Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Var på en liten fest for noen uker siden, er sjelden på fest siden jeg har 3 barn, yngste er bare 8 mnd. Da jeg var yngre var jeg veldig slank, og ei fjern venninne begynte å kommentere at jeg hadde lagt på meg endel når hun hadde fått litt mye innabords.. jeg sliter litt med selvfølelsen etter 3 barnefødsler, så jeg ble ganske satt ut.. såklart jeg ikke er like slank nå, jeg er tross alt noen år eldre og trebarnsmor. Hun sa jeg ikke var feit men ikke sånn modelltynn som jeg var før..så sier hun "du hadde jo den figuren".. Ble så lei meg, klarer ikke slutte å tenke på det:( Hva er vitsen med å si noe sånt da?? Hun vet jo at jeg har en baby og alt. Hun er barnløs selv og veldig opptatt av utseende og vekt. Anonym poster: f79d98374125e9052841aebd411e98ee
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Sjalu sikkert. Må jo være veldig bittert og tomt å være godt voksen og bare bry seg om utseende. Anonym poster: c9e205707b01e91936e3a6143d6532a6
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Ikke bry deg! Makan! Men du sier jo hun er barnløs, yngre, hadde drukket osv... Det forklarer jo alt. Bare å glemme det hun sa, tipper du ikke bryr deg i det hele tatt om kroppen når du ser de tre skjønne små som sover søtt i sine senger :) Anonym poster: 75f0099c288b4427f79f305832895883
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Man trenger ikke spille sjalu-/misunneligkortet med en gang. Noen folk blir ofte ærligere når de er beruset. Nei, det var ikke pent sagt og uomtenksomt. Kroppen forandrer seg når man går gravid og når man blir eldre er det lettere å legge på seg og ikke like lett å gå kiloene ned igjen. Kan skjønne at du ble lei deg siden dette var et sårt punkt. Men heldigvis for deg har du tre flotte barn og hvis du er misfornøyd med vekta kan du jobbe med det. Det er verre med vennina di, snart har toget hennes gått. Kanskje ikke pent sagt, men du får heller tenke på det Anonym poster: 3b80585bee028eec0616518495b891b2
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Det er det som er kjipt med alkohol, folk blir så brutalt ærlige:/ Hun er av typen som sier akkurat hva hun mener, uten filter. Forstår ikke at hun ikke forstår at hun sårer andre ved å være sånn. Greit å være ærlig, men en trenger ikke si alt en tenker høyt. Anonym poster: f79d98374125e9052841aebd411e98ee
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Slemt gjort. Det sårer veldig :-( Min tidligere bestevenninne så meg toppløs en gang da vi skulle skifte til fest. Så lo hun av puppene min fordi de hang. Akkurat som vi ikke er klar over hvordan vi ser ut selv? Kroppen forandrer seg når vi får barn, sånn er det for de fleste av oss. Anonym poster: f5c37c65aa4ea572c3844471aa5d9808
Mamma til lille M&L Skrevet 6. desember 2012 #7 Skrevet 6. desember 2012 Huff.. Unødvendig og sikkert lite gjennomtenkt av henne! :/ var selv veldig tynn tidligere, og har mer på kroppen nå etter to barn. Velger å fokusere på at sånn blir det gjerne uansett, man har ikke kroppen man hadde når man var 20 lenger! Sikker på at barna var verdt hver en kg:) Dersom du føler deg misfornøyd med kroppen din, tren! Uansett om den aldri bilrelaterte som før vil du føle deg myyyye bedre bare du kommer igang:))
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2012 #8 Skrevet 6. desember 2012 Min bestevenninne sa til meg at jeg stusser "ser ikke så ille ut" da hun så meg i bikini på stranden i sommer, var da 10mnd siden fødsel. jeg var tynn men med strekkmerker og litt ekstra deig på magen. kjenner henne og vet at hun bare tenkte høyt. vi hadde ikke pratet om noe sånt i det hele tatt så var ikke kommentar på noe jeg sa. følte meg ikke sånn veldig flott etter at hun sa det og tenker fortsatt på det. hun har ikke barn selv og har alltid vært veldig tynn Anonym poster: 3e7c2b920e1d82950fddd6c3cdd88e0c
Gjest Filifjonka Skrevet 6. desember 2012 #9 Skrevet 6. desember 2012 Det brutale svaret som kanskje - men bare kanskje - kan få noen til å tenke seg litt om: "Ja, jeg er feit. Du er uhøflig. Jeg kan slanke meg. Hva skal du gjøre?"
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 6. desember 2012 #10 Skrevet 6. desember 2012 Skjønner ikke at folk blir sånn i fylla jeg..Mister man virkelig alle sosiale antenner? Jeg hadde blitt utrolig pinlig berørt av meg selv om jeg oppførte meg sånn med litt innabors. Hi, jeg er sikker på at du ser nydelig ut
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 6. desember 2012 #11 Skrevet 6. desember 2012 Var på en liten fest for noen uker siden, er sjelden på fest siden jeg har 3 barn, yngste er bare 8 mnd. Da jeg var yngre var jeg veldig slank, og ei fjern venninne begynte å kommentere at jeg hadde lagt på meg endel når hun hadde fått litt mye innabords.. jeg sliter litt med selvfølelsen etter 3 barnefødsler, så jeg ble ganske satt ut.. såklart jeg ikke er like slank nå, jeg er tross alt noen år eldre og trebarnsmor. Hun sa jeg ikke var feit men ikke sånn modelltynn som jeg var før..så sier hun "du hadde jo den figuren".. Ble så lei meg, klarer ikke slutte å tenke på det:( Hva er vitsen med å si noe sånt da?? Hun vet jo at jeg har en baby og alt. Hun er barnløs selv og veldig opptatt av utseende og vekt. Anonym poster: f79d98374125e9052841aebd411e98ee Makan til døll dame :-( Jeg fatter ikke at folk kan få seg til å si sånt, selv i fylla. Om man har noen promille innabords, så er det fremdeles lov å ha folkeskikk! Hun virker særdeles umoden og misunnelig på at du har "kommet deg videre i livet" og fått barn. Man blir alltid så paff over sånn kommentarer, og i ettertid tenker iallefall JEG at DET skulle jeg ha sagt! Men da er det jo for sent. Men du kan jo evnt forberede deg på en forsvarskommentar til neste gang, av typen: " Nei, jeg er ikke like slank som før. Og man har heller ikke ungdommen og figuren til evig tid. Men jeg har fått noe myyyye bedre istedet, nemlig mine barn. Og de er absolutt verdt min nye figur! Du kommer sikkert til å skjønne hva jeg mener, om du selv får barn engang....." :-)
PintSizedDictator Skrevet 6. desember 2012 #12 Skrevet 6. desember 2012 Ikke bry deg! Makan! Men du sier jo hun er barnløs, yngre, hadde drukket osv... Det forklarer jo alt. Bare å glemme det hun sa, tipper du ikke bryr deg i det hele tatt om kroppen når du ser de tre skjønne små som sover søtt i sine senger Anonym poster: 75f0099c288b4427f79f305832895883 Det forklarer vel egentlig ikke noen ting igrunnen? Unge mennesker uten barn kan da ha folkeskikk de også? Jeg har selv vært ung og barnløs og full, men har aldri i min villeste fantasi tenkt på å si noe slikt til et annet menneske. Det er veldig trist at noen faktisk mener at dette er ok å si. (Nei den var ikke rettet mot deg ) HI: Det er lett for meg å si at du ikke skal ta det til deg... så jeg skal ikke si det. Har selv vært der med selvtilliten på bunn etter jeg fikk min første. Jeg snudde og gikk hjem igjen hvis jeg så speilbildet mitt i et vindu jeg passerte etc. Det er grusomt å føle seg slik og enda verre når noen kommenterer det. Man får trøste seg med at man er sin egen verste fiende. Stort sett ser man ikke så ille ut som man selv tror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå