Gå til innhold

Dere som har barn med ADHD eller lærevansker. Hvordan

Anbefalte innlegg

Skrevet

var skolestarten?

vårt barn som til vanlig alltid er smilende og blid, er etter skolestart blitt mer alvorlig, taus, gretten og sliten. vondt å se at eg barn som normalt sett er blid som en sol skifter personlighet på den måten. er mye sint, har aldri vært sint før, kan det være fordi det stilles strengere krav nå enn i barnehagen? barnet liker ikke å være på skolen, sitte stille og gjøre lekser. vil helst leke og finne på andre ting hele tiden. er slitsomt å sitte med barn på ettermiddagen som ikke er interessert i det hele tatt i lekser og bare tuller.

Anonym poster: 88bfec02cfc140d01844982c19f0c55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe endring i humøret her. Men et sliiit å gjøre lekser med.

Anonym poster: 3208204a340bccce7ab30322fc25c367

Skrevet

Ok....ja, ikke lett

Skrevet

Har barnet adhd hi?

Anonym poster: 8e92ec34f31d1891e9b9cf14166e2608

Skrevet

Da vår eldste begynte på skolen, viste det seg at han har lærevansker. Han har foreløpig "diagnose": lærevansker pga konsentrasjonsproblemer, men blir nå utredet for dyselksi...

Men hvertfall, han har aldri hatt noen adferdsendringer, har elsket og gå på skolen. Det er nok mye fordi han er så sosial og har hatt mange venner.

MEN... lekser har vært et rent h.... Her har det vært grining , hyling og full baluba omtrent hver eneste dag. Vi har i perioder fått leksefri, for og ikke ta piffen helt ut av gutten... Nå går gutten i 6. trinn, og vi har fortsatt slike dager, men heldigvis langt færre.

Det var så ille at når småsøsken begynte på skolen begynte de også og hyle og skrike da de skulle gjøre lekser. De trodde jo det var slik det skulle være.

Jeg ville tatt en prat med læreren, og kanskje etterhvert prøvd og få utredet barnet. Hverdagen blir så mye enklere når de får den hjelpen de trenger.

Anonym poster: 32fb1b64f1f383f2d1f9db028e2607f3

Skrevet

Har barnet adhd hi?

Ja hvordan det? Derfor jeg spør.

Skrevet

Da vår eldste begynte på skolen, viste det seg at han har lærevansker. Han har foreløpig "diagnose": lærevansker pga konsentrasjonsproblemer, men blir nå utredet for dyselksi...

Men hvertfall, han har aldri hatt noen adferdsendringer, har elsket og gå på skolen. Det er nok mye fordi han er så sosial og har hatt mange venner.

MEN... lekser har vært et rent h.... Her har det vært grining , hyling og full baluba omtrent hver eneste dag. Vi har i perioder fått leksefri, for og ikke ta piffen helt ut av gutten... Nå går gutten i 6. trinn, og vi har fortsatt slike dager, men heldigvis langt færre.

Det var så ille at når småsøsken begynte på skolen begynte de også og hyle og skrike da de skulle gjøre lekser. De trodde jo det var slik det skulle være.

Jeg ville tatt en prat med læreren, og kanskje etterhvert prøvd og få utredet barnet. Hverdagen blir så mye enklere når de får den hjelpen de trenger.

Anonym poster: 32fb1b64f1f383f2d1f9db028e2607f3

Derfor jeg er bekymret, barnet fikk diagnose i barnehagen og lærevanskene får barnet hjelp til. Vi var tidlig ute med å søke på hjelp. Det er atferden som gjør at jeg reagerer. Barnet vil ikke gjøre lekser, er sur og sint, dessuten mye mer alvorlig og "deprimert". Barnet har vært en solstråle siden h.n ble født så jeg synes dette er merkelig.

Skrevet

Jeg bare lurte siden du ikke skrev det i innlegget men bare i overskriften:)

Ingen fare skjedd:)

Min har adhd ,skolestarten var litt overgang både fra bhg og ellers da han begynte i 2 og 3 klasse men har alltid hatt vanskelig med den sosuale biten. noe som har bedret seg etter at han begynte på medisiner.

Også matte feks for bare 3 mnd siden klarte han ingenting nesten ,nå hadde han ikke en eneste feil på matteprøven

Får barnet ditt hjelp på skolen?

Hvis han kanskje synes det er noe som er vanskelig og noe han ikke mestrer så begynner de å kjede seg ,sånn er det her også.

kanskje det bare er en periode som går over ,min var også sånn.det går litt opp og ned.

Skrevet

Og klart det er en stooooor overgang fra bhg til skole. gi det litt tid så kanskje det vil bedre seg. eller ta kontakt med bup og spør om råd.

Skrevet

Har ca 15 timer med assistent + noen spes timer.

Ritalin ble seponert grunnen bivirkninger, ingen andre medikamenter er prøvd ut. Legen på BUP valgte å avslutte saken, noe jeg tenker var feil. Kunne tenkt meg å prøvet ut andre medikamenter om en stund..men skal gi barnet mer tid først...........

HI

Skrevet (endret)

hvilke type ritalin er det? er det tabl. som må tas hver 4 time el depo kapsel som tas om morran? stor forskjell på de.

Og veldig bra du har fått både spes ped og assistent så mange timer i uka på barnet.

Be om ett tverrfaglig møte me skolen,der er rektor,lærer,ppt,helsesøster,spes ped, med og de anbefaler videre henvisning ved behov.

MIn jente har autisme og ahdh,og hun bruker all energien sin på å være snill på skolen,og tar det utr hjemme.Hun sliter faglig og sosialt,men får kun 1 skoletime i uka på lekser.

Og hun kommer å ber meg søke hjelp til henne på skolen,og hun blir ikke hørt.

Endret av ny vestfold

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...