Marsipanmor Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Tenker dere mye på verdien av det dere kjøper? altså.. det er så mye salg overalt.. noen har gode tilbud på leker, bøker osv.. jeg har et budsjett på 200,- pr niese.. har funnet gaver til de alle.. så begynner hjernen min å surre.. f.eks. kjøpte jeg en kjempefin eventyrbok til hun ene.. den kostet egentlig 199,- men var satt ned til 129,-.. så i en søskenflokk har alle fått gaver til ca 200,-. men hun ene fikk en gave som egentlig kostet 200, men som var satt ned til 129,- ville dere brydd dere?? eller ville dere kjøpt en liten ting i tillegg? (og hvis jeg gjør det så vil jo hun få to gaver og de andre bare en) iiiiiiiik!!!!!!
Gjest Filifjonka Skrevet 6. desember 2012 #2 Skrevet 6. desember 2012 Nei, dette har jeg aldri tenkt så hardt på. Over tid jevner det seg ut, og det viktigste for meg har vært å finne noe som passer til akkurat den personen som skal ha gaven.
Leeloo76 Skrevet 6. desember 2012 #3 Skrevet 6. desember 2012 Jeg er nok litt sånn at jeg vil ha mest mulig for pengene, men ikke nødvendigvis spare mest mulig. Dvs. at alle ville fått noe til 200 kr, og hvis jeg da finner noe som er "verdt mer" til den prisen er det fint og flott, finner jeg det jeg så etter på salg vil det si at jeg kan kjøpe mer, ikke at jeg skal spare restbeløpet. Samtidig er det jo dumt hvis hennes gave blir seende mye dyrerer ut enn de andres. Hvis alle får bok blir det jo litt rart hvis den siste får noe ekstra og de andre ikke... Enklere hvis gavene er til folk som ikke åpner gavene sammen, eller det er helt ulik type gave Alt i alt tenker jeg at det viktigste er å legge omtanke i det man kjøper, enten det er noe til 30 kr eller 3000, og at det blir nogenlunde rettferdig, i hvert fall til barna.
lille sprelle Skrevet 6. desember 2012 #4 Skrevet 6. desember 2012 Det aller viktigste er omtanken. Er det søsken, så tenker man ca pris. Barn tenker ikke verdi på samme måte. En bok er en bok (sånn omtrent like store).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå