Gå til innhold

For lite eller nok mat? Slanking!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I løpet av en dag spiser jeg...

Frokost: 2 grove knekkebrød med kokt skinke, agurk og paprika. 1 glass melk. Ikke smør/majones.

Lunsj: Ca 80 gram vaniljekesam med 40 gram bær.

Middag: 80% grønnsaker, 20 % kjøtt. Ikke potet/ris/pasta/saus. Liten middagsporsjon.

Kvelds: 3 dl smoothie.

Blir jeg sulten mellom måltidene spiser jeg 1 rå gulrot (maks en gang per dag). Frokost kan også være en liten porsjon havregrøt. Lunsj kan være cottage cheese med lettsyltetøy. Eller en salat med egg o.l. Middag er alltid grønnsaker og rent kjøtt. Kvelds er stort sett smoothie for å dempe søtsuget. Aldri brød.

Er det ok? Slanker meg uten å trene. Orker ikke telle kalorier.

Anonym poster: 4c3819c433dbab6e06c78afde7286efc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser ganske bra ut det,men bare lurer blir du mett?=)

Skrevet

Blir mett :) En sjelden gang blir jeg sulten mellom middag og kvelds, da spiser jeg en gulrot.

Skrevet

Det så fryktelig lite ut... Jeg ville putta inn et ekstra måltid her. Evnt mer til lunsj.

Tenk karbohydrater, ikke kalorier. Desto mindre karbo du får i deg, desto mer effektiv blir slankingen. Av kalorier bør du få i deg 1800, da skal man jo egentlig gå ned i vekt. Det er småfarlig å få for LITE kalorier i seg, da føler man seg fort veldig trøtt, sliten, dårlig humør...

Så karbo, snuppa, tenk karbo :)

Anonym poster: 820c33239226f1931bec491280835a00

Skrevet

Det så fryktelig lite ut... Jeg ville putta inn et ekstra måltid her. Evnt mer til lunsj.

Tenk karbohydrater, ikke kalorier. Desto mindre karbo du får i deg, desto mer effektiv blir slankingen. Av kalorier bør du få i deg 1800, da skal man jo egentlig gå ned i vekt. Det er småfarlig å få for LITE kalorier i seg, da føler man seg fort veldig trøtt, sliten, dårlig humør...

Så karbo, snuppa, tenk karbo :)

Anonym poster: 820c33239226f1931bec491280835a00

Men er vel bare knekkebrødene jeg spiser som er typisk karbo? Tja mulig det er lite, men jeg går ned i vekt så frykter det vil stoppe om jeg spiser mer siden jeg ikke er aktiv. Jeg er ikke trøtt og sliten om dagen, hadde jeg merket endring her hadde jeg automatisk spist litt mer.

Hva annet enn knekkebrød bør jeg bytte ut om det er karbo jeg skal kutte?

Skrevet

.

Skrevet

For lite.. Alt for lite.

Hvor høy er du? Og hvilket aktivitetsnivå har du på en dag? :)

Skrevet

Hva har du oppi smoothien til kvelds? Ikke ta den for sent på kvelden. jeg ville ha spist litt mer til lunsj. men syntes det så greit ut:)

Anonym poster: e0b811267c3250e0cdb2d50278bc8c08

Skrevet

Hallo, vi er en lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre. Har idag 60+ medlemmer. Vi har fellesveiing regelmessig og kjører utfordringer i ny og ne. Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende meg en e-post :)

Hun som har gått mest ned i vekt hos oss har gått ned 19 kg! Vi har nettopp hatt en runde "Slankekrigen" som vi hadde i 100 dager, der folk har gått ned tosifrede tall :) Kjempekjekt!

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe.

Send meg en melding til: [email protected]

Eneste kriteriet er at du oppgir vekt + høyde i e-posten

Anonym poster: 468ac2a166f8aa1ca655b97da31750da

Skrevet

For lite.. Alt for lite.

