Gå til innhold

kansje litt dumt spørsmål ang linser ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har funne ut at eg sparer peng på og gå men dagslinser i 3-4 dager i strekk. men samboer mener jeg ødelegger synet eller øynene me de.. stemmer de eller??

Anonym poster: 4b1cafef95c7360725e28e3ee74da085

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, det er ikke å anbefale nei... Men du kan få kjøpt linser som skal sitte i i opptil en mnd. Skal du spare penger bruker du månedslinser eller briller, ikke lurt å gamble med øynene.

Skrevet

Ja, det gjør du. Dessuten vil du ikke klare å gå med daglinser noe særlig mer enn 20 timer. Da blir de tørre og øya blir irritert.

Skrevet

Skal være forsiktig med slikt, ja.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Det ligger i grunnen i navnet, da. Daglinser... Ikke bra for øynene, det blir grusomt tørt.

Skrevet

Det heter jo nettopp dagslinser av en grunn. Øynene trenger å hvile fra dagslinser, de er lagd med tanke på å brukes i en dag.

Sjekk heller rundt på nettet og finn de billigere, eller bytt til månedslinser. Tenk på øynene dine.

Skrevet

ja merker at eg blir tørr på øynene men da tar eg og skyller de med linseveske.. men ok da skal eg få månedslinser neste gang :) briller har eg som eg bruker av og til :)

Anonym poster: 4b1cafef95c7360725e28e3ee74da085

Skrevet

Ja, synet er kanskje ikke den sansen du først har lyst til å kødde med.

Skrevet

Jeg gjør det samme. Bruker endagslinser, men bruker de i 2 dager. Tar de av meg om natten og legger de i linsevann. Jeg vet det ikke er anbefalt, men sparer litt penger på det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...