Gå til innhold

Hvordan forklarer man hull i cven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere vært student, men måtte slutte pga psykisk sykdom som har blitt verre. Nå går jeg bare hjemme og mottar behandling for sykdommen min. Jeg tror jeg hadde hatt godt av å komme ut iarbeidslivet for litt sosial trening, men er sååååå ufattelig redd for hva jeg skal si når jeg blir spurt om det halvåret jeg har gjort nada. Skal jeg lyve, være ærlig? Tips mottas med stoor takk :)

Anonym poster: f9c830c993dacdfb979d8d3a404f139b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt spørsmål, synes i alle fall du har bedre forklaring enn min.

Var ung og uansvarlig og levde på konfirmasjonspenger og arv og reiste rundt i verden.. Skal jeg si dannelsesreise kanskje? hehehe

Anonym poster: 33d27f5b4907ba9ed656777ebb19c879

Skrevet

dytt

Skrevet

Tror du bør være ærlig. Hull på CVen er uansett aldri positivt, og mange arbeidsgivere er skeptiske til folk som har hull på CVen.

Anonym poster: 1444124ec3cdc5d951e5ba3c4a484a13

Skrevet

Du kan jo si at du møtte veggen og at du trengte litt tid på å finne deg selv og hva du ville med livet :=)

Anonym poster: ad5e0130257fa3aabde2ea9d481b5d18

Skrevet

Du må jo være ærlig, men kanskje ikke fortelle "alt". Hvordan har du tenkt å lyve da? Dikte opp en jobb du har hatt i mellomtiden? Si at du har vært på ferie?

Skrevet

Du må jo være ærlig, men kanskje ikke fortelle "alt". Hvordan har du tenkt å lyve da? Dikte opp en jobb du har hatt i mellomtiden? Si at du har vært på ferie?

Hehe, tenkte mer på å si at jeg har vært student. Men jeg ser jo at den ikke går.

Er ikke bare-bare for psykisk syke i arbeidslivet, gitt.

Skrevet

Hvis du har barn så har du vært "hjemmeværende" pga familiesituasjonen,- dvs du ville ha mer tid sammen med barnet/-a.

6 mnd er ikke mye å skjule som hull i CV'en, men psykisk sykdom ville jeg faktisk ikke nevnt til en arbeidsgiver, iallefall ikke hvis du er frisk igjen....eller tilnærmet frisk da:-)

Anonym poster: cb547e863ca7b3de1087f18c807e87a5

Skrevet

Definitivt lyve.

Enten at du har vært på reise, hjemme med barn e.l.

Anonym poster: 596047cd4d2823673855358a3b8b7298

Skrevet

Hvis du har barn så har du vært "hjemmeværende" pga familiesituasjonen,- dvs du ville ha mer tid sammen med barnet/-a.

6 mnd er ikke mye å skjule som hull i CV'en, men psykisk sykdom ville jeg faktisk ikke nevnt til en arbeidsgiver, iallefall ikke hvis du er frisk igjen....eller tilnærmet frisk da:-)

Anonym poster: cb547e863ca7b3de1087f18c807e87a5

Tusen takk for et oppmuntrende svar. Er så ofte man får det stikk motsatte her inne, har jeg registrert.

Skrevet

Hvis du hadde barn sier du bare at du var hjemme med de. Hvis ikke kan du jo si at du var sykmeldt, uten å si hvorfor. En normalt oppegående arbeidsgiver spør ikke om det. Eller at du brukte tid på å finne ut hva du ville studere for eksempel...

Skrevet

Ikke si noe om psykisk sykdom ihvertfall. Jeg regner med du søker på jobber der dette ikke er relevant eller kan bli en ulempe for arbeidsgiver ?

Skrevet

Jeg har forklart det med at jeg var hjemme ett halvt år med barn. Det stemmer ikke, jeg hadde jobb da, så egentlig ikke hull, men av diverse årsaker ønsker jeg ikke å skrive opp den jobben på CVen.

Anonym poster: f759a1e2777f802eaf8790fe8186fb47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...