Gå til innhold

Snu forsøk på SUS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har foretatt snuing der å vil dele d med meg? Gullongen har satt seg i seteleie nå i uke 36, så skal inn å prøve å snu han neste uke..

Anonym poster: 520dfc6c80f52ac7e01d896ce1b5a9e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Er 36+1 idag og skal inn til.snuing onsdag neste uke. Vesla har vært i seteleie leeenge.. hadde jo.vært kjekt om hun snudde seg av seg selv, men.magefølelsen min sier at det ikke kommer til å skje.

Jeg er ganske spent!

Skrevet

Min lå i sete i uke 38!!

Fikk tipset om at det kanskje?? kunne hjelpe og ligge med rompa i vejret og hodet ned. (ja, det ser rart ut!) og gjerne vrikke med rompa.

Hva gjør man ikke??

Men da vi kom for og snu i uke 39, hadde vesla snudd av seg selv.

Skrevet

Skal nå prøve å gjøre d meste for at denne ungen skal snu seg selv, men bare så rart at han fant ut at han sko plutselig snu seg nå i uke 36 når han har ligget i hodeleie siden uke 28.. Hi

Skrevet

Jeg fikk også tips om "hundestilling"., men orker ikke så mye siden jeg sliter noe inn i h%#@%& med magesyre.. Vesla har ligget veldig stabilt i seteleie med føttene ved nesa i hvertfall 2 mnd, før det skråleie/tverrleie. Interessant nok lå storebror på samme vis med hodet på akkurat samme sted da han ble forløst med ks uke 31 for 3 år siden. Kanskje jeg har rar livmor?

Noen som har opplevd komplikasjoner ved snuing? Blødning, stresset unge, haste-ks?

Skrevet

Dytt

Skrevet

Vending er farlig, uansett hvilket sykehus. Det er en grunn til at man i de fleste andre land har gått bort fra praksisen.

Anonym poster: 90529aefd46f404b09ef1c7ce0547cb2

Skrevet

Jeg har god erfaring med å snu på SUS, men jeg har ikke gransket så masse i om det er farlig eller ei da. Dette er 5 1/2 år siden..

Var inne for å snu en gang, men da hadde han snudd seg i hodeleie før jeg fikk snudd.

Var inne en gang et par uker senere og snudde. Opplevde det helt fint. Fikk tilbud om en sprøyte som gjorde at livmoren slappet av, men jeg nektet. Så da var det bare å snu. Han gikk 360 grader rundt så de måtte til en gang til. 2 stk og med ul aparat på magen for å ha kontroll. Jeg hadde masse fostervann og han hadde god plass. Tenker det kan være vondt om en har lite vann og det er trangt da..

Når jeg dro fikk jeg skikkelige smerter som bekkenløsning og kunne knapt gå. Jeg ville ikke gjøre det flere ganger pga det. Men snuingen var ikke vondt. De måtte sjekke hvilken vei han lå når jeg kom inn. Heldigvis lå han rett vei og det ble vanlig fødsel. Han hadde vært alt for stor til å få føde vanlig om han lå i seteleie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...