Gå til innhold

mindreverdighetskomplekser ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det andre enn meg som ser på andre mødre og føler de er så mye mer vellykket enn seg selv?

Der går de med kroppen de hadde før de ble gravide, de kjører nye flotte suv'er, bor i enebolig og har flotte klær. jeg tenker at de har nok ikke rot i huset, de sliter nok ikke med å få mat i barnet sitt, de sliter nok ikke med å få vaska klærne, de kjefter nok ikke på barnet sitt når det slår seg vrang.

jeg ser disse damene og får plutselig dårlig selvtillit, selv om jeg er så utrolig takknemlig for at jeg har det så bra. jeg har verdens beste mann, en utrolig sønn, bor i rekkehus med hage i nærhet til storbyen og kjører en nyere bil. jeg vet jeg ikke mangler en skitt, men får allikevel dårlig selvtillit, hvorfor det? hvordan har dere det hjemme? hvordan føler dere selvtilliten er etter at dere ble foreldre? er jeg helt alene om å ha mindreverdighetskomplekser?

Anonym poster: ac978f81f835934481c436c0567443f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ER veldig vellykket når du klarer det mange ikke klarer. Du skriver mindreverdighetskomplekser i ett ord, og det gjør at jeg smiler innvendig :)

Skrevet (endret)

Vi har det nok som du beskriver med stort hus, SUV og pene klær.Men jeg kjefter på barna når de slår seg vrange, barna blir ikke født ferdig formet, så der må man gjøre en jobb. Jeg har veldig god selvtillit og den blir bedre og bedre jo eldre jeg blir. Det jeg ikke har er jobb og de som ikke kjenner meg tror kanskje jeg har mindreverdighetskompleker pga. det. Men det jo noe jeg har valgt, og som nicket mitt sier så elsker jeg livet mitt. En ting du skal huske på er at det meste av perfeksjonismen du ser hos andre ikke er ensbetydende med høy selvtillit og godt selvbilde. Du ser bare en fasade. Kanskje de ikke har det bra i det hele tatt for alt du vet.

Endret av Elsker livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...