Gå til innhold

Hjelp meg da (Ang julegave)

Anbefalte innlegg

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Min bestevennine og mitt barn kjøper jo gaver fra ungene til hverandre, men nå som jeg har fått enda en, så kjøper jo hun til han også (fra ungen hennes), skal jeg da kjøpe dobbelt opp? Altså to gaver? El gi gaver fra begge med midre verdi?

Håper noen skjønte. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel nok med en gave:) fra begge barna:)

Skrevet

En gave til hvert barn uansett størrelse på søskenflokken.

Her har vi foresten gjort det litt annerledes. Her gir de voksne gaver til barna. Vi skriver ikke "fra Kari" når det egentlig er fra meg. Når ungene blir eldre lager de noe de har lyst til i tillegg, en tegning eller liknende.

Anonym poster: becb6a0f9241e71da5126aa51bd044cc

Skrevet

En gave:)

Anonym poster: 48c0967944585b2ac1b1b2bf6cfc4276

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Ja men la si vi bruker 200 i gave, så må jo hun betale 400 og jeg 200, er ikke det feil da? :)

Skrevet

Jo kanskje litt :) kjøpt en gave til da:) så blir det likt i pris:)

Skrevet

Regner folk virkelig på hvor mye en bruker på gavene til hverandre? At om hun bruker 300, så må du det og? Vil det si at siden min venninne har to barn og jeg ett så om jeg skal kjøpe til begge så må hun gi dobbelt så mye til min sønn? Om penger er problemet så får en heller gå ned i verdi pr gave. Jeg vet at venninna mi ikke har råd til gaver i åt, betyr det at hennes familie ikke skal få noe fra meg og mine?

Tror ikke jeg skjønner hvordan dette funker jeg.

Skrevet

Jeg ville holdt meg til å kjøpe en gave til hvert barn, og ikke tenke på pengene. Det er jo tanken som teller. Og kanskje hun får flere barn en dag? 200kr per barn synes jeg høres mer enn nok ut, du trenger ikke å doble dette selv om dine får hver sin til samme sum :)

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Regner folk virkelig på hvor mye en bruker på gavene til hverandre? At om hun bruker 300, så må du det og? Vil det si at siden min venninne har to barn og jeg ett så om jeg skal kjøpe til begge så må hun gi dobbelt så mye til min sønn? Om penger er problemet så får en heller gå ned i verdi pr gave. Jeg vet at venninna mi ikke har råd til gaver i åt, betyr det at hennes familie ikke skal få noe fra meg og mine?

Nei, men vi har en ca. Sum vi har pleid å bruke på hverandres unger, og da syns jeg det er urettferdig at hun må kjøpe to, og jeg en, og lurte på derfor om jeg skulle kjøpe to :)

Skrevet

Nei, men vi har en ca. Sum vi har pleid å bruke på hverandres unger, og da syns jeg det er urettferdig at hun må kjøpe to, og jeg en, og lurte på derfor om jeg skulle kjøpe to :)

Det har vi og, men tanken har ikke sått meg at jeg har brukt mer enn henne. Derfor jeg foreslår å heller dele summen på to gaver om det er pengene det kniper på.

Skrevet

Sånn tenker ikke jeg ihvertfall. I fremtiden får jo kanskje hun ett barn til, og da går det som regel opp i opp. Tror IKKE hun forventer at barnet hennes skal få 2 gaver, eller dyrere gaver.

Anonym poster: 48c0967944585b2ac1b1b2bf6cfc4276

Gjest SprøstektLøk
Skrevet

Det har vi og, men tanken har ikke sått meg at jeg har brukt mer enn henne. Derfor jeg foreslår å heller dele summen på to gaver om det er pengene det kniper på.

Nei, men det er jo ikke pengene det kniper på :) vil liksom ikke at hun skal føler seg dum om vi kjøper 2 fra ungene våre til. Tror ikke noen helt skjønte hva jeg mente sånn egentlig :)

Skrevet

Nei, men det er jo ikke pengene det kniper på :) vil liksom ikke at hun skal føler seg dum om vi kjøper 2 fra ungene våre til. Tror ikke noen helt skjønte hva jeg mente sånn egentlig :)

jeg skjønner hva du mener, men skjønner ikke hvorfor det er så mange som tenker slik. Her får venninna gave fra meg, og barna får fra familien. Vi gir vel egentlig kun bursdag til barna, men jeg bruker å glemme det og kjøper noe alikevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...