Hvor høy er du? Og hvilket aktivitetsnivå har du på en dag? :)

Er 165 cm. Null aktivitet som jeg skrev, derfor mindre mat.

Skrevet

Hva har du oppi smoothien til kvelds? Ikke ta den for sent på kvelden. jeg ville ha spist litt mer til lunsj. men syntes det så greit ut:)

Anonym poster: e0b811267c3250e0cdb2d50278bc8c08

Det varierer. Frosne bær av ønsket sort, litt yoghurt naturell, litt juice, noen ganger biola, kommer an på hva som frister og hva jeg har :)

Skrevet

Hvis du ikke er aktiv i det hele tatt så ville jeg tatt utgangspunkt i å ligge på 1300kcal pr dag.

Men siden du ikke gidder å regne kcal så blir det verre..

Veldig lite kcal i det du oppgir over her hvertfall og det som kan skje er at kroppen din går i sparemodus og ikke vil slippe på noe av det kroppen har og inntar. Derfor er det bra å regne ut:)

Bare ett lite tips:)

Skrevet

Hallo, vi er en lukket gruppe på Facebook som slanker oss og motiverer hverandre. Har idag 60+ medlemmer. Vi har fellesveiing regelmessig og kjører utfordringer i ny og ne. Hvis dette høres interessant ut, så er det bare å sende meg en e-post :)

Hun som har gått mest ned i vekt hos oss har gått ned 19 kg! Vi har nettopp hatt en runde "Slankekrigen" som vi hadde i 100 dager, der folk har gått ned tosifrede tall :) Kjempekjekt!

Gruppen er lukket, så dine Facebook-venner får ikke sett noe.

Send meg en melding til: [email protected]

Eneste kriteriet er at du oppgir vekt + høyde i e-posten

Anonym poster: 468ac2a166f8aa1ca655b97da31750da

Hei, og takk for tips :) Men må nok takke pent nei da dette ikke passer helt for meg. Har et par ubetydelige kilo jeg skal ta av uten at jeg orker å begynne å trene for øyeblikket. Hadde jeg meldt meg inn i en gruppe hadde det vel endt med at jeg ble kasta ut eller at jeg ble sykere i hodet enn jeg allerede er.

Er 1,65 og veier 57 kg. Vil ned til mine opprinnelige 55 kg. Skal begynne å trene på nyåret, da skal det strammes opp/definere muskler.

Skrevet

Hvis du ikke er aktiv i det hele tatt så ville jeg tatt utgangspunkt i å ligge på 1300kcal pr dag.

Veldig lite kcal i det du oppgir over her hvertfall og det som kan skje er at kroppen din går i sparemodus og ikke vil slippe på noe av det kroppen har og inntar. Derfor er det bra å regne ut:)

Får vel finne fram kjøkkenvekta :P er greit å veie alt utenom middagen synes jeg. Sitter og spiser middag med familien og forsyner meg av maten, så skal jeg liksom gå på kjøkkenet og veie hver ingrediens i retten? :/

Skrevet

Får vel finne fram kjøkkenvekta :P er greit å veie alt utenom middagen synes jeg. Sitter og spiser middag med familien og forsyner meg av maten, så skal jeg liksom gå på kjøkkenet og veie hver ingrediens i retten? :/

Legg på ditt fat før du setter den på bordet:) pasta og ris anbefaler de 100g. Potet tror jeg var 150g. Kjøtt og fisk 150g. Grønnsaker til du spyr :P

Skrevet

Legg på ditt fat før du setter den på bordet:) pasta og ris anbefaler de 100g. Potet tror jeg var 150g. Kjøtt og fisk 150g. Grønnsaker til du spyr :P

Ja jeg får gjøre et forsøk :) min middag består av 150-200 gram kjøtt/fisk pg grønnsaker til eg spyr som du sier ;) sjelden ris/potet/pasta, i så fall bare en smakebit på kanskje 30 gram.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...