Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Dette er mitt første barn og jeg har ikke peiling på barnevogner så trenger jeg hjelp!! Mine krav er God kvalitetmessig Tåler hardt vær(mye vind, kulde, snø, slaps osv.) Lett å håndtere, men stødig. 4 hjul, luft Hadde du noen andre "krav" som jeg burde tenke på, så gjerne fortell om det! Anonym poster: 9190c0d4561c491c6743c10114bed5d2
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Dette er mitt første barn og jeg har ikke peiling på barnevogner så trenger jeg hjelp!! Mine krav er God kvalitetmessig Tåler hardt vær(mye vind, kulde, snø, slaps osv.) Lett å håndtere, men stødig. 4 hjul, luft Hadde du noen andre "krav" som jeg burde tenke på, så gjerne fortell om det! Anonym poster: 9190c0d4561c491c6743c10114bed5d2 Simo duo oppfyller alle dine krav. Jeg liker duo vogner framfor kombi vogner, da duo vognene har større bag. Simo vognene har utrolig god fjæring og er gode å trille. Det samme med Emmaljunga edge duo og mondial, men disse er stivere i forhold til Simo. Vil ikke anbefale sportsunderstellet, da dette er ganske tungt. Nå har emmaljunga kommet med et nytt understell duo S. Dette er ikke lufthjul, men gode likevel, understellet har svingbare forhjul. Vogner med svingbare forhjul er enklere å håndtere enn uten, men finnes flest 3 hjulinger med svinnbare hjul. Mange 3 hjulinger er stødige og gode vogner også. Lykke til hilsen vogndilla dame Anonym poster: 992b414925d6061977635a173d51f6e2
Gjest Gullguttene Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg kan anbefale Simo duo. Har den og er kjempefornøyd. Den tar stor plass i bagasjerommet, men om du har plass så er det jo ikke noe problem. Jeg har også en Emmaljunga med classic chrome understell. Er veldig fornyd med den også, men litt tungt understell. Ut fra kriteriene dine høres det ut som om Simo eller Emmaljunga er et godt valg
sillyfilly og Olivia Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Emmaljunga eller Simo. Har Emmaljunga selv og er kjempe fornøyd.
Hybelkanina Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Emmaljunga Mondial oppfyller alle disse kravene, jeg hadde det til førstemann. Den er stor, men bedre turvogn har jeg ikke vært borti. Skal forøvrig selge den i disse dager, så skulle du være interessert i en pent brukt en til halv pris av ny så kan du sende meg en pm.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Vi har Emmaljunga og er kjempefornøyd! Den er nok litt tyngre og stivere enn Simo, men jeg synes Simo blir alt for vuggete. Ellers er de ganske like, men Emmaljunga har en del "smådill" som trekker den opp i mine øyne. Lufteventil i bag, gyngefunksjon under bag, lufteluke og slike småting som man egentlig ikke tenker så mye på. Jeg er personlig veldig fornøyd med at den har en vuggefunksjon på bagen, for det hender vi har tatt den med inn som seng til barna når vi har vært på besøk. Emmaljunga er litt tyngre, men de tar stor plass i bilene begge to. Vi har teleskophåndtak, synes håndtakene på classic understellene blir for smale å holde i. Jeg får småvondt i skuldrene av det, men det er jo etter smak og behag Anonym poster: 3c4ed2dc674e8e6bf05d982e3cdc3231
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Har vært veldig fornøyd med Simo Duo Anonym poster: 822381fa642d27ac8c7fed3330259e44
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Brio Happy! Oppfyller alle kravene, og er samtidig nett og enkel å manøvrere
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Nå ser jeg at folk anbefaler Simo her. Simo er oppkjøpt av Brio, og er fra 2012 i praksis den samme vognen som Brio Happy. Jeg vil derfor heller anbefale Brio Happy duo, som har samme str på bagen, 4 hjul (luft eller eva-hjul, valgfritt), valgfritt understell (teleskop eller knekkhåndtak), like stabil og god og trille, men en del lettere. Simo er en tung vogn, det samme er Emmaljunga. 18 kg mot 14 kg Brio. 4 kg høres kanskje ikke så mye ut, men det er en hel del når du får en unge og noen handleposer oppi der i tillegg. Anonym poster: 3b14ff26f3f41684765b9e1a8ad2de34
Nangiliama Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Sjekk ut trille hippa light på vognverden.no (eller babytrold.dk). Danskprodusert vogn, fire store lyfthjul der de to fremste er svingbare, eller låst. Vi skal ha denne til babyen som kommer nå. Hadde duo edge med sportsunderstell sist, men syntes det ble for stivt og klumpete, men jeg liker å ha stor bag, og de har denne (85cm liggelengde). I tillegg ble sportsdelen i emmaljungaen for kort for soving allerede ved to års alder for gutten vår (syntes at barna skal kunne ligge med føttene strakt, og ikke i nedoverbakke)..
Jaffs Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Brio kommer med en ny vogn i januar og den heter Brio smile. Den har 4 hjul og de 2 av dem er svingbare. Jeg har falt pladask, google den så kan du se bilder av den Før du kjøper vogn så anbefaller jeg at du prøver og legge den sammen og plaserer den i bagasjerommet. Er sikker på at mange bomkjøp kunne vært av verget om en tok seg tid til det
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 http://www.vognverden.no/default.asp?menu=430&product=1184 Denne så veldig lik ut som Emmaljunga sine vogner?
:)novemberbarn:) Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 Simo Duo har blitt mye mindre i bagen, så den kan ligne på Brio Happy Duo. Hadde Simo kombi til dattera mi og var veldig fornøyd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå