Gjest cunning stunts Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 ...det er jo et tegn når man sovner med ungen litt over ni, våkner igjen i panikk i ettida, og da er nødt til å jobbe en time før man kan legge seg på ordentlig, og så er klokka bare seks når man er oppe igjen for å gjøre mer av det samme. Faan til jobbmengder i desember - jeg elsker an sich jobben men ikke mengden. Jula stresser meg ikke selv om jeg skal ha hele slekta her, men det stresser meg at forberedelser ikke blir sånn rolige som de skal. Skrekken er å bli så sliten at alle virusene forstår de kan ha hjemmealenefest i meg i jula ... blæ. Og ødeleggende for kroppen - altfor mye frister, altfor mye tettpakka puslespill gjennom dagen, og jaggu er det noen som VIL HA noe av meg hvert sekund, så skuldre, nakke, rygg er i helspenn. Sukk, ikke en gladmorgen... godt man har krangleventilen...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Samme hvor godt man planlegger ting så dukker det alltid opp de ekstra tingene som velter korthuset. Et par ekstra bursdager sånn fint plassert akkurat så tett opp i jula at man begynner å puste sånn skikkelig høyt oppe mellom kravebeina og øreflippen når invitasjonen er en realitet. At man blir bedt litt for seint så man rekker å håpe at det ikke blir noe i år er jo en selvfølge. Man trenger ikke skumlese mer enn ett skriv fra barnehagen for ikke å få med seg den juletrefesten midt i uka etter normal barnehagetid den dagen man hadde planlagt heeeelt andre ting. Puuuuuhuuuuust med magen innimellom og en fattig trøst er at man ihvertfall ikke er alene om dette nå. Jeg ba mannen i huset om en times "la meg slippe å forholde meg til/ta stilling til noe som helst før jeg legger meg" i går. Der satt vi og pusta ut før vi besvimsovna en times tid seinere.
Gjest sug lut Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg må ned i stillingsprosent i praksis, ikke bare på papir. Det er ikke levelig med i praksis langt over hundre, og det må noen forstå, ellers må jeg banke dem. hilsen Intimnissemors julekuker in disguise
Mistletoe and wine Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Kjenner til problemstillinga, bare at jeg stresser på meg høyere blodtrykk enn jeg allerede har med tanke på å handle inn alle julegavene, handle inn julemiddagen, vaske og shine huset før storinnrykk og ikke minst gjøre i stand til stor bursdagsfeiring av minstemann i huset. Alt skal gjøre før julaften... For å ikke glemme legetime x2, livsstilsendring (eller slanking som jeg kaller det) julebord og en unge med lakenskrekk slik at kveldene forsvinner til legging. 1 juledag skal jeg streike, da har jeg gjort mye mer enn jeg burde med tanke på at jeg fremdeles er under opptrening etter operasjon og muligens må gjennom en til.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Er du lærer, luten? De er hvertfall travle i disse tider, vet jeg- eller, ser jeg på vennelista mi på Facebook. Jeg får vel si at dette er eneste fordelen ved å være delvis sykmeldt på denne tiden, jeg får mye tid til julegavepakking, julekortfiksing og slike småtterier.
weihnachtmarkblomstre Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Må passe på seg selv! Ingen andre som gjør det vettu. Gi beskjed neste gang du skal ha medarbeidersamtale, så skal jeg spa opp alle "klage på jobben" innleggene dine for deg! Jeg er veldig god på å slappe av. Men tror jeg må ta en vurdering nå, om jeg må bli litt mindre flink, for det kan jo føre til at jeg møter et megastress litt lenger ut i mnd ja...
Patetica fåkksi Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 JA du skal hvile, det SKAL du faktisk!! *ser på deg med morske øyenbryn og armene i kors* Jeg kjenner at jeg nesten er litt snytt for jula før den har begynt, jeg. Har sendt ut alle julekort, kjøpt alle gaver.. men det deilige er at det nå er desember på ekte, og jeg KAN dermed høre på disse to herlige juleperlene: http://www.youtube.com/watch?v=uNY0DBlYnZc og
Iiiiik Skrevet 7. desember 2012 #8 Skrevet 7. desember 2012 I know the feeling! Jeg besitter nå ansvar for to stk 100% stillinger og har en avtale om at det skal kun jobbes 50% i hver av dem. Det er ikke lett å få til! Tror nesten det er umulig faktisk. Får hvile når vi er pensjonister kanskje?
Gjest cunning stunts Skrevet 7. desember 2012 #9 Skrevet 7. desember 2012 I know the feeling! Jeg besitter nå ansvar for to stk 100% stillinger og har en avtale om at det skal kun jobbes 50% i hver av dem. Det er ikke lett å få til! Tror nesten det er umulig faktisk. Får hvile når vi er pensjonister kanskje? Jeg NEKTER å vente så lenge! Det er så rass at man forventes å bare ganske enkelt gjøre en dårligere jobb, sånn at det går seg til - ja særlig, som ungene ville sagt. Jeg vil ikke gjøre en dritjobb, ta snarveier jeg synes er uforsvarlige, levere dårligere - men da ender jeg med at jeg kunne gått til frisør og sagt "skulderlengde" og endt opp med øreflippkort, for det er der skuldrene er.
Iiiiik Skrevet 7. desember 2012 #10 Skrevet 7. desember 2012 Jeg er enig altså, nekter å vente til pensjonsalder jeg også. Jeg nekter imidlertid også å sløve, redusere innsatsen og ta det mer med ro for å bli pålagt mindre. Da vil jeg heller ha det travelt kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå