Gå til innhold

Hva gleder vi oss IKKE til i jula da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er mye å glede seg til, men likevel;

Jeg ser ikke akkurat frem til å skulle sitte hos mine svigerforeldre julaften og leke stor lykkelig familie når jeg vet at søsteren til sambo har proppet de med informasjon om hvor fæl og grusom jeg er mot henne (hun er mye deprimert og har lavt selvbilde/selvtillit, og jeg er den eneste som ikke syr puter under armene på henne når hun kommer med oppgulp). Regner med det blir en trykket stemning julaften ja!

Anonym poster: 2b3903d47afe301108c356fb663142e7

Videoannonse
Annonse
Gjest Antarctica
Skrevet

Flyturene til det stedet der vi skal feire jula. Og mammas evne til å virke stressa også når det ikke er en eneste ting hun trenger å gjøre. Men alt annet gleder jeg meg til.

Skrevet

Gleder meg ikke så mye til og dra hit og dit,er kjempe hyggelig det altså,men regner med at jeg er ganske sliten i romjula når jeg er nesten 8mnd på vei,men gleder meg til og se familien og alt det,men tror ikke det blir så moro og blir nok ganske sliten etter besøkene

Skrevet

Å måtte gå på jobb 1. juledag, når eg eigentleg har lyst å kose meg heime med god frukost og glade ungar. Men me har det ganske hyggeleg på jobb og, heldigvis.

Skrevet

Gruer meg litt fordi jeg vet at det bare er 2 pakker under treet som er til meg, og det synes jeg er litt sårt:)

Anonym poster: 5efb259c4e5f60b5a1e397134c96e721

Skrevet

At jeg gjennom hele graviditeten hadde sett frem til en jul med god øl til maten, akevitt og kanskje litt vin utpå kvellingen. Og så tar ungen ENDA ikke flaske, selv om han er 5 mnd! Ikke akkurat et stort problem, men et irritasjonsmoment! Og nei; det er ikke det samme med alkoholfritt! Og ja; jeg hadde tenkt å drikke litt med barna til stede.

Skrevet

Jeg hadde gledet meg så til selve jula i år, jeg hadde ordnet meg ferie og skulle bare kose meg med barna, gå på ski, ake, lage gode frokoster, spille spill og bare kos.

Alt stresse ligger jo uansett i adventstiden med avsluttinger, gavekjøp, leverering, handlingen, bakingen, pyntingen, finne juletre osv. Jeg lå godt an i år, men så har jeg blitt syk og klarer ingenting. Jeg håper så inderlig at jeg blir i bedre form utover, men har absolutt ingen garantier.

Håper fortsatt jeg klarer å være med på noe av julekosen i romjula, så får noen andre ta seg av alt adventstyret for meg i år.

Anonym poster: a8a304c7374f89ab2f3a19ed0823bf83

Anonym poster: a8a304c7374f89ab2f3a19ed0823bf83

Skrevet

Gleder meg ikke til å feire jul hos min far. Han har en tendens til å ødelegge julestemningen med syting, klaging, litt for mye alkohol utpå kvelden og så har vi min søster (som heldigvis bor på andre siden av landet til vanlig) som alltid rakker ned på meg og mitt uansett hva, elsker å se meg rulle i støvet og gjør alt for å få det til.. weehh.. happy christmas sier jeg...

Anonym poster: 8ffdad6696eec99d4cb5423bc631fd91

Skrevet

Gleder meg ikke til savnet av et familiemedlem som må feire jul i fengsel :/

Anonym poster: ed65054c1f2748fb30c830ed0657b098

Skrevet

Gleder meg ikke til den dårlige samvittigheten for å ha spist alt for mye godteri :P Gjør det hvert år, og i år er jeg nesten 8 mnd på vei i jula, og har bekkenlåsning, så det blir lite fysisk aktivitet for å veie opp også...

Skrevet

All reisingen fram og tilbake for å få besøkt alle man skal rekke over i løpet av jula. Og julevasken, den gleder jeg meg ikke til...

Gjest Kira bjeffer julen inn
Skrevet

Den eneste nedturen i år er at mannen må jobbe store deler av julen. Heldigvis ikke på julaften, men resten av romjulen. Han jobber til kl 02 på nyttårsaften (grrrr!), så da blir det meg, to små barn og en livredd bikkje. Er invitert bort, men kan ikke reise fra hunden denne dagen.

Skrevet

Jeg har akkurat mistet babyen i magen min, så akkurat i år gruer jeg meg veldig til å treffe min gravide svigerinne.

Ingen viste at jeg var gravid enda så jeg må nok holde ut hennes gravid snakk :/

Anonym poster: 51d406c7e70d7d03548a4981b6199e50

Skrevet

Jeg har akkurat mistet babyen i magen min, så akkurat i år gruer jeg meg veldig til å treffe min gravide svigerinne.

Ingen viste at jeg var gravid enda så jeg må nok holde ut hennes gravid snakk :/

Anonym poster: 51d406c7e70d7d03548a4981b6199e50

Uff, sender deg en god klem!

Jeg ville nok sagt det til svigerinnen, sånn at hun ikke "gnir det inn" at hun er gravid. Man har jo lett for å bli litt fokusert på baby når man er gravid :) Kan jo være greit at noen vet hvorfor du kanskje ikke er i topp humør også...

Anonym poster: 745c53ffbe04a187709430f9d4c618ea

Skrevet

Ser ikke mye frem til den følelsen når kvelden er over. Når alle pakkene er åpnet og det snart er leggetid :<

Skrevet

At jeg gjennom hele graviditeten hadde sett frem til en jul med god øl til maten, akevitt og kanskje litt vin utpå kvellingen. Og så tar ungen ENDA ikke flaske, selv om han er 5 mnd! Ikke akkurat et stort problem, men et irritasjonsmoment! Og nei; det er ikke det samme med alkoholfritt! Og ja; jeg hadde tenkt å drikke litt med barna til stede.

Nå skal jeg banne i kirka, men kan du ikke nippe til et lite glass? F.eks. amme rett før middagen og så ta et halvt glass vin til maten?

Anonym poster: e7e84d801a4e2875079559cfcee50342

Skrevet

Nå skal jeg banne i kirka, men kan du ikke nippe til et lite glass? F.eks. amme rett før middagen og så ta et halvt glass vin til maten?

Klart hun kan! Kan tom nyte 2....

Anonym poster: 7dad41fac8da5c42f8a2cba83a2b1142

Skrevet

7 timer på stappfullt tog, langt unna lekevogna, den ene veien i dyrevogna (hverken liker eller tåler hunder), gravid og med trøtt 4-åring begge veier.

Og svigerfar og halsbrann, og å ikke kunne drikke rødvin til maten på julaften, og ikke kunne spise spekematen på bittelille julaften.

Anonym poster: 96e8fb1a75d266f77d52ac0212c71517

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg gleder meg ikke til å feire jul uten mannen som må jobbe hele jula.

Men ellers ser jeg frem til en koselig julefeiring.

Gjest cunning stunts
Skrevet

Savnet av den eldste generasjonen, som nå alle er gått bort.

Skrevet

Denne tråden var skikkelig deprimerende, orka ikke å lese mer jeg :) aldri lurt å fokusere på det negative. Mange av de tingene får vi ikke gjort noe med uansett. Bruk energien på det positive og det man får forandret og la det andre ligge ( høres nesten ut som en gladkristen)

Anonym poster: 189632c0b365f783066e762dec5740a0

Skrevet

Klart hun kan! Kan tom nyte 2....

Anonym poster: 7dad41fac8da5c42f8a2cba83a2b1142

Joda, klart jeg kan ta meg en liten øl, men det er liksom ikke det samme!

Skrevet

Ser ikke frem til en jul uten farmor.

Ser ikke frem til selve julaften siden det kommer en del folk vi ikke har noe til overs for og angrer for at vi har sagt at vi skal komme dit..

Skrevet

Det at folk vil ha så mye medisin de kan få ut nå før nyttår da frikortet går ut 1 januar og at jeg må forklare de at de får bare ut for 3 måneder om gangen ellers må de betale egenandel også de sure fjesene som følger. Og med det 10 000 folk på apoteket og det blir sinnsykt travelt. Det gleder jeg meg IKKE til med jula. Gleder meg heller ikke til å jobbe 2 søndager før jul.

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Rundvasken.

Ellers grugleder jeg meg til julaften. Får nesten 25 på besøk, så kjenner jeg blir litt småsvett! :P Men skal nok bli koselig læll!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...