Gå til innhold

Forbanna dritkalender!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får brukardosen sjokolade i form av smartieskalender denne månaden, og i dag var behovet stort. Kva finn eg bak luka? Eit stempel!

Helvete, har ikkje noko som liknar sjokolade i hus :(

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut
Skrevet

Smelt smør, rør inn kakao og melis. Spis med skje hvis du er som meg, rull kuler og rull i kokos om du ike er det.

Skrevet

Høyres fristande ut akkurat no..

Skrevet

Auda, ingen god start på dagen ^_^

Du har ikke nugatti eller sjokade i skapet da?

Er jeg veldig godtesugen så har jeg litt på et knekkebrød :)

Skrevet

Verken eig eller et nugatti. Som barn likte eg sjokade, men har gløymt at det eksisterar.

Har ikkje kriselager heller, det skulle ikkje vere nødvendig når ein har kalender...

Skrevet

Hmm, da er det ikke lett nei...

Du får prøve deg på oppskriften til luten :)

Skrevet

Her spiser vi svigermors julekaker til lunsj for å stagge det verste søtsuget, så I hear you..

Skrevet

ps: du har jo kriselager... resten av kalenderen inneholder vel ikke stempler?...

Skrevet

Smelt smør, rør inn kakao og melis. Spis med skje hvis du er som meg, rull kuler og rull i kokos om du ike er det.

Gud bedre, trodde jeg var den eneste som gjorde dette!! Ah, TAKK for at du gir et ansikt til min største hemmelighet!

Skrevet

ps: du har jo kriselager... resten av kalenderen inneholder vel ikke stempler?...

Må ikkje tru eg ikkje vurderte det ;)
Gjest cunning stunts
Skrevet

Gud bedre, trodde jeg var den eneste som gjorde dette!! Ah, TAKK for at du gir et ansikt til min største hemmelighet!

Haha, det starta på barneskolen, faktisk, vi var fire venninner som ble med hverandre hjem etter tur og da var det raka vegen til kjøkkenløsningen - vi oppdaget nemlig at mødre hadde større toleranse for at vi liksom hadde kokkelert litt enn for at vi bare raida skapene. I begynnelsen lagde vi kuler...men det gikk over, gitt.
Skrevet

Åpne luke 24. Der ligger det sikkert sjokolade.

Gjest jule-Juliea
Skrevet

Du får gjøre som mor og datter som gikk til Nordlys avisen og klage si St adventstiden er ødelagt og lage deg et fakkeltog...

Skrevet

Du får gjøre som mor og datter som gikk til Nordlys avisen og klage si St adventstiden er ødelagt og lage deg et fakkeltog...

Vurderar det sterkt, dei kom jo så fint ut av det. Virka ikkje teite i det heile tatt..
Gjest jule-Juliea
Skrevet

Vurderar det sterkt, dei kom jo så fint ut av det. Virka ikkje teite i det heile tatt..

Nei ikke sant! Hevet ikke så mye som et øyenbryn jeg altså da jeg leste det:/ så jeg heier på deg!

Skrevet

Auda, ingen god start på dagen ^_^

Du har ikke nugatti eller sjokade i skapet da?

Er jeg veldig godtesugen så har jeg litt på et knekkebrød :)

Haha! Er jeg veldig godtesugen henter jeg boksen og en skje :D

Skrevet

Haha, det starta på barneskolen, faktisk, vi var fire venninner som ble med hverandre hjem etter tur og da var det raka vegen til kjøkkenløsningen - vi oppdaget nemlig at mødre hadde større toleranse for at vi liksom hadde kokkelert litt enn for at vi bare raida skapene. I begynnelsen lagde vi kuler...men det gikk over, gitt.

Åh, oppfinnsomhetens glade dager. Vi lagde nye "retter" med masse sukker, sjokolade, vaniljesukker, alt som var godt og usunt. Og etter vi fant oppskrift på karameller ble vi sittende og spise flytende (delvis avkjølt) karamellmasse med hver vår skje til vi var så kvalme og seige at vi ikke kunne røre oss :)

Grensen kom den gangen vi ville ha både salt og søtt og endte opp med å stappe salta popcorn i et glass og helle cola på. Det var IKKE noen suksess for å si det sånn.

Gjest Julemusa83
Skrevet

Fikk du lov å lage karameller? Mamma tolerete det meste av matlaging, men da jeg som 12 åring lagde karameler fikk jeg beskjed om at smelta sukker masse var livsfarlig. Så det var strengt forbudt å lage karameler alene hjemme.

Nå som mamma selv lages ikke karameler når 1 åringen er våken selv om kjøkenet er avstengt. For nå vet jeg nemlig hvor farlig karamel er.

Støtter tidligere forslag om kaka og melis.

Noen som har oppskrift på gode romkuler foresten?

Skrevet

Kremt, trodde JEG var den eneste. Gjør det bare når jeg er heeeelt alene hjemme da og vasker opp før samboeren kommer hjem. Hahaha.
Skrevet

Fikk du lov å lage karameller? Mamma tolerete det meste av matlaging, men da jeg som 12 åring lagde karameler fikk jeg beskjed om at smelta sukker masse var livsfarlig. Så det var strengt forbudt å lage karameler alene hjemme.

Nå som mamma selv lages ikke karameler når 1 åringen er våken selv om kjøkenet er avstengt. For nå vet jeg nemlig hvor farlig karamel er.

Støtter tidligere forslag om kaka og melis.

Noen som har oppskrift på gode romkuler foresten?

Vi brukte sirup og ikke sukker, men ja, jeg fikk faktisk lov til det. Var vel rundt 12 jeg også, det var fortsatt på barneskolen i alle fall. Mamma var alltid hjemme ja, og hun var på kjøkkenet og hjalp oss, men vi gjorde det store og hele selv.

Skrevet

Åh, oppfinnsomhetens glade dager. Vi lagde nye "retter" med masse sukker, sjokolade, vaniljesukker, alt som var godt og usunt. Og etter vi fant oppskrift på karameller ble vi sittende og spise flytende (delvis avkjølt) karamellmasse med hver vår skje til vi var så kvalme og seige at vi ikke kunne røre oss :)

Grensen kom den gangen vi ville ha både salt og søtt og endte opp med å stappe salta popcorn i et glass og helle cola på. Det var IKKE noen suksess for å si det sånn.

Eg er vand med peanøtter i colaglaset. Overraskande godt :)
Skrevet

Eg er vand med peanøtter i colaglaset. Overraskande godt :)

Virkelig? Det har jeg ikke prøvd. Det var mest konsistensen på popcornet og den lett søtlige smaken av mais, blandet med geleaktig seigt popcorn, en salt bismak og brusingen på slutten som gjorde at vi ganske raskt helte alt i do. Grøss.

Skrevet

Hehe. Nesten godt å se vi er mange som kan samme trix. Jeg syns de er best om man kjører i frysen i 10 min.

Bruker faktisk samme oppskriften på risboller siden delfiafett er kvalmt

Skrevet

Hehe. Nesten godt å se vi er mange som kan samme trix. Jeg syns de er best om man kjører i frysen i 10 min.

Bruker faktisk samme oppskriften på risboller siden delfiafett er kvalmt

Sleng i en ss kald kaffe (eller to), litt vaniljesukker og den blir enda bedre :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...