Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Trenger masse tips og gjerne oppskrifter til hjemmelaget pålegg. Jeg lager lammerull, div. sildepålegg, syltet laks. Skal prøve meg på ribbesylte for første gang i år Anonym poster: 0b0f2a3e12b20238ee100e4b8d54f1f6
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 lært å lage lammerull i år....mmmmmm..... Anonym poster: c48bf540f2b46c1482274e627d8fbdaa
PintSizedDictator Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Umm, jeg har vel kun prøvd meg på eggesalet, men den blir veldig god altså! Smaker fantastisk på nystekte rundstykker og er et must her til julefrokosten. Og så er den lett å lage så det er vel ikk emye å skryte av Til dette trenger du: 6 egg Purreløk 1 pk. majones 1 SS Rømme Hardkok eggene og bland majones og rømme. Purreløken finhakker du og har oppi. Deretter skreller du eggene (duh) og deler de først på langs i en eggedeler og så på tvers og har oppi majones og rømmeblandingen. Omnom
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Gomme syltetøy laksepate kaviar ribberull og sylterull røkt laks sjokoladepålegg egg og løksalat var det jeg kom på i farta. Har oppskriftene i en perm, så er bare å si ifra om du vil ha noen
SmellyCat Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Gomme syltetøy laksepate kaviar ribberull og sylterull røkt laks sjokoladepålegg egg og løksalat var det jeg kom på i farta. Har oppskriftene i en perm, så er bare å si ifra om du vil ha noen Jeg lurer på hvordan du lager sjokoladepålegg?
mirredutt Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Vil veldig gjerne ha oppskrift på laksepate og gomme Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Roastbiff! Enkelt! Et passe stykke flatbiff gnis inn med salt og pepper. La det gjerne ligge natten over med salt og pepper (ikke et must). Legg det i ovnen i en ildfast form. STek det på 150-160 grader til det har oppnådd passe kjernetemperatur (bruk steketermometer). Jeg synes 63 grader er passe. Anonym poster: b9fa4162266878a38ed31cb7c4a219d6
ana_fi_hob_ Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Syltetøy :-). Rørte jordbær. Nam :-)
sologsommer Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Skinkesalat Skinke i tern mais løk i små tern (gnis inn i masse salt og skylles godt, da blir de ikke sterke) rømme mayo salt og pepper
Gjest cunning stunts Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Tzatziki: 1 boks gresk yoghurt 1 slangeagurk 2 hvitløkbåter, hakket Spisskummen salt Riv agurken, bland den med litt salt og la den renne av i sil en halv time, klem ut mest mulig vann. Rør alt sammen og oppbevar i kjøleskap.
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 6. desember 2012 #13 Skrevet 6. desember 2012 Gomme syltetøy laksepate kaviar ribberull og sylterull røkt laks sjokoladepålegg egg og løksalat var det jeg kom på i farta. Har oppskriftene i en perm, så er bare å si ifra om du vil ha noen Jeg lurer på hvordan du lager sjokoladepålegg? 200 gram sjokolade (gjerne 50/50 kokesjokolade og melkesjokolade) 2 dl fløte 75 gram mykt smør uten salt (får en ekkel smak om det er salt i) Finhakk sjokoladen og ha den i en bolle. Varm opp fløten til kokepunktet og hell den over sjokoladen. Rør godt. Ha i mykt smør og rør sammen til en glatt og myk masse. Hell blandingen over på glass og sett det i kjøleskapet natten over. Holder seg ca 1 uke i kjøleskap, men e somregel oppspist før den tid
Gjest Mamma til 3 små Gull Skrevet 6. desember 2012 #14 Skrevet 6. desember 2012 Vil veldig gjerne ha oppskrift på laksepate og gomme Hilsen HI Tror det var denne oppskrifta jeg brukte, og syntes det ble veldig godt: http://oppskrift.klikk.no/laksepaté/1323/ Gomme: - 3 liter Hel melk - 1 liter kulturmelk - 1 pakke følte - 2 ss melk - 1 kanelstang (evt kanel på slutten når den er ferig) - Sukker - 2 egg - Også rosiner om ønskelig, vi bruker ikke det, siden jeg ikke liker det. Kok opp helmelka med kanelstang. Ha så i kulturmelk, slik at melka skiller seg. Når mysen er lagt seg, tar jeg bort ca halvparten. Så koker jeg resten i ca 1 time. Når dette er kokt har jeg tilbake resten av mysen (Tar ut denne for at gommen ikke skal bli for brun). Så fortsetter du å koke dette til den er helt tykk, og det bare er myse igjen. Så smaker du det til med sukker (og evt kanel om du ikke brukte kanelstang i). Så jevner jeg dette med 1 boks fløte og 2 ss mel (blandes), og kok opp. På slutten har jeg oppi 2 piskede egg, og det skal ikke kokes mer etter dette! Så kjøler du dette ned, ha i bokser og strø kanel og litt sukker på toppen Jeg pleier å lage dobbel oppskrift. Det går godt an å fryse den
