Gå til innhold

Å være Veggis er et byfis-fenomen!

Anbefalte innlegg

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Slenger ut en totalt ubegrunnet påstand. Eller? Jeg tror kanskje det er det- fordi miljø- og dyrevern-aspektet ikke er det samme i bygd vs by.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nehei, for jeg bor så sentralt som bare det i Norges største by, og jeg er ikke veggig tenk!

Men serr. Ja, er kanskje noe i det ;)

Skrevet

Bor på landet og er veggis. Så...

Anonym poster: 1e1f111aaace472a2a9d45d43dee4e9d

Skrevet

Vet ikke om noen som er vegetarianere her i bygda og omegn. Men det skyldes kanskje at vi ikke har husnummer. Mangel på husnummer gir nok mangel på mangfold.

Skrevet

Jeg er vegitarianer og bor på bygda ;) Mitt inntrykk er at det er nermest sosialt selvmord å være vegitarianer på bygda. Folk rundt meg har vent seg til det nå, men jeg har fått myyyye pes :P

Skrevet

Bor på bygda og er veggis :) OG vet om flere andre som også er det, både her og i andre bygder. Så, NEI! :)

Anonym poster: 839f493349096b2b8ad6518943a95c79

Skrevet

Næh. Det er mange veggiser som lever det glade økoliv på landet.

Og sikkert en hel del som flytter raskt til byen for å unngå fordomsfulle, inngrodde bønder.

Anonym poster: 3e6d12fda52de074b23f39b98cc00b02

Skrevet

Jeg er vegitarianer og bor på bygda ;) Mitt inntrykk er at det er nermest sosialt selvmord å være vegitarianer på bygda. Folk rundt meg har vent seg til det nå, men jeg har fått myyyye pes :P

Vegetarianer - heter det ja :P

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Huhm... Enda godt jeg ikke forsker, hypotesene mine suger... Eller, kunne sikkert fått forska for Vg ;)

Skrevet

Er vokst opp på bygda og ble vegetarianer i tenårene, folk trodde jo det hadde rabla for meg og sendte sympati-blikk til mamma på kafeèn.

Anonym poster: d76632647abf7d7cd56e6bf2e195c828

Skrevet

Byfis?

Ja?

Er det ikke mer fising på bygda ?

Anonym poster: dbe27db79ec28386553dec45e4bbb4c7

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Byfis?

Ja?

Er det ikke mer fising på bygda ?

Anonym poster: dbe27db79ec28386553dec45e4bbb4c7

Fra kuene? Bygdefis?

Skrevet

Jeg er vegitarianer og bor på bygda wink.png Mitt inntrykk er at det er nermest sosialt selvmord å være vegitarianer på bygda. Folk rundt meg har vent seg til det nå, men jeg har fått myyyye pes tongue.png

Det ville sikkert hjulpet deg MYE om du hadde lært deg å si ordet riktig:

Det heter VEGETARIANER. Kommer av latin vegetere, som betyr å vokse (som en plante).

Anonym poster: a13df5ff78eec00c33ebceefa34a78f6

Skrevet

Jeg bor på bygda, og her er ungene skikkelig opptatt av elgjakta allerede mens de går i barnehagen! Heier på det jaktlaget som skyter flest eller størst elger og slikt.

Fullstendig vanlig å ta med småunger på søndagstur for å hente en død elg i skogen, for deretter bli med "gjengen" (dvs jaktende fedre med familier) på slakt av elgen de skjøt for noen dager siden etterpå. Før vi avslutter med å dra hjem og spise elgstek av elgen de skjøt i fjor. Og vi lager kjøttdeig, pølser og slikt selv, hjemme.

Unger er også vant til husdyr som holdes for nyttens skyld, dvs ku, sau, gris. Etter noen omganger med inseminering, kalving, syke dyr, nødslakt, søk etter dyr som er tatt av rovdyr o.l. vet de godt hvordan livet henger sammen omtrent før de kan å snakke, og opplever aldri sjokket over å oppdage at kjøttet på pizzaen kommer fra et dødt dyr, og ikke "butikken, lissom".

Så JEG er i hvert fall enig, det er veldig få vegetarianere på bygder der det bortsatt er et aktivt landbruksmiljø.

Skrevet

Jeg er vegitarianer og bor på bygda wink.png Mitt inntrykk er at det er nermest sosialt selvmord å være vegitarianer på bygda. Folk rundt meg har vent seg til det nå, men jeg har fått myyyye pes tongue.png

Det heter VEGETARIANER. Kommer av latin vegetere, som betyr å vokse (som en plante).

Hvis du ser lengre ned på siden, så rettet jeg på det selv rimelig raskt. Kun på dib at feilskriving er en dødssynd :P

Takk for forelesningen, men desverre litt overfødig ;)

Skrevet

Om du hadde giddet å lest tråden så ville du sett at hun allerede har rettet på seg selv... Som om det egentlig betyr noe, du forsto nok ganske sikkert hva hun mente, eller hur? ;)

Skrevet

Hvis du ser lengre ned på siden, så rettet jeg på det selv rimelig raskt. Kun på dib at feilskriving er en dødssynd :P

Takk for forelesningen, men desverre litt overfødig ;)

Sorry! Rakk ikke å se det. Syntes bare litt synd på deg hvis du drev å reklamerte for valget ditt med en så åpenbar skrivefeil (og muligens også talefeil) ovenfor folk i virkeligheten også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...