Gå til innhold

Liten dilemma her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i 24. svangerskapsuke, og har foreløpig lagt på meg cirka 4-5 kilo siden jeg ble gravid. Er i alt fornøyd med det, siden vektoppgang i de to andre svangerskapene har vært på rundt 20 kilo. Men da var startvekten min også lavere, slik at jeg trengte å gå opp mer. Jeg er 175 cm høy og veier 71 kilo for øyeblikket. Det jeg ønsker, er å gå ned etter endt svangerskap til "trivselsvekta" på ca 60 kilo. Jeg har ikke vært sånn helt sukkerhysteriker i svangerskapet, kost meg også, men spiser sunne middager og sunt pålegg på brødskiven/mye salat. Dilemmaet er følgende: skal jeg kutte ut dessert og annet kos de siste månedene, selv om risiko for å gå opp mye ikke er der uansett, eller skal jeg la det gå og heller begynne på mindre av det etter jeg har født? Lider litt av at jeg ikke kan spise røyka laks, spekemat, mykoster og alt som er godt - siden jeg nesten ikke liker noe annet pålegg enn det "forbudte". Da kompenserer man med noe godt etter maten istedet for.

Hva synes dere?

P.S. Det er ikke et must for meg å gå ned til 60 kilo etter svangerskapet, men tenkte på å få "babe"-figuren tilbake igjen. Trives ikke med ekstra kilo når jeg ikke er gravid.

Anonym poster: b693057e7cbc32c90db80bef4dd5d540

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er da ikke noen andre enn du selv som kan bestemme? Om du vil gå ned i vekt etter fødselen så må du spørre deg selv om du har vilje nok til å gå ned 20 kg eller 5 kg...

Skrevet

Du bestemmer selv. Du er jo ikke overvektig så vekta di er det ingen fare med. Det er verre for barnet med tanke på sukker. Alt er greit i små porsjoner, men ikke hver dag. Å få svangerskapsdiabetes er ikke morsomt! Må gå og stikke seg i fingeren halve dagen for å måle blodsukkeret. Stor unge blir det av det også :P

Anonym poster: 4fdcf64d43fd1eadbef4dd4db42a07a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...