Gjest jule-Juliea Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør
håpefull<3 Skrevet 6. desember 2012 #16 Skrevet 6. desember 2012 Gomme syltetøy laksepate kaviar ribberull og sylterull røkt laks sjokoladepålegg egg og løksalat var det jeg kom på i farta. Har oppskriftene i en perm, så er bare å si ifra om du vil ha noen Gomme !!! <3
Blåttkryss Skrevet 6. desember 2012 #17 Skrevet 6. desember 2012 Umm, jeg har vel kun prøvd meg på eggesalet, men den blir veldig god altså! Smaker fantastisk på nystekte rundstykker og er et must her til julefrokosten. Og så er den lett å lage så det er vel ikk emye å skryte av Til dette trenger du: 6 egg Purreløk 1 pk. majones 1 SS Rømme Hmm så ut som noe jeg kan klare Hvor lenge holder det seg da? Før det blir dårlig mener jeg? Hardkok eggene og bland majones og rømme. Purreløken finhakker du og har oppi. Deretter skreller du eggene (duh) og deler de først på langs i en eggedeler og så på tvers og har oppi majones og rømmeblandingen. Omnom
Mamma4livet Skrevet 6. desember 2012 #18 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør Hvordan lager du peanøttsmør? Kun peanøtter i blender?
Gjest jule-Juliea Skrevet 6. desember 2012 #19 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør Hvordan lager du peanøttsmør? Kun peanøtter i blender? peanutter tas med stavmikser, noen blir også kvernet helt fint til mel. Så har jeg i olje og litt salt =)
Mamma4livet Skrevet 6. desember 2012 #20 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør Hvordan lager du peanøttsmør? Kun peanøtter i blender? peanutter tas med stavmikser, noen blir også kvernet helt fint til mel. Så har jeg i olje og litt salt =) Takk! Det må testes ut. Høres ut som en mye sunnere variant enn kjøpevariantene.
Gjest jule-Juliea Skrevet 6. desember 2012 #21 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør Hvordan lager du peanøttsmør? Kun peanøtter i blender? peanutter tas med stavmikser, noen blir også kvernet helt fint til mel. Så har jeg i olje og litt salt =) Takk! Det må testes ut. Høres ut som en mye sunnere variant enn kjøpevariantene. Jepp derfor jeg lager ikke noe e-stoffer eller noe. Og de økologiske koster FLESK!
Mamma4livet Skrevet 6. desember 2012 #22 Skrevet 6. desember 2012 Tunfisksalat: en boks tunfisk hell av vannet, ha i mais og finhakket rødløk og majones. Lager også en fetalignende ost av noe synet melk g masse digg krydder kokt og heller igjennom et håndkle. Syltetøy Alle mulige pestoer Peanutsmør Hvordan lager du peanøttsmør? Kun peanøtter i blender? peanutter tas med stavmikser, noen blir også kvernet helt fint til mel. Så har jeg i olje og litt salt =) Takk! Det må testes ut. Høres ut som en mye sunnere variant enn kjøpevariantene. Jepp derfor jeg lager ikke noe e-stoffer eller noe. Og de økologiske koster FLESK! Ikke at det er stor fare for at peanøttsmøret ikke blir spist på kort tid, men... Hvor lang holdbarhet tror du det har i romtemperatur i et lukket syltetøyglass?
mirredutt Skrevet 12. desember 2012 #23 Skrevet 12. desember 2012 Masse flotte oppskrifter! Gleder meg til å teste ut flere av de! HI
May the force be with you Skrevet 12. desember 2012 #24 Skrevet 12. desember 2012 Skummelt mye godt som blir nevnt her;) Har netopp spist, men blir sulten igjen av dette innlegget...:-p Tror vi får lage eggesalat og sjokoladepålegg her..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2012 #25 Skrevet 12. desember 2012 Aspik og rekesalat er det jeg pleier å lage til jul. Resten kjøper jeg. Anonym poster: 2560ed08efa97c9fe1908b6c6437a475
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå