Gjest Heartbroken Skrevet 5. desember 2012 #1 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ser at mange råder de som sliter økonomisk til å kontakte Frelsesarmeen, Fattighuset, Blå Kors o.l. for å få både mat og gaver til barna. Dette er jo kjempeflotte tiltak, men de finnes jo bare i de store byene? Hva gjør de som sliter som bor på små plasser? Her jeg bor finnes hverken Frelsesarme eller noe annet som kan hjelpe mennesker som sliter. Hva med dem? Hva kan man ev gjøre som privatperson for å bidra litt?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. desember 2012 #2 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ble bevisst på en organsisajon som heter Hjelp oss å hjelpe, kanskje de har en avdeling der du bor? Søk opp på facebook.
Gjest Heartbroken Skrevet 5. desember 2012 #3 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ble bevisst på en organsisajon som heter Hjelp oss å hjelpe, kanskje de har en avdeling der du bor? Søk opp på facebook. Takk for svar Det var ikke på egne vegner jeg spør, vi klarer oss heldigvis fint, men jeg tenker på de som lever utenfor de store byene og som sliter. Jeg tror det kan være enda vanskeligere for dem å søke hjelp siden forholdene gjerne er mer gjennomsiktige på små plasser.
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 5. desember 2012 #4 Skrevet 5. desember 2012 Ja, det tror jeg også. Selv er jeg oppvokst på et lite sted, ute på Fosen. Mamma og pappa hadde aldri nok penger, men på en eller annen måte fikk vi det vi trengte. Uansett tror jeg aldri mine foreldre ville klart å spørre om hjelp, siden pappa var en stor del av bygda (alle kjente han pga jobben hans ++). Det er utrolig trist å vite om alle de familiene som trenger hjelp, uten å vite hvem det er! For det ER mange som sliter! Selv skal jg være så ærlig og si at jeg om min familie har det vanskelig akkurat nå. Men, det går på ett vis. Og jeg tenker på de som har det enda verre enn oss.. Jeg har selv tatt kontakt med Hjelp oss å hjelpe, for å spørre om det er noe jeg kan bidra med for de. Jeg har ikke mulighet til å hjelpe iform av gaver og mat, iallefall ikke nå før jul - men jeg kan hjelpe ved å være kontaktperson o.l. Kanskje andre også kunne hjulpet med det, evt starte opp en egen avdeling der man bor - for å få dekt opp så mange steder som mulig? Uansett, syns det er trist at det er slik for så mange familier rundt om i landet.
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #5 Skrevet 5. desember 2012 Har tenkt på det samme, og vil gjerne hjelpe noen som bor i mitt distrikt (siden de i de store byene har andre muligheter), men aner ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med de som trenger det... Anonym poster: 3eb568b7857f24351fd585f27231a2c8
stearin Skrevet 5. desember 2012 #6 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ser at mange råder de som sliter økonomisk til å kontakte Frelsesarmeen, Fattighuset, Blå Kors o.l. for å få både mat og gaver til barna. Dette er jo kjempeflotte tiltak, men de finnes jo bare i de store byene? Hva gjør de som sliter som bor på små plasser? Her jeg bor finnes hverken Frelsesarme eller noe annet som kan hjelpe mennesker som sliter. Hva med dem? Hva kan man ev gjøre som privatperson for å bidra litt? Her jeg bor leverer folk julegaver til et hotell hvor gavene merkes med kjønn og alder, så blir de gitt ut til barn som trenger dette. Bor i en liten by. Vet ikke hvem som arrangerer det hele, men det kan hende at andre Thon hotell i Norge også har lignende tiltak?
Anonym bruker Skrevet 5. desember 2012 #7 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ser at mange råder de som sliter økonomisk til å kontakte Frelsesarmeen, Fattighuset, Blå Kors o.l. for å få både mat og gaver til barna. Dette er jo kjempeflotte tiltak, men de finnes jo bare i de store byene? Hva gjør de som sliter som bor på små plasser? Her jeg bor finnes hverken Frelsesarme eller noe annet som kan hjelpe mennesker som sliter. Hva med dem? Hva kan man ev gjøre som privatperson for å bidra litt? Her jeg bor leverer folk julegaver til et hotell hvor gavene merkes med kjønn og alder, så blir de gitt ut til barn som trenger dette. Bor i en liten by. Vet ikke hvem som arrangerer det hele, men det kan hende at andre Thon hotell i Norge også har lignende tiltak? Ikke for å være vanskelig (det er helt sikkert et kjempegodt forslag for de stedene der dette finnes), men her er det så smått at det ikke finnes hotell engang. Og nærmeste Thon hotell er vel ca 20 mil unna. Anonym poster: 3eb568b7857f24351fd585f27231a2c8
Gjest Heartbroken Skrevet 5. desember 2012 #8 Skrevet 5. desember 2012 Jeg ser at mange råder de som sliter økonomisk til å kontakte Frelsesarmeen, Fattighuset, Blå Kors o.l. for å få både mat og gaver til barna. Dette er jo kjempeflotte tiltak, men de finnes jo bare i de store byene? Hva gjør de som sliter som bor på små plasser? Her jeg bor finnes hverken Frelsesarme eller noe annet som kan hjelpe mennesker som sliter. Hva med dem? Hva kan man ev gjøre som privatperson for å bidra litt? Her jeg bor leverer folk julegaver til et hotell hvor gavene merkes med kjønn og alder, så blir de gitt ut til barn som trenger dette. Bor i en liten by. Vet ikke hvem som arrangerer det hele, men det kan hende at andre Thon hotell i Norge også har lignende tiltak? Ikke for å være vanskelig (det er helt sikkert et kjempegodt forslag for de stedene der dette finnes), men her er det så smått at det ikke finnes hotell engang. Og nærmeste Thon hotell er vel ca 20 mil unna. Anonym poster: 3eb568b7857f24351fd585f27231a2c8 Det er det samme her jeg bor. Vi har ingen av de store hotelkjedene her og forholdene er så små at lista for å søke hjelp nok er skyhøy, dessverre. Det er mange enkeltpersoner som gjør en flott innsats i å samle inn klær og utstyr til tidligere østblokkland, men jeg føler litt at vi kanskje glemmer de som bor midt blant oss og som også sliter. Men mens jeg sitter å skriver her, kommer jeg på at kanskje det lokale Røde Kors har noe tiltak mtp dette. Det skal jeg jammen sjekke om i morgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå