Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Blir forvirret av det alle sier. Anonym poster: aa4bc32986fb98b32471bcc309d2f49b
*Miss Flua* Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Ikke av selve brusen. Men lettbrus kan gjøre at en kjenner seg sulten, og derfor spiser mer. Og da er det det man putter i seg utenom brusen som gjør at man eventuelt legger på seg.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Joda Anonym poster: faa4cf54c61b0d9edce943311ab982f7
3 nøtter til Askepott Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Nei. Det er 0,2 kcal i 100 ml.
Februargullet2013 Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 det gjør man,det er jo verre enn brus med sukker,sier legen
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 jeg legger på meg av cola. ikke pepsi max. Anonym poster: 256eafc6baf3663dbba9185402a5e7b6
Hybelkanina Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Sprøyt. Det er ikke fysisk mulig å legge på seg av noe som ikke inneholder kalorier. Men ja, som noen skriver, kunstig søtstoff fungerer slik på noen at de blir sultne / fysne og spiser mer enn man trenger. Men brusen i seg selv, nei.
tante grusom master of law Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 det gjør man,det er jo verre enn brus med sukker,sier legen Og hva begrunner legen det med? Tror nok legen mener at søtstoff kan være verre enn sukker, ikke fordi man legger på seg men fordi en ikke er sikker på mulige skadevirkninger av søtstoff. Jeg mener, basert på egne erfaringer og på relevante artikler at man ikke legger på seg av pepsi max. Jeg drikker en halvliter per dag og er som regel tynn, og nå etter svangerskapet raser jeg ned i vekt til tross for denne halvliteren. Om det er sunt er enn annen sak.
:o) :o) :o) Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 det gjør man,det er jo verre enn brus med sukker,sier legen Det er ikke tilfelle! Man legger ikke på seg av sukkerfri brus, men man får et større søtbehov og sultfølelse og av å drikke sukkerfri brus, og dermed legger man på seg av alt annet man spiser i tillegg til brusen. Men man legger ikke på seg av selve brusen! Når det er sagt, så er det ikke bra med søtstoffet i pepsi maxen. Selv får jeg vondt i hodet, og jeg har hørt om flere tilfeller der folk har blitt dårlig på forskjellige måter.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Man legger IKKE på seg av lightbrus nei. Enkelte, men langt fra alle, får søtsug av å drikke lightbrus, og spiser dermed masse godteri etterpå, som man igjen legger på seg av, men det er ikke lightbrusen sin skyld at enkelte mangler viljestyrke. Aspartam er ne dritt og på ingen måte sunt, men akkurat å få folk til å legge på seg gjør den altså ikke. Og om hva som er verst av sukker og aspartam, vel, derom strides de lærde. Jeg holder enn så lenge en knapp på vann. Anonym poster: 2b846136d7bc1279ee7cb68bd0d6f87c
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Man legger ikke på seg av det. Man kan ikke skylde på brusen om man spiser all mulig dritt i tillegg
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 5. desember 2012 #13 Skrevet 5. desember 2012 Noen kan legge på seg av det, andre ikke. Men det er ikke pga selve brusen da, men brusen kan føre til at man blir søtsugen, noen merker ikke noe av det, meg inkludert, jeg har gått ned 10 kg siden mars mnd (om man utelukker babyvekta da, med den er det snakk om 18-20 kg), og drikker pepsi max daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå