Gå til innhold

Vi skal fortelle det til storebror. Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er bare 11 uker på vei, men ukene har vært lange. Er veldig dårlig, med kvalme og svimmelhet, og dette igjen fører til kort lunte. Jeg har hatt endel blødninger, og må derfor ta det heeelt med ro og er sykemeldt. Så, storebror på snart fire skjønner at det er noe rart med mamma og er veldig sår for tiden. :(

Etter UL i går bestemte vi oss for å si det, selvom det er så tidlig. Vi har funnet hjertelyd med doppler hjemme, og lurer på om det er en måte å fortelle det på? At han får høre? Eller er det dumt å fortelle han det i det hele tatt enda? JM sa at sjansen var minimal for at noe galt skulle skje, men jeg tenker mer på ventetiden. Den blir så laaang. Eller hur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de små ser koblingen mellom en "syk" mamma og en gravid mamma så jeg ville ikke forklart det av den grunn. Ville ventet til magen kom skikkelig frem før jeg fortalte det for ventetiden blir laang.

Anonym poster: 93153b0063f9b03e56998d6b96332a3e

Skrevet

Tror ikke de små ser koblingen mellom en "syk" mamma og en gravid mamma så jeg ville ikke forklart det av den grunn. Ville ventet til magen kom skikkelig frem før jeg fortalte det for ventetiden blir laang.

Anonym poster: 93153b0063f9b03e56998d6b96332a3e

nei, jeg vet at han ikke skjønner at jeg er gravid. Men han tror at noe er GALT. Nå har jeg sagt i noen uker at mamma er syk i magen sin, men jeg vet ikke om jeg klarer å lyve til han mer..
Skrevet

Ville drøyd det noen uker jeg da...

Jeg var på ul i uke 11+4 og alt så fint ut. Hørte hjertelyd og alt. På mandag, 14 uker på vei, ble det oppdaget MA på ny ul. Hjertet hadde sluttet å lå ved 12 uker... Så selv om sjansen for at noe skal gå galt er minimal, så kan det skje.

Etter uke 13 mente legen det var svært uvanlig at det gikk galt.

Anonym poster: 72d78be5de2199f585153f761ea8982b

Skrevet

Min treåring fikk vite det da jeg var ca 15 uker på vei. Nå er jeg 36 uker på vei og magen er stor og han skjønner innmari godt at det er en.baby inni magen nå. Han.nusser magen hver kveld og vi snakker mye om babyen. Det har jo.vært en gradvis prosess for ham. Når det er sagt, det blir sikkert rart når lillesøster kommer uansett :-)

Han vet hva hun skal hete og vi snakker mye om hva babyen kan gjøre og ikke gjøre og hva han.kan hjelpe med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...