Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Har snakket med fødestua i går altså, så går ikke og fisker etter svar på forumet istedet for å ringe helsevesen. Men likevel bekymret. Venter nr 3, og har moderate kynnere, siden uke 18. Ca 20-30 om dagen, kanskje flere enkelte dager. Kan det tyde på stress? (er kronisk syk, i full jobb og barn fra før), eller er det normalt med nr 3? Blir veldig takknemlig for svar! Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Nå har jeg bare to barn, men merket absolutt mer til kynnere andre gangen. De kom også tidligere. Synes allikevel at uke 18 er litt tidlig for kraftige og hyppige kynnere. Så kanskje det er et tegn på at du bør roe litt ned? Anonym poster: 72048423cfc4b3190b91dce114965001
Gjest AnneS Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg går med nummer tre og har fått flere kynnere for hvert svangerskap (allerede fra 1. trimester denne gangen). Hos meg øker kynnerne i både frekvens og styrke ved fysisk aktivitet, så jeg måtte slutte å trene og trappe ned på jobb ( har i tillegg bekkenlåsning). Det er nok normalt å få flere kynnere for hvert svangerskap, men synes det høres ut som du kan begrense det med å roe ned litt også
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Jeg går med nummer tre og har fått flere kynnere for hvert svangerskap (allerede fra 1. trimester denne gangen). Hos meg øker kynnerne i både frekvens og styrke ved fysisk aktivitet, så jeg måtte slutte å trene og trappe ned på jobb ( har i tillegg bekkenlåsning). Det er nok normalt å få flere kynnere for hvert svangerskap, men synes det høres ut som du kan begrense det med å roe ned litt også Fikk du sykmelding fordi du hadde kraftige kynnere? Mine er ikke så kraftige, men synes de kommer litt vel ofte, sammenlignet med de andre gangene. Pluss at jeg sliter med kronisk sykdom. Jeg vil helst ikke ha sykmelding, men må man så må man. HI Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d
Gjest AnneS Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Jeg går med nummer tre og har fått flere kynnere for hvert svangerskap (allerede fra 1. trimester denne gangen). Hos meg øker kynnerne i både frekvens og styrke ved fysisk aktivitet, så jeg måtte slutte å trene og trappe ned på jobb ( har i tillegg bekkenlåsning). Det er nok normalt å få flere kynnere for hvert svangerskap, men synes det høres ut som du kan begrense det med å roe ned litt også Fikk du sykmelding fordi du hadde kraftige kynnere? Mine er ikke så kraftige, men synes de kommer litt vel ofte, sammenlignet med de andre gangene. Pluss at jeg sliter med kronisk sykdom. Jeg vil helst ikke ha sykmelding, men må man så må man. HI Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d Fikk det primært pga bekkenlåsningen, men også pga hyppige kynnere (ikke så kraftige, men ubehagelige og ofte). Jobber 50% nå, og kynnerne er mye sjeldnere
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Jeg går med nummer tre og har fått flere kynnere for hvert svangerskap (allerede fra 1. trimester denne gangen). Hos meg øker kynnerne i både frekvens og styrke ved fysisk aktivitet, så jeg måtte slutte å trene og trappe ned på jobb ( har i tillegg bekkenlåsning). Det er nok normalt å få flere kynnere for hvert svangerskap, men synes det høres ut som du kan begrense det med å roe ned litt også Fikk du sykmelding fordi du hadde kraftige kynnere? Mine er ikke så kraftige, men synes de kommer litt vel ofte, sammenlignet med de andre gangene. Pluss at jeg sliter med kronisk sykdom. Jeg vil helst ikke ha sykmelding, men må man så må man. HI Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d Fikk det primært pga bekkenlåsningen, men også pga hyppige kynnere (ikke så kraftige, men ubehagelige og ofte). Jobber 50% nå, og kynnerne er mye sjeldnere Fikk du sjekk for hvorvidt du begynte å få åpning for tidlig, eller fikk du bare sykmelding? Er litt småhysterisk her... HI Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d
Gjest AnneS Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Ble ikke sjekket nei... Høres ut som dine kanskje kan være litt kraftigere enn de jeg har, så det skader nok ikke å be de sjekke deg for sikkerhets skyld
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Ble ikke sjekket nei... Høres ut som dine kanskje kan være litt kraftigere enn de jeg har, så det skader nok ikke å be de sjekke deg for sikkerhets skyld Skal man ringe på føden da? Legene her er helt blåst i forhold til det med graviditet, eneste de er opptatt av er å ikke sykmelde for mange gravide fordi "graviditet er ingen sykdom". Men å ha peiling på medisinbruk, lindring av plager og diverse i svangerskapet er ikke så nøye... HI Anonym poster: fc5963217943ebe2d050ec31af239f6d
Cmyk Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Har hatt kynnere fra uke 14 eller 15 - mange hver dag, men ikke vonde, heldigvis. Har hatt det sånn i alle svangerskapene, og kynnerne blir hyppigere og mer ubehagelige om jeg stresser mye, så jeg forsøker å ta hensyn til det. Men aldri hatt sykmelding pga kynnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå