Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #26 Skrevet 6. desember 2012 Jeg veide 125 kg på det meste, og hadde faktisk god helse Vondt i ryggen, men det hadde jeg uansett, har en skade i den, men belastningen ble jo klart værre pga vekta mi.. Men utenom det, så var jeg ute å gikk tur hver dag, trente med vekter og gikk på taekwondo (var det som startet opp kampen mot kg for min sin del) Til tross for mine 125 kg, so hoppet jeg betydelig høyt på taekwondo timene, når det trengtes, treneren min fant meg intresang, for jeg var ikke mer tungpustet enn de andre på gulvet, jeg hadde like mye spenst som de fleste der, og til tider holdt kondosen min lengre enn mange av de andre på gruppa mi Tror det ligger en del i hvordan man ser på vekta si også, jeg så aldri vekta mi som et hinder, jeg så ikke den at bare fordi jeg veide 125 kg, så hadde jeg grunn til å sitte på rumpa og tråke ansiktet og skylde på vekta for å slippe unna. Jeg så vekta mi som noe å jobbe med, jeg var stor, så jeg måtte yte enda litt mer på treningen enn de andre, for ikke å komme dårligere ut på linja mi.. Full av beundring, skulle ønske jeg hadde litt av din tiltakslyst HI Anonym poster: b6fd57a9a7e6bbdd1999bae3ce130f56
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. desember 2012 #27 Skrevet 6. desember 2012 Jeg veide 125 kg på det meste, og hadde faktisk god helse Vondt i ryggen, men det hadde jeg uansett, har en skade i den, men belastningen ble jo klart værre pga vekta mi.. Men utenom det, så var jeg ute å gikk tur hver dag, trente med vekter og gikk på taekwondo (var det som startet opp kampen mot kg for min sin del) Til tross for mine 125 kg, so hoppet jeg betydelig høyt på taekwondo timene, når det trengtes, treneren min fant meg intresang, for jeg var ikke mer tungpustet enn de andre på gulvet, jeg hadde like mye spenst som de fleste der, og til tider holdt kondosen min lengre enn mange av de andre på gruppa mi Tror det ligger en del i hvordan man ser på vekta si også, jeg så aldri vekta mi som et hinder, jeg så ikke den at bare fordi jeg veide 125 kg, så hadde jeg grunn til å sitte på rumpa og tråke ansiktet og skylde på vekta for å slippe unna. Jeg så vekta mi som noe å jobbe med, jeg var stor, så jeg måtte yte enda litt mer på treningen enn de andre, for ikke å komme dårligere ut på linja mi.. Full av beundring, skulle ønske jeg hadde litt av din tiltakslyst HI Anonym poster: b6fd57a9a7e6bbdd1999bae3ce130f56 Vel, etter hvert går man lei av å ønske og drømme, og innser at alt man oppnår, må man jobbe for.. Når man når det punktet, så starter man å utføre tingene man drømet om og ønsket seg, man oppnår dem, eller føler man er kommet i gang med dem, og får større selvtillitt pga det Det er en toppers følelse, og når du først har fått den, så oppsøker du den på ny igjen, er som om jeg er blitt dopet på livet Jeg var i mange år av de som satt å tengte "skulle ønske jeg klarte" og "skulle ønske jeg var", før det gikk opp et lys for meg, og jeg jobbet for å få det jeg ville ha Med det oppnådde jeg å gå ned i vekt, finne en god samboer og fikk unger Kjemper fortsatt mot vekta, men nå er jeg blitt så selvsikker på det, at det er ikke type "slanking" lenger, det er bare den nye livsstilen min
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. desember 2012 #28 Skrevet 6. desember 2012 Ja faktisk! For i utgangspunktet tenker man at de er late siden de ikke går ned. Ikke noe trimming der i gården nei! Men egentlig er de ikke særlig late.. De sliter mye mer i hverdagen enn de "tynne". Det å bøye seg, gå i trapper, springe, støvsuge etc. er jo tungt når man har flere ekstra kilo på kroppen. Alt blir tungt! Så jeg beundrer dere for å ha slik stå-på-vilje Jeg holder meg tynn fordi jeg er lat og ikke ønsker å streve mer enn helst nødvendig! Anonym poster: b6fd57a9a7e6bbdd1999bae3ce130f56 Herregud............Den var dårlig :-P
Elsker livet Skrevet 6. desember 2012 #29 Skrevet 6. desember 2012 Alt må da være mye tyngre når man har noen ekstra kg å dra på! Skjønner deg hi. da jeg var gravid så var magen i veien, tenk å ha sånn stor mage hele tiden og ikke bare magen som er stor men overalt! Anonym poster: 621b48dc624e3864cb0025f92cce867d Skal love deg at det er forskjell på gravidmage og fleskemage. gravidmagen kan ikke skvises sammen som en mage med litt ekstra på. Gravidmagen er hard, ligger utenpå og tynger fremover og ned. Den gjør at vekta ligger fremme på kroppen. Er man overvektig er tyngden jevnere fordelt og man har som ofest bygget seg opp muskelmasse til å bære det.
3 nøtter til Askepott Skrevet 6. desember 2012 #30 Skrevet 6. desember 2012 Ja faktisk! For i utgangspunktet tenker man at de er late siden de ikke går ned. Ikke noe trimming der i gården nei! Men egentlig er de ikke særlig late.. De sliter mye mer i hverdagen enn de "tynne". Det å bøye seg, gå i trapper, springe, støvsuge etc. er jo tungt når man har flere ekstra kilo på kroppen. Alt blir tungt! Så jeg beundrer dere for å ha slik stå-på-vilje Jeg holder meg tynn fordi jeg er lat og ikke ønsker å streve mer enn helst nødvendig! Anonym poster: b6fd57a9a7e6bbdd1999bae3ce130f56 Er tjukk du også. Tjukk i hodet!!!!
Gjest Antarctica Skrevet 6. desember 2012 #31 Skrevet 6. desember 2012 "Being overweight's hard work. You should applaud my determination."
Hybelkanina Skrevet 6. desember 2012 #32 Skrevet 6. desember 2012 Uffda.... Jeg regner med at HI prøvde å være snill mot oss tjukkasene her og ville starte en positiv tråd. Men særlig vellykket kan det vel ikke sies å være. Jeg har en del kilo jeg gjerne skulle vært kvitt, men håper da inderlig ikke at folk tenker når de ser meg at "wow, se på hun tjukka der a, tenk hvilken bragd det er når hun støvsuger huset sitt eller går opp en trapp".
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #33 Skrevet 6. desember 2012 Morsomt med alle overvektige her som påstår de er sunne og trener enormt mye. Det vil jo altså si at de spiser helt sinnsyke mengder mat! Og da mener jeg helt vanvittige mengder mat. Hvordan kan de ellers være overvektige når de trener så mye? Anonym poster: 497713c60b54867d1b96c38a6e8f86a3
Spiffie Skrevet 6. desember 2012 #34 Skrevet 6. desember 2012 Jeg beundrer ikke overvektige! Syns heller synd på de for deres tunghet og dårlige helse... Anonym poster: 2361937f35c973ec9ba3a5150bf4c46d Alle overvektige har ikke dårlig helse.. Tror du har fått feil info et sted. Jeg er 20 kg over normalvekten, er jo innen risikoen til diabetes, men det ville jeg vært uansett siden det er mange i slakta som har det, men utenom det, så er jeg frisk som en "fisk"... Anonym poster: 790f81179775ac26411ad6e0587ffe14 Jeg tenkte ikke på mennesker som er litt overvektige, jeg tenker på mennesker som er langt over 100 kg og klarer så vidt å bevege seg! De syns jeg virkelig synd på, og kom ikke å si meg at de har god helse! Anonym poster: 2361937f35c973ec9ba3a5150bf4c46d Da tenkte du kanskje på mennesker som lider av fedme, altså bmi over 30? Eller fedme klasse 2 (bmi over 35) eller klasse 3(bmi over 40=ekstrem fedme)? De fleste i kategorien overvektig (bmi 25-30) har vel ikke så store vektrelaterte plager vil jeg tro? For ordens skyld: jeg er akkurat under grensa for fedme etter denne definisjonen, men har vært nede på bmi 26 før jeg fikk barn, og oppe på 35 etterpå. Da jeg var på mitt største var det tungt å gå opp trappa en etasje. Nå går jeg opp 6 etasjer hver morgen uten problem. Stor forskjell! Mange under/normalvektige kan forøvrig (også) ha skjult fett rundt indre organer, bare mindre underhudsfett. Dette er også farlig...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #35 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er både lat og feit. Det er en bragd om jeg skulle finne på å støvsuge, men ikke på grunn av den ekstra vekta. Er ikke mange år siden jeg var normalvektig, og det var nøyaktig like kjedelig å rydde da. Og til du som antyder at jeg spiser enorme mengder mat: ja, det er virkelig sjokkerende hvor mye jeg får trøkket i meg i løpet av en dag. Men et par ekstra brødskiver over behovet over noen år, ville ført til nøyaktig samme overvekten. Bare at jeg ville lagt på meg saktere da. Anonym poster: 8d04b051499683e82c572a33e5723aff
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #36 Skrevet 6. desember 2012 Jeg tror dette bare var en frekk tråd, kamuflert som dårlige sosiale antenner. Har en venninne som er sånn, sier frekke sårende ting, på en uskyldig måte, og later som om hun ikke skjønte at det var frekt. Men jeg blir fascinert over alle de overvektige her som insisterer på at de er så sunne og spreke. Har vært på et hesteforum, der flertallet som var overvektige påsto at de trente masse hver dag og spiste sååå lite. De var bare sånn de, pga sykdom eller gener eller medisiner. Men så tok treningsbølgen litt av, og mange av dem gikk ned 20-30 kilo, et par til og med 50 (!!!), ved å trene og spise riktig. Høh. Var visst hverken gener eller medisiner som var problemet, og heller ikke latskap egentlig, men at de var feilinformerte og spiste og trente helt feil. Har aldri møtt et menneske som ikke går ned i vekt med riktig trening og kosthold. (Og jobben min er å trene folk). Men har møtt mange som aldri spiser seg mette, som trener hver dag, og det eneste de får er sultfølelse og belastningsskader. Anonym poster: 8965bfeb8e29634fab5dcac1d8cec740
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 6. desember 2012 #37 Skrevet 6. desember 2012 He he.., Jeg berømmer Hi for at hun (litt mislykket) prøver å få overvektige til å føle seg bra. Hun har sikkert lagt merke til at det ikke er så mange tråder som gjør akkurat det:) Du skal ha for forsøket, hi:) Jeg syntes det var litt søtt jeg:) Jeg synes HI har klart å pakke alle fornærmelsene mot overvektige pent inn.... men det er allikevel umulig for meg å se på dette innlegget som en beundring av overvektige. Jeg leser det tvert imot som en sarkastisk og smakløs hets av overvektige. Nei, Det tror jeg faktisk ikke. Men at det ble litt feil, det er vi alle enige om:) Jeg tror jeg skjønner hva HI mener, for jeg tenkte selv når jeg var på mitt største i graviditeten at «Huh jeg er glad jeg slipper å slite med denne kroppen hver dag hele året. De har det nok ikke så enkelt de som er veldig overvektige.» Beklager hvis det er støtende, skjønner ikke hvorfor egentlig, det er jo bare et faktum, og det var absolutt ikke tenkt med hånlighet/latterliggjøring/noe som helst negativt. Men å slite med å knyte på seg skoene, reise seg fra knestående, gå opp mange trapper (bodde i fjerde uten heis) er virkelig tungt! Og jeg kan jo bare tenke meg at det blir tyngre jo mer man veier. Så ja HI her ble du nok misforstått, ellers så har vi samme smakløse, forferdelige og respektløse tankegang...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #38 Skrevet 6. desember 2012 Jeg beundrer ikke overvektige! Syns heller synd på de for deres tunghet og dårlige helse... Anonym poster: 2361937f35c973ec9ba3a5150bf4c46d Alle overvektige har ikke dårlig helse.. Tror du har fått feil info et sted. Jeg er 20 kg over normalvekten, er jo innen risikoen til diabetes, men det ville jeg vært uansett siden det er mange i slakta som har det, men utenom det, så er jeg frisk som en "fisk"... Anonym poster: 790f81179775ac26411ad6e0587ffe14 Jeg tenkte ikke på mennesker som er litt overvektige, jeg tenker på mennesker som er langt over 100 kg og klarer så vidt å bevege seg! De syns jeg virkelig synd på, og kom ikke å si meg at de har god helse! Anonym poster: 2361937f35c973ec9ba3a5150bf4c46d Jeg veier over 100 kilo, og klarer fint å bevege meg, altså. Jeg er faktisk blant de på jobb som er minst syke, selv om jeg veier mer enn mange. Kondisen min er dårlig, og jeg tar litt for mye plass, men ellers fungerer jeg minst like bra i hverdagen som mange "tynne". Jeg mener ikke at det er bra å være overvektig, bl.a. er det større fare for å få livstilssykdommer, men å påstå at alle overvektige er sykelige og knapt klarer å bevege seg er bare dumskap og uvitenhet. Anonym poster: 8e8c820170be1b7380bdd248125a38a9
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #39 Skrevet 6. desember 2012 Kunne vært gøy og sett alle de feite her trene og bevege seg hihi! Dere må da gjøre det i smug for ser ikke så mange i det virkelige liv unntatt innleggene på dib Anonym poster: 621b48dc624e3864cb0025f92cce867d
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #40 Skrevet 6. desember 2012 40 kg overvekt og bedre kondis enn de fleste. Kan ikke joggr/løpe pga overvekten, men jeg er veldig utholdende. Men merker godt disse 40 ekstra kiloene. Vil gå ned, men mangler tiltakslyst...
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #41 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er 15kg overvektig og har bedre kondis enn mange tynne. Jeg løper på 3D mølla i 30 min før jeg tar 1 min pause. At de er tynne betyr ikke at de har god helse. Anonym poster: 5aa4f1adb9baf134c9008a904486afe4
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #42 Skrevet 6. desember 2012 40 kg overvekt og bedre kondis enn de fleste. Kan ikke joggr/løpe pga overvekten, men jeg er veldig utholdende. Men merker godt disse 40 ekstra kiloene. Vil gå ned, men mangler tiltakslyst... Hvis du ikke kan løpe, hvordan finner du at du har over gjennomsnittlig kondis da? Sykling? Å gå seg anpusten er vel nesten ikke mulig engang. Hvor lang tid bruker du på å sykle 2 mil, f.eks.? Fortere enn 40 minutter? I så fall er jeg imponert Anonym poster: 8965bfeb8e29634fab5dcac1d8cec740
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 6. desember 2012 #43 Skrevet 6. desember 2012 Morsomt med alle overvektige her som påstår de er sunne og trener enormt mye. Det vil jo altså si at de spiser helt sinnsyke mengder mat! Og da mener jeg helt vanvittige mengder mat. Hvordan kan de ellers være overvektige når de trener så mye? Anonym poster: 497713c60b54867d1b96c38a6e8f86a3 Jeg kan bare svare for meg selv, og før jeg var 125 kg, så trente jeg ikke stort gitt, jeg gikk en tur pr dag, men ikke mer enn det, men det var nok til å holde kondisen min oppe. Jeg startet på teakwondo når jeg var 125 kg og lei av å ikke føle meg bra nok til noe eller for noen, det startet min vektnedgang. Men jeg hadde god helse ja, og var ikke så dårlig fatning som man skulle tro, men grunnen er enkel: Enda jeg ble overvektig, så satt jeg ikke stille, så lenge jeg var i aktivitet hver dag, så trente jeg opp kroppen min til å takle vekta mi også.
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #44 Skrevet 6. desember 2012 40 kg overvekt og bedre kondis enn de fleste. Kan ikke joggr/løpe pga overvekten, men jeg er veldig utholdende. Men merker godt disse 40 ekstra kiloene. Vil gå ned, men mangler tiltakslyst... Hvis du ikke kan løpe, hvordan finner du at du har over gjennomsnittlig kondis da? Sykling? Å gå seg anpusten er vel nesten ikke mulig engang. Hvor lang tid bruker du på å sykle 2 mil, f.eks.? Fortere enn 40 minutter? I så fall er jeg imponert Anonym poster: 8965bfeb8e29634fab5dcac1d8cec740 Bruker ca 45 min tur-retur på nesten to mil på sykkel. Ellers driver jeg mye med hest og rir, og der ses det tydelig hvem som har kondisen og musklene på plass, så lenge en rir skikkelig og ikke "bare" turridning :)De som ikke kan hest trenger ikke bry seg med å komme med utsagn her
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #45 Skrevet 6. desember 2012 Da hadde du akkurat ikke bestått minstekravet til forsvaret på sykling, altså ikke bedre kondis en de fleste, men veldig bra til å være 40 kilo overvektig! Så imponert likevel. Jeg driver også med hest, og er nok ikke enig i at riding er så god trening. Klart man kan bli støl og svett, men det er mer mosjon/aktivitet enn trening. Koordinasjonstrening på høyt nivå, det er det (om man rir ordentlig som du sier, ikke tusle på tur ridning), men om jeg tenker jeg skal ha meg en god treningsøkt en dag regner jeg ikke med den daglige ridetimen. Hest er dog den aller aller beste mentale terapi i hele verden *lykke* Anonym poster: 8965bfeb8e29634fab5dcac1d8cec740
Gjest Miryks Skrevet 6. desember 2012 #46 Skrevet 6. desember 2012 (endret) Nå vet ikke jeg hvilke hester du rir, men jeg rir dressur på høyt nivå på en forholdsvis tung hest som en må jobbe med for å få frem. Da kan jeg love deg at man får både bukt og trent alt av muskler Og i motsetning til 90% av de fleste som rir høyt, bruker jeg ikke sporer og kandar... Bruker derfor kroppen mer til å gi signaler. Endret 6. desember 2012 av Miryks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå