Gå til innhold

Trenger vegetarmat inspirasjon!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen vegetarianere her eller noen som har noen gode vegetarretter å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg er ikke vegetarianer, men elsker å prøve oppskrifter her inne:

http://www.veg-veg.no/mat/

Yndlingene mine:

- Cashew-nøttstek

- Burritos al horno

- Rårevene grønnsaker i form

- Karriris

- Chana Masala

- Sqash- og paprikasabji

Skrevet

Jeg liker falafel, squash og kikertsuppe og linsegryte.

Anonym poster: 3a4770bbea4316ef0edc94ee2dba99e2

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Og grønnsaks lasagn! :) Det er snadder

Skrevet

Ikke vegetarianer, men liker godt falafel, vegetarisk sushi (særlig nigiri med avocado eller mango eller grillet paprika - du kan og lage med omelett om du spiser egg), vårruller med grønnsaksfyll og pasta med tomatsaus.

Skrevet

Vi er vegeterianere, og vi lager mye vanlige middager, bare at kjøttproduktene såklart er byttet ut med vegetarprodukter. Veldig gode vegetar pølser, boller, snitzlerosv. Ellers er linsegryte godt, vårruller.. masse indiske vegetarretter.. makaronigrateng.. Tja.. jeg spiser mye mer god og variert mat ETTER jeg ble vegeterianer, for å si det sånn ;) MASSE godt!

Anonym poster: e323c2b72ad8ee23f5b3463c9d0e9990

Skrevet

Ja, indisk har masse god vegetarmat, og en justerer styrke selv.

Skrevet

Mannen min er opprinnelig fra India, og han er vegetarianer. Det blir litt forskjellig indisk, men det går lissom i det samme føler jeg! Kunne ønske jeg var kreativ!! :)

Skrevet

For tiden er jeg besatt av spinatlasagne (Og det har jeg vært en stund...)

Ovnsbakte grønnsaker med grillet paprika, fetaost og oliven.

Chili sin carne.

Matar Paneer.

Spanish Rice.

Bønnestuing i tortilla, med salat og rømmedressing. (Mannen liker å frityrsteke de fylte tortillaene, grøss!)

Fylt squash.

Skrevet

Bruk quorn farse istedenfor kjøttdeig i lasagne og gryteretter(amman sin er også god). Det er kjempegodt!

Vi bruker bønner til tacoen. Søk etter oppskrift på kikertburgere, veldig godt. Ellers, linsesupper, linsreretter, nøttestek, og valnøttkaker. Google og prøv ut det du finner! Jeg erstatter ofte bare kjøttproduktene ed vegetariske alternativer, meny og innvandrerbutikker har mye forskjellige. Bestiller også fra alternativ mat, de har også mye.

Skrevet

Her er min oppskrift på makaronibøf

1 l melk

165 g makaroni

litt muskat

Skal kokes i gryte i 20 minutter. Hell i avlang form etterpå, og la det stå i kjøleskapet til dagen derpå. Stek i stekepanne.

Dette er kjempegodt, det minner om fiskepinner men uten fiskesmaken :)

Skrevet

Rema 1000 har en egen app med middags planleggeren, der er det masse spennede vegetar oppskrifter

Skrevet

http://veganmannen.no/ han lager mye god mat :)

Er mye fin inspirasjon å finne i vegetar og veganblogger :)

Var vegetarianer før, da var jeg veldig glad i spaghetti med enkel tomatsaus. Tok en boks hakka tomat, en boks bønner i tomatsaus og noe tørket krydder som man syns passer. Godt og enkelt.

Skrevet

Her er min oppskrift på makaronibøf

1 l melk

165 g makaroni

litt muskat

Skal kokes i gryte i 20 minutter. Hell i avlang form etterpå, og la det stå i kjøleskapet til dagen derpå. Stek i stekepanne.

Dette er kjempegodt, det minner om fiskepinner men uten fiskesmaken :)

Jeg lager noe lignende dette, men har løk oppi. Og når jeg steker de så bruker jeg å dyppe dm i egg og griljermel først! Lite ekstra tips:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...