storm i et vannglass Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 I oppveksten min innbar det å vaske til jul å vaske alt av skuffer/skap, vaske tak og vegger, under sofaer, vinduskarmer/vindu osv. mens samboeren min ser på det å vaske til jul slik: kort og godt å moppe over gulvene 23 desember:P Så hvordan er din julevask?
soleia Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Plar vaske over skap og skuffer på kjøkenet, og vaske veggane på badet. Det skjer sjelden utanom før jul, så då skjer det iallefall ein gang om året. Men ellers vaskar eg berre golva og tørkar litt støv i glaskarmane ol før eg set fram pynten.
hol(L)y COW Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Tørrmopper tak og vegger i de fleste rom for å fjerne støv. Det er veldig raskt gjort altså. Prøver å rydde og vaske skuffer og skap, men tar ikke alt om det blir stress. Prøver å gjøre litt hver dag.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Blir en skikkelig helge rengjøring. Dvs ut med tepper, vaske lister, under sofaen, i vinduskarmer osv. storrengjøringen tar jeg på våren. Er så mye annet å henge fingrene i når det nærmer seg jul at det blir ikke prioritert da. Anonym poster: da9c40d7a16ba563dbf021127047350c
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Drar over tak, vegger og gul, inni skap og skuffer, tiner av fryser og vasker kjøleskapet, mikrobølgeovnen og stekovnen inni. Vasker gardiner, dyner og puter. Tar av og vasker sofatrekk og puter, vasker ulltepper og gulvtepper. Vasker stort sett det meste i desember. Anonym poster: 338ea69cc90546977ce9a674158db72d
4Nøtter Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Så langt har jeg vasket vekk flere kiloene fett (minst!) fra oppå kjøkkenskapene... Får se hva mer jeg orker.
Gjest SprøstektLøk Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Før va jeg super nøye, men nå, etter 2 barn så er det andre ting jeg vil bruke tiden på enn å vaske meg ihjel. Vasker det som trengs og sees. Jul blir det uansett
Himmel og hav Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Her er det som en vanlig helgerengjøring. Storvasken tar vi på våren når vinduer og dører kan stå åpne, ting kan flyttes og henges ut og alt er lyst og fint. Det eneste "ekstra" vi gjør til jul er å olje stuemøblene og pusse vinduer.
moota m storebror&lillebror Skrevet 5. desember 2012 #9 Skrevet 5. desember 2012 Jeg pleier også å vaske skuffer og skap, spesielt på kjøkken og bad da. Ellers tak og vegger, lister, vinduer osv. I år startet jeg på kjøkkenet og fortalte så samboeren at det blir ikke julenedvask i år. Jeg har ikke helse til det
stch85 Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Vasker som normalt jeg da, må skuffer og skap være ekstra rene for at det skal bli jul? nei, blir gulver, vinduskarmer og helt vanlige ting her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå