer meg er at de står der, noen kan være redd for hunder, barn kan i et ubevoktet sekund gå bort til hunden som står der alene i bånd. Har barnet da i tillegg f.eks is eller noe annet i hånden kan det ende katastrofalt!! det er jo selvsagt worst case, men likevell!!! Seriøst, det er vel ditt ansvar å passe ditt barn! Så lege hunden ikke er bundet slik at man gå nær den for å komme seg inn og ut av butikken. Ville aldri latt noen av mine dyr være bundet ute i skikkelig kaldt vær, pels eller ikke. Så lenge dyret er bundet i forsvarlig avstand fra inngangen synes jeg hensynet må være til dyret, ikke andre folk sine uoppdragne barn. Anonym poster: db23eb1a00d59f3b0b0a013b336d2b3a Har du barn selv? Da vet du sikkert hvor fort et barn kan gjøre noe. En to-treåring skjønner ikke konsekvensen av å hilse på fremmede hunder. Har selv en toåring og hadde hund før men grunnet alvorlig astma og allergi har noen andre tatt over hunden. Han tror alle hunder er like snill som hunden vi hadde, selv om jeg forteller han at han ikke skal gå til fremmede hunder. Anonym poster: 817194d7907e118413efcc0ccba3531a
Skautrollet Skrevet 7. desember 2012 Forfatter #43 Skrevet 7. desember 2012 oki, ser denne tråden har sklidd litt ut her. nå var hele poenget her ikke om hvorvidt enkelte korthåra bikkjer fryser eller ei, men om at enkelte hundeeiere faktisk til dags dato binder hundene deres utenfor butikker og kjøpesenteret hvilket ikke er lov. tenker da også med hensyn til hundens ve og vel som å slippe å komme i ubehagelige situasjoner med fremmede barn og voksne. og også for de tobeinte som faktisk er redd hunder og som gå forbi en hund som står bundet nær en inngang. har selv to små barn som jeg prøver å lære at de ikke skal løpe bort til fremmede hunder uansett, men de er ganske små enda
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #44 Skrevet 7. desember 2012 Er ikke kulda som irriterer meg når det gjelder hunder utenfor butikken... Hundene mine står i hundegård og får godt med vinterpels de også. Det som irriterer meg er at de står der, noen kan være redd for hunder, barn kan i et ubevoktet sekund gå bort til hunden som står der alene i bånd. Har barnet da i tillegg f.eks is eller noe annet i hånden kan det ende katastrofalt!! det er jo selvsagt worst case, men likevell!!! Seriøst, det er vel ditt ansvar å passe ditt barn! Så lege hunden ikke er bundet slik at man gå nær den for å komme seg inn og ut av butikken. Ville aldri latt noen av mine dyr være bundet ute i skikkelig kaldt vær, pels eller ikke. Så lenge dyret er bundet i forsvarlig avstand fra inngangen synes jeg hensynet må være til dyret, ikke andre folk sine uoppdragne barn. Anonym poster: db23eb1a00d59f3b0b0a013b336d2b3a Hunder skal uansett ikke bindes utenfor butikk. Det er ikke lov. Google it.... Det er forbudt å binde hunder RETT VED INNGANGEN TIL EN BYGNING SOM ER ÅPEN FOR ALLMENNHETEN ELLER VED LEKEPLASSER. Det betyr at det er lov å binde hunden litt bortenfor butikken, på et sted der det er mulig å unngå den. Anonym poster: 9758e4ffeb4ac88fbe9f1c6a0ec298d3
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2012 #45 Skrevet 7. desember 2012 Jeg hadde aldri tatt sjansen, hunder blir jo stjålet utenfor butikker hele tiden! En venninne av meg holdt på å bli vitne til et hundetyveri her for en stund siden - hun så en gutt binde hunden sin utenfor butikken og gå inn, og rett etterpå kom en gruppe menn gående fort mot hunden. Venninnen min skjønte hva de hadde tenkt, skyndte seg bort til dem og spurte om det var deres hund og om hun kunne klappe den - da snudde de og løp... Anonym poster: 2b4f2e553609b2b44eb3f6f22a229d30
Lilli med småtrolla Skrevet 15. januar 2013 #46 Skrevet 15. januar 2013 Dette har ingenting med oppdragelse av barn å gjøre. Er det ulovlig, så er det ulovlig! Jeg har lært jenta mi, som nå er 3,5 år, alt om "hundevett", at hun ikke skal klappe hunder hun ikke kjenner osv. Men barn klarer som ovenfornevnt ikke alltid å tenke konsekvent, og kan fort springe bort å klappe hunden på 2 sekunder, før jeg rekker å reagere... Dyr er dyr! Barnas sikkerhet kommer først! Det er også mange voksne som er livredde hunder, og de skal slippe å skvise seg forbi dem på butikken!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå