Gå til innhold

Noen med tre barn eller mer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barn på litt over året og en på tre. Vurderer en til, men lurer på hvordan overgangen fra to til tre er? Har litt angst med tanke på alt det praktiske, men..

Anonym poster: e72c944d1906220781374b55eca1e021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fire 7, 5, 3 og 1.5 år. Men jeg er hjemmeværende og har svigerforeldre til hjelp når det er behov, så det er lite praktiske utfordringer for vår del.

Hvordan føler du det praktiske fungerer nå da?

Skrevet

Mine er 6, 3,5 og 1 år.

Forbered deg på litt travlere dager, mer klesvask, mindre tid til hvert barn, mer på kostnader osv, men mer kjærlighet og mer lyd, mer glede og fryd. Jeg angrer ikje, og ønsker nå nr 4 en gang, jeg som bare skulle ha 2... For meg gikk det lettere og lettere for hvert barn :)

Anonym poster: cb557fd60066fdc7d4eed8832a8dfd40

Skrevet

Vi har fire 7, 5, 3 og 1.5 år. Men jeg er hjemmeværende og har svigerforeldre til hjelp når det er behov, så det er lite praktiske utfordringer for vår del.

Hvordan føler du det praktiske fungerer nå da?

bortskjemt er du!

Anonym poster: 53ea13041b3ab1d0056947d5e5ec7823

Gjest Filifjonka
Skrevet

Jeg har tre. Jeg synes at den største overgangen var fra ingen til en ;) .

Av praktiske ting du kommer borti med tre barn, er bil det som var mest merkbart for oss. Vi måtte bytte bil, for bilen vi hadde hadde rett og slett ikke plass til tre barn i baksetet. Nok soverom i huset var en annen ting, og plutselig hadde vi ikke kontor lenger men måtte ha pc'en og bokhylla i stua.

Ellers blir det jo mer klesvask, mer mat som skal lages og spises, mer oppvask, mer rot og mer leker. Mer av alt, men også mer av gledene: Mer kjærlighet, mer kos, flere barn å elske.

Den tøffeste tiden med tre barn var da den eldste gikk på skolen og de to andre i hver sin barnehage. Da måtte jeg hente på tre steder, SFO, barnehage 1 og barnehage 2. Det gikk med MYE tid til logistikk rett og slett.

For oss var det også sånn at barn nr 1 fikk gå på babysvømming, barseltreff og barnesang. Baby nr 3 fikk gå på foreldremøter, korpsøving og håndballtrening ;) .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...