Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #1 Skrevet 6. desember 2012 Hva er grunnen til de tar barnet fra foreldrene? Jeg har Diagnosen lettere pyskisk utviklingshemma, noen de nærmeste ikke er enig i,men kan det ramme meg? samarbeider med barnevernet. Faren er helt normalt fungerende. vi skal på sånn mor og barn hjem. Anonym poster: 8d83de094a20af0620c34121a99ded40
Februargullet2013 Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Det går helt sikkert bra, du må bare vise masse kjærlighet for dette barnet og forsette og jobbe sammens med barnevernet,forstår godt du ikke liker det,men du gjør det nok bare verre for deg selv,hvis du ikke er enig med dem, de vil jo bare barnet ditt sitt beste, ikke tenkt negativt,men gjør alt du kan for og vise at du er en god mor
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Så lenge du samarbeider tar de "aldri" barna. Problem dukker opp hvis du føler at de griper for kraftig inn i livet ditt, eller protesterer, krangler eller avviser forslag fra saksbehandler. Jeg var en stor tilhenger av bv selv inntil jeg fikk dem på døren. Anonym poster: ae384b588b8548caada7bee287ff3b8a
Lilja77 Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Grunnen til at barnevernet overtar omsorgen for et barn, kan være mange. Kort fortalt, er det p.g.a. manglende omsorgsevne og/eller omsorgssvikt. Det kan være alt fra grove overgrep, fysiske og/eller psykiske, at man enten gjør dette selv eller er vitne til at f.eks. kjæresten gjør dette med barna. Noen blir også fratatt omsorgen, fordi de blir mishandlet av barnefar, mens ungene ser på. I ditt tilfelle, virker ikke denne gata riktig. Jeg regner med at noen har sendt bekymringsmelding? Eller har du bedt om hjelp selv? Som flere svarer ovenfor her, så er "samarbeid" nøkkelordet. Barnevernet kan vurdere, om mor har manglende omsorgsevne eller ikke. Siden du skal på et "mor/barn-hjem", kan det virke som om du og barnet skal observeres sammen ift. samspill mellom dere to, i dagligdagse gjøremål og rutiner. Da er det viktig at du tar imot råd og veiledning, og gjør så godt du kan. Kjærlighet står absolutt høyt, at du prioriterer barnet ditt først og er veiledningsbar. Sistenevnte er kjempeviktig! Det høres ut som en forferdelig stressende og ubehagelig situasjon, ikke minst kunstig! Prøv å være så naturlig og åpen du greier, og vis dem at du er en god nok mor. Det tror jeg og håper at du klarer Ønsker deg masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #5 Skrevet 6. desember 2012 Takk for svar . Snartmamma2013,det skal jeg prøve,men er veldig vanskelig for meg. takk Anonym. Bzzz Takk for gode råd. Ja jeg vil jobbe med dem så godt det går. var noen som sendte Anonym bekymringsmelding. Jeg har ADHD og derfor tror enkelte jeg har Asbergers, eller hva det heter. Anonym poster: 0c0e640122738afe459d204dad2399f0
Lilja77 Skrevet 6. desember 2012 #6 Skrevet 6. desember 2012 Kjære deg, jeg blir helt matt av de diagnosene fagfolket stadig får bruk for, sukk.... Du bør for all del ikke ha Asberger syndrom, fordi du har diagnosen ADHD! Det er i tillegg mange som er feildiagnostisert. ADHD er Norges mest misbrukte "motediagnose", for å henge menneskers handlinger på en "knagg" og stigmatisere de... Misliker dette sterkt! :/ De siste årene, er det brede autismespekteret i ferd med å fange opp de fleste, som ikke passer inn i A4-rammen også... Asberger går (foreløpig) inn i dette spekteret. Jeg synes personlig, at det er så trist, at det ikke kan være rom for mer individualisme. Vi skal alle gjøre de samme "rette" tingene, etter hva samfunnet setter som gode normer og regler. Også, ift. barneoppdragelse. Vel, jeg sporer visst litt av.... Kjenner at jeg blir litt provosert over diagnosejaget! Samarbeid og ta imot all veiledning du får, og ikke vær redd for å være åpen om at du synes situasjoner kan være ubehagelige. Du er tross alt et menneske, og en god mor viser følelser. Igjen, ønsker deg av hele mitt hjerte lykke lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Har ikke vært på mødrehjem selv, men har lest om noen som hadde problemer med ammingen og at barnet ikke gikk opp i vekt. Derfor ville jeg nok selv prøvd å smugle med noe MME (morsmelkerstatning) for å være på den sikre siden, dersom jeg skulle reist på mødrehjem. Men hvis kjæresten din skal bo på hjemmet, kan du kanskje sende ham ut for å kjøpe ting dere trenger. Og du vil være i en noe heldigere situasjon enn alenemødre som er der. Lykke til! Anonym poster: effc1bb2273e3c712ddbc735b1293e4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå