Gå til innhold

Spiser ett måltid om dagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i løpet av dagen får jeg i meg maks 600 kalorier og det er mye for meg!

Nå har jeg snart spist opp en hel fiskegrateng så da er jeg mett frem til i morgen :o

Anonym poster: 7f4aa9eb53e0652dbc68899894093638

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil du etterhvert bli lagt inn. Så lite kan ingen leve på.

Anonym poster: 335691e21d3f8d622545abbed38b5ddd

Skrevet

Dust

Anonym poster: fb6389826ddcac3f7910f2bf4e4be5d7

Skrevet

600 kal er mye for deg??

Skjønner ikke innlegget jeg, ute etter å provosere? Så bra du er mett, godt å vite. Jeg siste 3 brødskiver til frokost, vet ikke helt kaloriinnholdet, men kan godt fortelle om pålegget hvis noen er keen?! Er ganske mett nå, men blir nok sulten igjen om noen timer. Dette var jaggu godt å få delt.

Skrevet

jeg spiser også bare et måltid om dagen...

Anonym poster: 41367d92bdd876a7886ea11b4034bf1c

Skrevet

Ikke for å provosere nei, men skjønner jo at jeg er syk og har et sykt forhold til mat

Skrevet

Gratulerer med det. Håper du ikke har/ får barn. Er ikke sunt å leve med psykisk syke foreldre.

Anonym poster: 23a1108b576e58899ff8625fda7ac374

Skrevet

Takk for den nr. 7! Jeg har et barn jo og hun har det absolutt helt fin fint selvom jeg har et dårlig forhold til mat og går på antidepressiva!

Skrevet

Ja jeg skjønner det, skjønte bare ikke hva du ville med innlegget? Du må jo ringe legn din.

Skrevet

Gud så interessant! Fortell mer, hva spiste du i går? (jada, jeg er ironisk)

Anonym poster: aacdbcaaeac3647b23640b391c424ea0

Gjest Antarctica
Skrevet

Den kalles Belsen-dietten, og fungerer kjempefint for avmagring, i sær for folk som ikke har tenkt å bli gamle.

Skrevet

Håper dere som spiser bare ett måltid om dagen oppsøker hjelp så fort som mulig! Dere risikerer å viderebringe problemene ift mat til barna deres!!! Barna er forbausende små når de begynner å legge merke til slikt!

Dette er en form for sykdom på lik linje med alle andre sykdommer, og det er ikke noen grunn til å være flau over det på noen måte. For en lege er det et helseproblem på lik linje med andre typer problemer.

Søk hjelp! :)

Anonym poster: 3c6e3424b172b4b895ddc60d6f8135ee

Skrevet

Akkurat som søstra mi det. Hu har aldri vært storspiser. Normal slank, frisk og rask. Ikke noe sykdom inne i bildet, men mer enn det holder en hel dag for henne. Den flinkeste på skolen i alle fag, sosial og aktiv. Ikke alle som må være syke på noen måte for så lite mat.

Usmakelig svar fra mange over her....

Anonym poster: dc74578fc399b08641326a75ad6a3e78

Skrevet

Takk for den nr. 7! Jeg har et barn jo og hun har det absolutt helt fin fint selvom jeg har et dårlig forhold til mat og går på antidepressiva!

Vel, det er jo sant. Skjerp deg, søk hjelp. Du skader barnet ditt like mye som du skader deg selv.

Anonym poster: 23a1108b576e58899ff8625fda7ac374

Skrevet

Hvordan kan det skade barnet mitt? Jeg nekter jo ikke ungen min mat! Og jeg spiser jo middag med familien!

Gjest Antarctica
Skrevet

Akkurat som søstra mi det. Hu har aldri vært storspiser. Normal slank, frisk og rask. Ikke noe sykdom inne i bildet, men mer enn det holder en hel dag for henne. Den flinkeste på skolen i alle fag, sosial og aktiv. Ikke alle som må være syke på noen måte for så lite mat.

Samme hva søstra di SIER hun spiser, så er 600 kcal mindre enn halvparten av hva en voksens HVILEstoffskifte krever. Og er hun aktiv i tillegg, er 600 kcal om dagen ikke forenlig med liv - i lengden. Så der er det nok noe ute og går som hun ikke forteller deg.

Skrevet

Samme hva søstra di SIER hun spiser, så er 600 kcal mindre enn halvparten av hva en voksens HVILEstoffskifte krever. Og er hun aktiv i tillegg, er 600 kcal om dagen ikke forenlig med liv - i lengden. Så der er det nok noe ute og går som hun ikke forteller deg.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det har vært mange usmakelige svar her.

Men... en person som spiser kun ett lite måltid om dagen vil på sikt bli underernært. Det er ikke snakk om hvis, det er snakk om når!! Det er udiskutabelt, det er ikke mulig å få i seg alle næringsstoffene man trenger i løpet av en dag med ett lite måltid som ikke en gang er godt nok sammensatt næringsmessig. Det er ikke mulig!

Når man er ung kan man tåle det i lang tid, noen kan til og med tåle det i mange år hvis de i utgangspunktet har en sterk og frisk kropp. Men uansett hvor mye man vrir og vender på det vil de som spiser så lite ikke greie å spise variert nok, noe som fører til underernæring og sykdom til slutt, mange typer sykdommer, en del også alvorlige.

Man kan godt fungere slik du beskriver din søster, flinkest på skolen i alle fag, sosial og aktiv.... i noen år.... før boblen sprekker. Din søster høres ut som et typisk eksempel på "flink-pike-syndrom". Mange av dem er svært intelligente og strekker seg ekstremt langt for å tilfredsstille alle krav de føler de har på seg, være flinkest, best, tynnest, godt likt, aktiv osv. osv.

Men spiser din søster på samme måte som HI har beskrevet og i like små mengder og like uvariert... da blir hun ikke din friske søster i så veldig mange år til dessverre. Jeg ville vært bekymret om jeg var deg!

Skrevet

Hu er nok hundre prosent frisk. Min mor har tatt hun med til legen og han finner ikke noe feil. Har ikke mangler på noe og ikke noen spiseforstyrrelser. Greit man skal ha iseg så og så mye, men denne jenta klarer seg med et måltid og noe godteri som pluss i helgene så nei hun er nok frisk selv om ingen trur det når det blir snakket om :) Levd sånn siden hun var åtte så kroppen hennes har tilpasset seg hennes matinntak er den eneste forklaringen legen kan komme med.

Rart folk skal gjøre seg opp om en mening (finnes mange levende leksikon her inne) DiB Høns til de grader. Makan!

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det har vært mange usmakelige svar her.

Men... en person som spiser kun ett lite måltid om dagen vil på sikt bli underernært. Det er ikke snakk om hvis, det er snakk om når!! Det er udiskutabelt, det er ikke mulig å få i seg alle næringsstoffene man trenger i løpet av en dag med ett lite måltid som ikke en gang er godt nok sammensatt næringsmessig. Det er ikke mulig!

Når man er ung kan man tåle det i lang tid, noen kan til og med tåle det i mange år hvis de i utgangspunktet har en sterk og frisk kropp. Men uansett hvor mye man vrir og vender på det vil de som spiser så lite ikke greie å spise variert nok, noe som fører til underernæring og sykdom til slutt, mange typer sykdommer, en del også alvorlige.

Man kan godt fungere slik du beskriver din søster, flinkest på skolen i alle fag, sosial og aktiv.... i noen år.... før boblen sprekker. Din søster høres ut som et typisk eksempel på "flink-pike-syndrom". Mange av dem er svært intelligente og strekker seg ekstremt langt for å tilfredsstille alle krav de føler de har på seg, være flinkest, best, tynnest, godt likt, aktiv osv. osv.

Men spiser din søster på samme måte som HI har beskrevet og i like små mengder og like uvariert... da blir hun ikke din friske søster i så veldig mange år til dessverre. Jeg ville vært bekymret om jeg var deg!

Skrevet

Hvordan kan det skade barnet mitt? Jeg nekter jo ikke ungen min mat! Og jeg spiser jo middag med familien!

Barnet ditt merker garantert allerede at du ikke spiser mer enn en gang om dagen. Og du sier du spiser middag med familien. Før klokken var 12 på formiddagen i dag hadde du i følge deg selv spist dagens måltid og påstår du er mett til i morgen....

Du trenger ikke nekte barnet mat for å skade det, HI. Det du driver med nå er bortforklaring. Barnet får med seg at mamma aldri spiser frokost, lunsj og kvelds, at mamma ikke spiser mellommåltider osv.

Min tante var slik som deg.... ikke ett av barna har et normalt forhold til mat i dag....

Skrevet

Jeg har vært hjemme idag så derfor har jeg spist så lite, men vanligvis ser ikke ungen min hva jeg spiser. Er på jobb hver dag så første måltidet vi spiser sammen er middag

Skrevet

Jeg lurer fortsatt på hva målet med å publisere det innlegget var/er? Er du ute etter sympati, er det et rop om hjelp, eller er det kun for å informere?

Skrevet

Hu er nok hundre prosent frisk. Min mor har tatt hun med til legen og han finner ikke noe feil. Har ikke mangler på noe og ikke noen spiseforstyrrelser. Greit man skal ha iseg så og så mye, men denne jenta klarer seg med et måltid og noe godteri som pluss i helgene så nei hun er nok frisk selv om ingen trur det når det blir snakket om smile.png Levd sånn siden hun var åtte så kroppen hennes har tilpasset seg hennes matinntak er den eneste forklaringen legen kan komme med.

Rart folk skal gjøre seg opp om en mening (finnes mange levende leksikon her inne) DiB Høns til de grader. Makan!

Hun kan være frisk fremdeles, ja, som jeg skrev i et innlegg over her så er det noen som kan holde seg tilsynelatende friske i årevis, noen til og med mange år. I jobben min ser jeg disse når de kommer i 30 og 40-årsalderen, og da sliter de! Noen begynner på slutten av tenåra og i 20 åra også.

Hvis jenta spiser så lite kalorier som 600 pr dag så har selvfølgelig stoffskiftet senket seg for at hun skal greie å holde seg i live. Slik kan hun holde det gående i årevis. Men en dag blir hun syk, det er ingen tvil om det. At legen ikke følger opp og sender henne og moren videre til kostveiledning er totalt ubegripelig og faktisk ganske uansvarlig av legen hennes. Dette er et typisk eksempel på en lege som ikke kan nok om kost og ernæring!

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...